ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 142.80 135,66   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZDARZENIA NIEPOŻĄDANE W LECZNICTWIE SZPITALNYM I PODSTAWOWEJ OPIECE ZDROWOTNEJ


KWIATKOWSKA M.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 142.80 Twoja cena  135,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym i podstawowej opiece zdrowotnej


Właściwa analiza zdarzeń niepożądanych, które spowodowały lub mogły spowodować poważne skutki dla pacjenta to najlepsza gwarancja ciągłej poprawy bezpieczeństwa świadczenia usług medycznych.

W książce omówiono m.in.:

  • przykłady i kategoryzację zdarzeń niepożądanych, które mogą zaistnieć w szpitalu i innych podmiotach podstawowej opieki zdrowotnej;
  • najczęstsze przyczyny ich występowania oraz podział na poszczególne kategorie;
  • narzędzia mogące służyć zmniejszeniu ich liczby, a nawet eliminacji pewnych kategorii tych zdarzeń (np. standardy akredytacyjne, normy ISO, TQM);
  • modelowy system zgłaszania zdarzeń niepożądanych, poszczególne jego etapy, analiza wniosków na przyszłość;
  • definicję i zakres pojęć, z którymi zdarzenia niepożądane są mylone.

Autorka odnosi się także do aktualnej sytuacji służby zdrowia i problemów związanych z pandemią SARS-CoV-2 w obszarze występowania zdarzeń niepożądanych.

Książka zainteresuje kadrę zarządzającą szpitalami i POZ, pracowników służb ochrony zdrowia, adwokatów i radców prawnych reprezentujących strony poszkodowane a także studentów oraz pracowników naukowych związanych z omawianą tematyką.

Wykaz skrótów

Rozdział 1
Zdarzenie niepożądane - zakres pojęcia
1.1. Uwagi wprowadzające
1.2. Definicja zdarzenia niepożądanego
1.3. Błędy medyczne
1.4. Zdarzenie medyczne
1.5. Niezgodność
1.6. Zdarzenia niepożądane związane z pobieraniem, badaniem, preparatyką, przechowywaniem, wydawaniem, transportem krwi lub jej składników albo ich przetoczeniem
1.7. Zdarzenia niepożądane związane z farmakoterapią

Rozdział 2
Rodzaje i przyczyny zdarzeń niepożądanych
2.1. Rodzaje zdarzeń niepożądanych
2.2. Przyczyny zdarzeń niepożądanych
2.3. Ile jest zdarzeń niepożądanych i z jaką częstotliwością występują?
2.4. Ilu zdarzeń niepożądanych można uniknąć?

Rozdział 3
Wdrożenie systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem w ochronie zdrowia drogą do zmniejszenia liczby zdarzeń niepożądanych w szpitalach i POZ

Rozdział 4
Akredytacja w szpitalu i POZ
4.1. Akredytacja - co oznacza ten termin?
4.2. Akty prawne dotyczące akredytacji szpitali i POZ
4.3. Kwalifikacja do procesu akredytacji
4.4. Etapy procedury akredytacyjnej
4.5. Standardy akredytacyjne
4.6. Standardy akredytacyjne dla szpitali
4.7. Standardy akredytacyjne w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych oraz funkcjonowania podstawowej opieki zdrowotnej

Rozdział 5
Normy ISO oraz inne systemy i procesy zarządzania jakością w ochronie zdrowia
5.1. Normy ISO
5.2. Total Quality Management (TQM)
5.3. Inne systemy zarządzania jakością w placówkach medycznych

Rozdział 6
Zgłaszanie zdarzeń niepożądanych i analiza ich przyczyn

Rozdział 7
Aktualne wyzwania związane z identyfikacją i eliminacją zdarzeń niepożądanych w sytuacjach nadzwyczajnych.
Lekcje na przyszłość

Bibliografia

136 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022