ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SAMOCHÓD TOŻSAMOŚĆ WOLNOŚĆ I PRZESTRZEŃ


MELOSIK Z.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 47.50 Twoja cena  45,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Samochód

Tożsamość wolność i przestrzeń


Książka poświęcona jednemu z najbardziej spektakularnych fenomenów społeczno-kulturowych XX i XXI wieku. Jej bohaterem jest samochód: nie tyle (choć także) jako technologia, co jako integralny komponent tożsamości, zarówno jednostek, jak i całych społeczeństw.

Autor przedstawia samochód z wielu perspektyw, często ze sobą sprzecznych, wychodząc z założenia, że samochód jest wieloznaczny, dzięki czemu dostarcza niezwykle bogatych możliwości w interpretacji związanych z nim problemów i zjawisk.

Publikację podzielono na sześć rozdziałów.

Pierwszy dotyczy społecznych i psychologicznych aspektów samochodu i jazdy samochodem, w kontekście zmiany relacji człowieka do czasu i przestrzeni. Drugi i trzeci odnoszą się do roli samochodów w konstruowaniu kobiecości i męskości; pokazana jest w nim dynamika relacji między płciami w kontekście „walki o znaczenia”. W czwartym rozdziale analizowane są różne konteksty niebezpiecznej jazdy oraz zjawisko kradzieży samochodów. Na rozdział piąty składają się cztery szczegółowe „samochodowe” studia przypadków reprezentujące odmienne społeczno-kulturowe wizerunki samochodu: szwedzkie Volvo, włoskie Ferrari, japońska Toyota i wschodnioniemiecki Trabant. Wreszcie rozdział ostatni poświęcony jest relacjom między samochodem i statusem społecznym.

Wprowadzenie

R O Z D Z I A Ł 1
Tożsamość kierowcy: wolność, droga i euforia przyspieszenia

R O Z D Z I A Ł 2
Samochód i kobiecość: między stereotypami a emancypacją

R O Z D Z I A Ł 3
Samochód i męskość: a jeśli twój rywal jeździ Porsche?

R O Z D Z I A Ł 4
Niebezpieczna jazda i kradzieże samochodów

R O Z D Z I A Ł 5
Samochód i konstrukcje tożsamości – studia przypadków
A. Volvo i serce kultury szwedzkiej
B. Ferrari – apogeum technologicznego piękna i charyzmy
C. Toyota – paradoksy globalnego sukcesu japońskiej marki
D. Cadillac – spektakularny upadek amerykańskiej ikony
E. Jeep i wolność jazdy „poza drogą”
F. Trabant i tożsamość wschodnioniemiecka

R O Z D Z I A Ł 6
Samochody luksusowe: mityczność marki i status społeczny

Zakończenie
Bibliografia
Nota o Autorze

196 stron, Format: 17.2x24.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022