ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE ZDALNYMI PRACOWNIKAMI SPECYFIKA, WYZWANIA I ROZWIĄZANIA


WRÓBEL P.

wydawnictwo: WUG , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 34.80 Twoja cena  33,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie zdalnymi pracownikami

Specyfika, wyzwania i rozwiązania


Zdalna praca i będąca jej częścią telepraca jest formą organizacji pracy intelektualnej, która narodziła się około pięćdziesięciu lat temu. Pomimo wielu optymistycznych prognoz tempo popularyzacji tej formy organizacji pracy było wolne. Dopiero pandemia koronawirusa, która wybuchła w 2020 roku, stała się punktem przełomowym w popularyzacji tej formy pracy. Wdrożenie zdalnej pracy jest możliwe dzięki technologii teleinformatycznej. Jednak, aby praca przebiegała sprawnie i efektywnie, oprócz technologii niezbędna jest również odpowiednia kultura organizacji, procesy komunikacyjne i mechanizmy koordynacji zdalnych pracowników.

Autor książki spróbował odpowiedzieć na pytanie, jak można wykorzystywać technologię teleinformatyczną i rozwiązania organizacyjne do skuteczniejszego zarządzania zdalnymi pracownikami: telepracownikami i członkami wirtualnych zespołów. Zakres monografii obejmuje telepracę i funkcjonowanie wirtualnych zespołów, które wspólnie składają się na zjawisko zdalnej pracy.

Wstęp

Rozdział 1
Istota i formy pracy zdalnej
1.1. Podstawowe definicje
1.2. Kategorie telepracy
Miejsce wykonywania telepracy
Częstotliwość pracy zdalnej
Relacja do pracy w biurze
Zakres zadań
Okres zaangażowania telepracownika
Forma zatrudnienia
1.3. Kategorie wirtualnych zespołów
Sposób podziału pracy
Liczba organizacji delegujących pracowników na potrzeby zespołu
Zmienność składu i ról zespołu
Zróżnicowanie kulturowe członków zespołu

Rozdział 2
Skutki stosowania pracy zdalnej
2.1. Skutki stosowania telepracy
Produktywność telepracowników
Koszty pracodawców i pracowników
Psychologiczne i zdrowotne skutki stosowania telepracy
Kariera pracownicza
Skutki dla społeczeństwa
Znaczenie poszczególnych skutków stosowania telepracy
2.2. Skutki stosowania wirtualnych zespołów

Rozdział 3
Wykorzystanie pracy zdalnej w Polsce i na świecie
3.1. Skala wykorzystania telepracy
3.2. Skala wykorzystania wirtualnych zespołów

Rozdział 4
Specyfika pracy zdalnej i wynikające z niej wyzwania w zarządzaniu zdalnymi pracownikami

Rozdział 5
Modele wspierające zarządzanie zdalnymi pracownikami
5.1. Model ROWE
5.2. Model przywództwa K. Eikenberry‘ego i W. Turmela
5.3. Model zarządzania telepracownikami E. Wojcaka z zespołem
5.4. Model zarządzania projektami SDG Group

Rozdział 6
Komunikacja z telepracownikami i w zespołach wirtualnych
6.1. Problemy i wyzwania
Ograniczenia narzędzi komunikacji
Sposób wykorzystania środków komunikacji
Różnice kulturowe
6.2. Doskonalenie komunikacji w pracy zdalnej
Narzędzia komunikacyjne
Kompetencje komunikacyjne
Procesy komunikacyjne

Rozdział 7
Budowa wirtualnych zespołów
7.1. Problemy i wyzwania
7.2. Działania wspierające budowę wirtualnych zespołów

Rozdział 8
Zaufanie w zespołach wirtualnych
8.1. Problemy i wyzwania
8.2. Kreowanie i utrzymywanie zaufania w zespołach wirtualnych

Rozdział 9
Koordynacja pracy w zespołach wirtualnych
9.1. Problemy i wyzwania
9.2. Działania wspierające koordynację pracy w zespołach wirtualnych
Struktura organizacyjna
Planowanie i ocena wyników pracy
Komunikacja w zespole
Procedury i reguły

Rozdział 10
Zachowywanie równowagi między życiem osobistym a pracą
10.1. Problemy i wyzwania
Telepraca uzupełniająca pracę w tradycyjnym biurze
Stała telepraca domowa
10.2. Działania wspierające zachowywanie równowagi między życiem osobistym a pracą
Działania podejmowane przez organizację
Działania podejmowane samodzielnie przez telepracownika

Bibliografia

157 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022