|
DZIECKO W SYTUACJACH STRESOWYCH
CYWIŃSKA M. RED. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 59.40 Twoja cena 56,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dziecko w sytuacjach stresowych
Stres jest nieodłączną
częścią naszego życia.
W
publikacji stres został odniesiony przede wszystkim do negatywnych
emocji dziecięcych i wyzwalających je określonych sytuacji
(obszarów).
Monografia ukazuje problematykę w dwóch niezwykle ważkich
obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych
wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, drugi został
poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu
wymiarowi systemów edukacji jako źródła stresu u
dzieci. Autorzy tekstów ukazują sytuacje stresowe dzieci w
kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób
interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w kontekście różnych
stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich obrazy
dziecięcej rzeczywistości, przyjmujące niekiedy dramatyczny wymiar ich
codzienności, czyniące niepowetowane straty w psychice, w obszarze
funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego dzieci,
domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych,
stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych
działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej
uważności.
Wstęp
(Małgorzata Cywińska)
Przedmowa (Zbyszko Melosik)
Stresowe
interpersonalne wymiary rzeczywistości edukacyjnej dzieci
Małgorzata Cywińska
Stresowe
sytuacje odrzucenia rówieśniczego
Stefan T. Kwiatkowski
Pozytywny
klimat emocjonalny sali lekcyjnej jako czynnik chroniący dzieci w wieku
przedszkolnym i wczesnoszkolnym przed dystresem
Barbara Nowak
„Głos
mi odebrało”. Problemy w komunikacji językowej dzieci w
sytuacjach stresowych
Urszula Szuścik
Sytuacje
stresowe a rysunek dziecka
Wiga Bednarkowa
Stres
dzieci objętych edukacją włączającą
Andrzej Twardowski
Stres
doświadczany przez rodzeństwo dzieci z niepełnosprawnościami.
Funkcjonalny, kulturowy i informacyjno-komunikacyjny wymiar
systemów edukacji jako źródło stresu u dzieci
Andrzej Olubiński
Uczniowski
(dy)stres jako efekt przedmiotowej oraz fasadowo-konformistycznej
funkcji systemu edukacji
Marek Budajczak
Wszystkie
dzieci nasze są?! O stresie w edukacji domowej
Aleksandra Boroń
Język,
kultura i stres. Kształtowanie się tożsamości kulturowych u
osób dwukulturowych i dwujęzycznych
Tomasz Gmerek
Pomiędzy
asymilacją, dyskryminacją i unicestwieniem. Geneza i rozwój
szkolnictwa internatowego dla mniejszości tubylczych w Kanadzie
Paweł Topol
Technologie
informacyjne i komunikacyjne a stres u dzieci – wybrane
zagadnienia
Małgorzata Makiewicz
Uczeń
schwytany w sieć
272
strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|