ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 42.25 40,14   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AKTYWNA OBECNOŚĆ CZŁOWIEKA W ŚRODOWISKU ŻYCIA PERSPEKTYWA EDUKACYJNA I SPOŁECZNA


SEGIET K. SŁUPSKA K. RED.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 42.25 Twoja cena  40,14 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Aktywna obecność człowieka w środowisku życia

Perspektywa edukacyjna i społeczna


W książce zaakcentowano kwestie obecności i codziennej aktywności człowieka w środowisku. Pedagodzy społeczni w toku własnych eksploracji wskazują na potrzebę promowania działań mobilizujących i uruchamiających różnorodne inicjatywy społeczne w życiu codziennym, wyrażające się przez zachowania twórcze, innowacyjne, podmiotowe, a przede wszystkim dobrowolne. By taka aktywność mogła zaistnieć, muszą być stworzone odpowiednie warunki społeczno-kulturowe, polityczne, w których żyje człowiek, powinny być respektowane wartości ludzkie oraz powinna być podejmowana szeroko pojęta edukacja społeczna, od której zależeć będzie możliwość bycia obecnym, twórczym, uspołecznionym w środowisku życia; gdzie przeplata się tradycja i współczesność, gdzie nie mogą tracić na znaczeniu: wspólnota, tożsamość miejsca, współpraca, zaangażowanie, spotkanie z drugim człowiekiem. Na ten istotny aspekt – ważności aktywnego funkcjonowania jednostki w środowisku lokalnym dla teoretycznych poszukiwań, badawczych inspiracji czy też (bardzo pożądanych) praktycznych działań pedagogiki społecznej – zwrócono szczególną uwagę w prezentowanej monografii.

Wstęp

CZĘŚĆ I. WYBRANE ODNIESIENIA TEORETYCZNO-BADAWCZE

Katarzyna Segiet
Pedagogika współbycia inspiracją dla społeczności lokalnej i aktywności człowieka

Jerzy Modrzewski
Wiejskość vs miejskość – istota wartości siedlisk ludzkich

Mariusz Cichosz
Środowisko/środowisko wychowawcze w ujęciu pedagogiki społecznej – tradycja i współczesność

Ewa Włodarczyk
Indywidualizm kontra wspólnota

Barbara Lipińska
„Duch miejsca i tożsamość lokalna” – rozważania dotyczące badań przestrzeni człowieka

CZĘŚĆ II. WYZWANIA EDUKACYJNE

Waldemar Segiet
Budowanie wspólnoty zadaniem edukacyjnym

Małgorzata Rosalska
Wychowanie do współpracy w ujęciu pedagogiki przeżyć Kurta Hahna

Daria Hejwosz-Gromkowska
Kultura strachu, edukacja a wspólnotowość – ujęcie socjopedagogiczne

Aleksandra Boroń
Pedagogika współbycia jako przestrzeń spotkania z „Innym” w perspektywie sztuki

Katarzyna Pawełek
Praca nad charakterem człowieka jako przykład współbycia wychowawcy i wychowanka

Bożena Kanclerz
Szkoła jako inicjator aktywności sąsiedzkiej – model teoretyczny a rzeczywistość

CZĘŚĆ III. AKTYWNE DZIAŁANIE W ŚRODOWISKU

Kamila Słupska
Cel? Zaangażowanie mieszkańców… Teoria i praktyka aktywizowania społeczności lokalnej (od uzasadnienia potrzeby działań do przykładów ich realizacji)

Agnieszka Naumiuk
„O byciu dobrym sąsiadem”, czyli o sąsiedztwie jako powinności i wyznaczniku człowieczeństwa w kontekście współczesnych zadań pedagogiki współbycia

Bohdan Skrzypczak
Kooperatywa spożywcza – społeczność, instytucja, maszyna edukacyjna

Agata Matysiak-Błaszczyk, Karolina Kmiecik-Jusięga
Wspólnotowość, zaangażowanie społeczne i aktywność kobiet wiejskich działających w organizacjach typu koło gospodyń wiejskich na przykładzie małopolskiego Koła Przyjaciół Brzozówki

Halina Guzy-Steinke
Między nami sąsiadami… Obcy, cudzoziemiec – stosunek studentów do obywateli Ukrainy

Beata Górnicka
Osoby z niepełnosprawnością w przestrzeni środowiska społecznego: lokalnego i sąsiedzkiego

Noty o Autorach

288 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022