ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 37.50 35,63   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PSYCHOLOGIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI


PYRKOSZ-PACYNA J.

wydawnictwo: AGH , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 37.50 Twoja cena  35,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Psychologia przedsiębiorczości


Książka zawiera przegląd aktualnej wiedzy naukowej z zakresu psychologicznych aspektów aktywności przedsiębiorczej.

Przedsiębiorczość to wszak nie tylko domena ekonomistów czy specjalistek od zarządzania. Za aktywnością przedsiębiorczą stoją konkretni ludzie, których sposób myślenia, podejmowania decyzji, tworzenia innowacji, jest motorem powstawania nowych firm, ich rozwoju, a czasem i upadku. W publikacji tej znajdują się wyniki badań, przegląd teorii i praktyczne przykłady dotyczące m.in. takich zagadnień jak motywacja, innowacyjność, radzenie sobie z porażką czy osobowościowe korelaty aktywności przedsiębiorczej. Podręcznik, mimo że opiera się na wynikach badań naukowych z zakresu psychologii przedsiębiorczości, napisany jest przystępnym językiem, co czyni go odpowiednią lekturą dla wszystkich osób zainteresowanych aktywnością przedsiębiorczą i przedsiębiorczymi kompetencjami.

Podziękowania
Wprowadzenie, czyli o czym jest ta książka

Rozdział 1. Czym jest przedsiębiorczość?
1.1. Przedsiębiorczość jako dziedzina interdyscyplinarna
1.2. W poszukiwaniu definicji
1.3. Psychologia przedsiębiorczości
1.4. Przedsiębiorca a osoba przedsiębiorcza
1.5. Intencja przedsiębiorcza
1.6. Jak zmierzyć efektywność przedsiębiorczą?
1.7. Porażka

Rozdział 2. Czy przedsiębiorcą trzeba się urodzić? Cechy przedsiębiorcze
2.1. Motywacja i innowacyjność
2.2. Wewnętrzne umiejscowienie kontroli
2.3. Pewność siebie - wada czy zaleta?
2.4. Wytrwałość
2.5. Czy przedsiębiorcy lubią ryzyko?
2.6. Odporność na stres
2.7. Klasyczne teorie osobowości
2.8. Koncepcje przedsiębiorczej osobowości
2.9. Rozwój kompetencji przedsiębiorczych

Rozdział 3. Motywacja w/do przedsiębiorczości
3.1. Między motywacją a poznaniem
3.2. Motywacja osiągnięć
3.3. Realizacja pasji czy konieczność?
3.4. Przedsiębiorcze wzorce
3.5. Pieniądze a przedsiębiorczość

Rozdział 4. Jak myślą przedsiębiorcy?
4.1. Zdolności poznawcze
4.2. Inteligencja
4.3. Inteligencja emocjonalna
4.4. Dostrzeganie i wykorzystywanie okazji
4.5. Przedsiębiorcze uczenie się
4.6. Podejmowanie decyzji i błędy poznawcze

Rozdział 5. Wszyscy jej chcą, ale (prawie) każdy boi się zacząć - innowacyjność
5.1. Przedsiębiorczość a twórczość
5.2. Inspiracja - to brzmi dumnie
5.3. Bądź ciekawy, bądź ciekawa
5.4. Motywacja i emocje
5.5. Chciałbym/chciałabym, ale boję się
5.6. Kultura organizacyjna sprzyjająca innowacjom
5.7. Badania innowacyjności w organizacjach
5.7.1. Innowacyjność w organizacjach - badania Teresy Amabile
5.7.2. Innowatorzy i adaptatorzy - model Michaela Kirtona
5.7.3. DNA innowatorów
5.8. Krajowa kultura innowacji

Rozdział 6. Gdy przedsięwzięcie wymaga lidera - przywództwo i współpraca
6.1. Przywództwo a zarządzanie
6.2. Obejmowanie roli przywódcy
6.3. Komunikowanie wizji
6.4. Autentyczność
6.5. Co robi przywódca?
6.6. Samotność na szczycie
6.7. Korzyści z bycia u władzy
6.8. Czy władza deprawuje?
6.9. Kobiety w roli lidera
6.10. Współczesne wyzwania liderów

Zakończenie

Dodatek 1. Dlaczego i jak korzystać z wiedzy naukowej w zakresie psychologii przedsiębiorczości

Dodatek 2. Polecana literatura i materiały dodatkowe

Bibliografia

158 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022