|
EDUKACJA DOROSŁYCH A PLANOWANIE KARIER EDUKACYJNO-ZAWODOWYCH
SOLARCZYK-AMBROZIK E. CHRISTOPH M. KONIECZNA-WOŹNIAK R. RED. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 42.25 Twoja cena 40,14 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja dorosłych a
planowanie karier edukacyjno-zawodowych
Problematyka
monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego
rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych
planów życiowych przez wybór
różnorodnych ścieżek kariery.
Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle
przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową,
nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi,
permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc
o jej randze.
Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia
tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i
praktyki.
Słowo
wstępne
CZĘŚĆ I. WIELOWĄTKOWY WYMIAR
EDUKACJI DOROSŁYCH. EDUKACJA DLA KARIERY
Ewa Solarczyk-Ambrozik
Przeobrażenia
pracy i zmiany wzorów przebiegu karier a globalna kultura
edukacyjna – kompetencyjny wymiar planowania karier
edukacyjno-zawodowych
Agnieszka Cybal-Michalska
„Indyvidualism”
vs „collectivism” – normative
orientations of the studied academic youth 31
Zbyszko Melosik
Lifelong
learning – społeczno-kulturowe (re)konstrukcje
Zofia Szarota
„Pomimo”
– o indywidualnych doświadczeniach uczenia się w retrospekcji
dorosłych
Zdzisław Wołk
Edukacja
formalna na koniec drugiej dekady XXI wieku w kontekście edukacji
stawicznej (symptomy kryzysu)
Agnieszka Kruszwicka, Maria Duszczak, Michał Klichowski
Edukacyjne
obiekty w cyberparkach: Analiza Pool of Examples projektu COST Action
TU1306
Anna Bilon
Rola
poradnictwa kariery w procesie potwierdzania efektów uczenia
się (PEU) osiągniętych poza systemem formalnym
Joanna Kozielska
Kształcenie
dorosłych w sektorze szkolnictwa zawodowego
Anna Mańkowska
Idea
d-learningu i lifelong learningu we współczesnych Chinach
– lokalne uwarunkowania, rozwój oraz aktualne
wyzwania
Sylwia Polcyn
Przestrzeń
wirtualna jako miejsce samokształcenia współczesnych
nauczycieli
Żaneta Garbacik
Edukacja
w zakresie radzenia sobie ze stresem jako aktualna potrzeba
pracowników
CZĘŚĆ II. WSPÓŁCZESNE
PRZESTRZENIE EDUKACYJNO-ZAWODOWE A PLANOWANIE KARIER. KARIERA DLA
EDUKACJI
Małgorzata Rosalska
Empowerment
jako strategia wzmacniania zasobów karierowych
Renata Konieczna-Woźniak
Kariera
(w) starości. Satysfakcja z życia, czyli sukces sukcesów
Monika Christoph
Pracownik
a pracodawca. Budowanie dwustronnej relacji w kontekście zmian na rynku
pracy
Anna Wawrzonek
(Re)
konstrukcja Work-Life Balance vs pokolenia na rynku pracy
Magdalena Barańska
Scenariusze
przyszłości pracy jako katalizator zmian w obszarze doradztwa
edukacyjno-zawodowego i poradnictwa kariery
Joanna Szłapińska
Zarządzanie
talentami na przykładzie GSK Pharmaceuticals Sp. z o.o. Poznań
Violetta Drabik-Podgórna
Chaos
zawodowy na rynku pracy – możliwości i ograniczenia pomocy w
planowaniu kariery
Izabela Cytlak, Joanna Jarmużek
Psychologiczne
uwarunkowania decyzji przedsiębiorczych. Wstępna analiza badań własnych
Anna Kławsiuć-Zduńczyk
Poradnictwo
obywatelskie jako nowa forma poradnictwa całożyciowego
Sonia Wawrzyniak
Młodzi
dorośli z ADHD/ADD wobec wyzwań współczesnego rynku pracy
Streszczenie (Edukacja dorosłych a planowanie karier
edukacyjno-zawodowych)
Summary (Adult Education versus Career and Self-development Planning)
340
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|