|
KOMPETENCYJNE SYSTEMY OCEN PRACOWNIKÓW PRZYGOTOWANIE WDRAŻANIE I INTEGROWANIE Z INNYMI SYSTEMAMI ZZL
SIDOR-RZĄDKOWSKA M. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2020, wydanie IIIcena netto: 94.80 Twoja cena 90,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kompetencyjne systemy ocen
pracowników
Przygotowanie,
wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL
Książka zawiera przegląd
zagadnień pomocnych do wdrożenia i zastosowania systemu ocen
pracowników opartego na kompetencjach.
Autorka
szczegółowo przedstawia sposób przygotowania i
wdrożenia takiego systemu oraz metody jego integrowania z innymi
dziedzinami ZZL, takimi jak rekrutacja i selekcja, rozwój
zawodowy, kształtowanie wynagrodzeń oraz restrukturyzacja organizacji.
Trzecie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o
treści poświęcone kompetencjom przyszłości. Autorka porusza zagadnienia
takie, jak m.in. zarządzanie w świecie VUCA, istota sztucznej
inteligencji, rola tzw. empatyzerów oraz postulat
zastąpienia pojęcia work-life balance pojęciem work-life integrity.
Kompleksowe ujęcie tematu sprawia, że książka może być cennym
źródłem wiedzy zarówno dla osób
zajmujących się naukowo problematyką zarządzania, jak i dla
menedżerów wszelkich szczebli oraz dyrektorów i
pracowników działów zasobów ludzkich.
Praktycy HR znajdą tu wiele przydatnych wskazówek oraz
zamieszczonych w załącznikach praktycznych narzędzi.
O
autorce | str. 9
Wstęp | str. 11
Rozdział 1. Zarządzanie
oparte na kompetencjach |
str. 13
Pojęcie zarządzania kompetencjami | str. 13
Definicje terminu „kompetencje” | str. 20
Rodzaje kompetencji | str. 23
Rozdział 2. Opracowanie
kompetencyjnych systemów ocen – działania
przygotowawcze | str. 32
Identyfikacja i opis kompetencji | str. 32
Ustalanie poziomów kompetencji | str. 44
Kryteria oceny | str. 52
Rozdział 3. Wprowadzenie
kompetencyjnego systemu ocen |
str. 57
Dylematy związane z wprowadzeniem systemów ocen | str. 57
Planowanie działania | str.58
Kampania informacyjna | str. 62
Szkolenie osób oceniających | str. 69
Rozdział 4.
360-stopniowa ocena kompetencji
| str. 79
Istota oceny 360-stopniowej | str. 79
Osoby dokonujące 360-stopniowej oceny kompetencji | str. 82
Ocena przełożonych przez podwładnych | str. 87
Organizacja przebiegu 360-stopniowej oceny kompetencji | str. 92
Rozdział 5. Rozmowa
oceniająca | str. 102
Istota rozmowy oceniającej | str. 102
Wskazówki dla menedżera prowadzącego rozmowę oceniającą |
str. 104
Przekazywanie informacji pozytywnych | str. 109
Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych | str. 110
Pojęcie i rola procesu facylitacji | str. 113
Rozdział 6. Błędy
w procesie tworzenia i stosowania kompetencyjnych systemów
ocen| str. 119
Nieprawidłowe określenie profili kompetencyjnych stanowisk | str. 119
Niewłaściwe wprowadzanie systemu oceny | str. 120
Błędy w procesie oceniania | str. 121
Błędy w procesie 360-stopniowej oceny pracowników | str. 127
Rozdział 7. Zarządzanie
kompetencjami a rekrutacja i selekcja pracowników
| str. 130
Profil kompetencyjny stanowiska jako podstawa doboru
kandydatów do pracy | str. 130
Przygotowanie pytań na rozmowę kwalifikacyjną | str. 131
Zastosowanie testów psychologicznych | str. 134
Centrum oceny jako metoda badania kompetencji | str. 137
Wybór najodpowiedniejszego kandydata | str. 139
Rozdział 8. Zarządzanie
kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników
| str. 142
Rozwój zawodowy jako wspólne zadanie pracownika i
organizacji | str. 142
Konieczność stałej analizy potencjału zawodowego pracowników
| str. 146
Raport z oceny 360-stopniowej jako źródło informacji o
potrzebach rozwojowych| str. 149
Testy kompetencyjne | str. 152
Ośrodek rozwoju (development centre) | str. 156
Rozdział 9. Zarządzanie
kompetencjami a kształtowanie systemów wynagrodzeń
| str. 166
Wynagradzać za efekty czy za sposób osiągania
efektów? | str. 166
Sposoby powiązania wynagrodzeń z kompetencjami | str. 171
Rozdział 10.
Zarządzanie kompetencjami a restrukturyzacja organizacji |
str. 176
Pojęcie restrukturyzacji | str. 176
Restrukturyzacja naprawcza a restrukturyzacja rozwojowa | str. 179
Rozdział 11. Kilka pytań o kompetencje
przyszłości | str. 191
Rzeczywistość VUCA – zagrożenie czy wyzwanie? | str. 192
Zarządzanie 4.0, zarządzanie 5.0, zarządzanie 6.0 czy zarządzanie N.0?
| str. 194
Zawody przyszłości czy zadania przyszłości? | str. 196
Zamknięte pokoje, open space, praca zdalna czy coworking? | str. 198
Work-life balance, work-life blending czy work-life integrity? | str.
199
Kompetencje przyszłości a sztuczna inteligencja | str. 201
Bibliografia | str. 205
Załączniki | str. 215
1. ForFuture Sp. z o.o. – diagnoza kompetencji zespołu
handlowego firmy leasingowej metodą Development Center | str. 217
2. Katalog kompetencji opracowany przez firmę Navigo Grupa | str. 241
3. Fragment raportu z sesji Assessment Center | str. 245
4. Kwestionariusz oceny potencjału menedżerskiego | str. 247
5. Arkusz oceny kompetencji pracownika na stanowisku kierowniczym
(fragment) | str. 253
6. Arkusz oceny kompetencji pracownika na stanowisku niekierowniczym
(fragment) | str.
7. Przykładowe poziomy kompetencji „myślenie
analityczne” | str. 257
8. Przykładowe poziomy kompetencji „komunikacja” |
str. 259
9. Katalog kompetencji (fragment) | str. 261
10. Wykaz kryteriów oceny stosowanych w administracji
państwowej 267
Indeks | str. 269
272
strony, 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|