|
POLITYKA KARMIENIA PIERSIĄ
PALMER G. wydawnictwo: MAMANIA , rok wydania 2011, wydanie Icena netto: 44.89 Twoja cena 42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polityka karmienia piersią
„Polityka
karmienia piersią” ujawnia fundamentalne znaczenie karmienia
niemowląt dla zdrowia publicznego w XXI wieku.
Gabrielle
Palmer w znakomicie udokumentowanej książce opisuje wyrafinowane
techniki, które stosują wielkie korporacje, by przekonać
rodziców do odwrócenia się od karmienia piersią.
Żądza zysku firm produkujących żywność dla niemowląt systematycznie
podważa pewność siebie matek i ich wiarę w zdolność wykarmienia piersią
swoich dzieci.
·
Światową wartość rynku pokarmów dla niemowląt szacuje się na
20,2 miliardów dolarów rocznie, z czego dwie
trzecie stanowią przychody ze sprzedaży mleka modyfikowanego.
·
Im częstszy jest kontakt matek z systemem opieki zdrowotnej, tym
rzadziej decydują się one na karmienie piersią.
·
Instytucje humanitarne wysyłają tony mleka modyfikowanego w rejony
klęsk żywiołowych. Tak rozumiana „pomoc” przyczynia
się do pogorszenia stanu zdrowia i statystyk umieralności niemowląt.
„Polityka karmienia piersią” prezentuje radykalnie
nowe spojrzenie na sprawę, która dotyczy nie tylko matek,
lecz wszystkich członków naszego społeczeństwa: mężczyzn i
kobiet, rodziców i bezdzietnych, starych i młodych.
Zawsze
twierdziłam, że jeśli kobieta nie chce karmić piersią, nie powinno się
jej do tego zmuszać, niezależnie od tego, czy dzieje się to na
początku, czy też decyduje się przestać karmić później. Tyle
tylko, że – moim zdaniem – powinna być w pełni
poinformowana o zagrożeniach dla zdrowia jej i jej dziecka.
*
W
Polsce „kryzys” karmienia piersią zarysował się
wyraźnie w latach 90., kiedy po wprowadzeniu wolnego rynku pojawiły się
wielkie koncerny stosujące wyrafinowane strategie marketingowe. Media
zalała fala reklam. To miało przemożny wpływ na służbę zdrowia i opinię
publiczną. Firmy działały niezgodnie z prawem obowiązującym w innych
państwach Europy. Z badania przeprowadzonego w czterech krajach przez
Interagency Group on Breastfeeding Monitoring (IGBM) wynika, że to
właśnie Polska i polska służba zdrowia najbardziej ucierpiały w wyniku
błędnych informacji przekazywanych w reklamach wielkich
koncernów.
(Gabrielle
Palmer dla Newsweek Polska)
412
stron, Format: 16.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|