|
POLITYKA I MEDIA A KRYZYS ZAUFANIA POLITYKA INFORMACYJNA MOCARSTW W CZASIE ZAGROŻENIA
KAMIŃSKA-KOROLCZUK K. wydawnictwo: WUG , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 56.25 Twoja cena 53,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polityka i media a kryzys
zaufania
Polityka
informacyjna mocarstw w czasie zagrożenia
Wypracowanie
spójnej polityki informacyjnej państwa oraz powiązanej z nią
polityki medialnej – prowadzonych w atmosferze zaufania,
wolnych od manipulacji i zastępowania rzetelnych informacji fake
newsami, których rozpowszechnianie prowadzi do
destabilizacji międzynarodowego ładu – staje się
strategicznym zadaniem dla współczesnych państw.
Monografia
składa się z analiz wykazujących zależności między polityką a mediami w
dobie kryzysu zaufania oraz studiów przypadków
opisujących politykę informacyjną mocarstw: USA, RFN, Brazylii i ChRL
przed i w czasie kryzysu wywołanego pandemią COVID-19.
Tłem prowadzonych badań jest szeroki ogląd społeczno-polityczny z
uwzględnieniem analizy systemów politycznych, partyjnych i
medialnych.
Wstęp
7
Rozdział 1. Paralelizm
polityczny jako perspektywa teoretyczna badań nad zależnościami między
polityką a mediami 33
1.1. Polityka jako sfera wpływu 34
1.1.1. Polityka i wpływ 36
1.1.2. Związki polityka – media – istota i
znaczenie 45
1.2. Media w państwach demokratycznych 51
1.2.1. Wymiary demokracji w dobie mediów masowych 52
1.2.2. Demokracja medialna, mediatyzacja i mediatyzacja polityki 64
1.3. Paralelizm polityczny 76
1.3.1. Klasyczne modele mediów i ich krytyka 77
1.3.2. Nowe badania nad modelami mediów i paralelizmem
politycznym 86
1.3.3. Konsekwencje paralelizmu politycznego 103
Podsumowanie 107
Rozdział 2. Polityka
informacyjna państw w dobie nowych mediów 113
2.1. Nowe media we współczesnych państwach 114
2.1.1. Media masowe 117
2.1.2. Nowe media i nowe nowe media 128
2.2. Odbiorcy mediów masowych 134
2.2.1. Indywidualni i masowi odbiorcy mediów 134
2.2.2. Wpływ mediów na odbiorców 139
2.3. Polityka informacyjna państwa – działanie poprzez media
148
2.3.1. Polityka informacyjna państwa 152
2.3.2. Polityka medialna państwa 159
2.4. Zaufanie jako jeden z elementów kształtujących politykę
informacyjną 164
2.4.1. Zaufanie 166
2.4.2. Opinia publiczna 176
Podsumowanie 183
Rozdział 3. Polityka
informacyjna mocarstw w czasie kryzysu w dobie pandemii COVID-19
187
3.1. Polityka informacyjna Stanów Zjednoczonych Ameryki
Północnej jako przykład komunikowania pozaeuropejskiego
państwa demokracji skonsolidowanej 191
3.2. Polityka informacyjna Republiki Federalnej Niemiec jako przykład
komunikowania europejskiego państwa demokracji skonsolidowanej 219
3.3. Polityka informacyjna Federacyjnej Republiki Brazylii jako
przykład komunikowania państwa demokracji nieskonsolidowanej
245
3.4. Polityka informacyjna Chińskiej Republiki Ludowej jako przykład
komunikowania państwa niedemokratycznego 269
3.5. Wnioski z badań 298
Podsumowanie 307
Zakończenie 311
Bibliografia 319
Wykaz najważniejszych skrótów 367
Indeks osobowy 369
Indeks rzeczowy 375
382
strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|