|
ROZWÓJ OSOBY RYZYKO I ADAPTACJA OD NARODZIN DO DOROSŁOŚCI
SROUFE L.A. EGELAND B. CARLSON E.A. COLLINS A.W. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 66.99 Twoja cena 63,64 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rozwój osoby
Ryzyko
i adaptacja od narodzin do dorosłości
Poznaj wyniki przełomowego
badania nad rozwojem osoby.
Proces kształtowania się osobowości intryguje badaczy rozwoju,
klinicystów oraz psychologów. Jest to
najważniejsze i najbardziej skomplikowane zagadnienie w psychologii,
wymaga bowiem uwzględnienia niezliczonych czynników
równocześnie, a także ich wpływu na jednostkę w ciągu wielu
lat. Zespół doświadczonych naukowców z
Uniwersytetu w Minnesocie podjął próbę odpowiedzi na
pytanie, w jaki sposób człowiek staje się taką, a nie inną
osobą.
Niniejsza
książka to podsumowanie przełomowego badania, w którym
wzięło udział 180 dzieci obserwowanych przez 30 lat, od narodzin do
wieku dorosłego. Dzięki wieloletniej pracy otrzymano spójny,
złożony obraz rozwoju człowieka, ustalono, jaka jest natura rozwoju, a
także wskazano jego ogólne trendy. Autorzy objaśniają
zarówno zastosowaną metodologię, jak i konsekwencje projektu
dla postrzegania procesu kształtowania osobowości.
Zgromadzona w książce ogromna ilość danych pomaga zrozumieć, jak nasze
słabe i mocne strony kształtują się pod wpływem takich
czynników, jak pierwsze doświadczenia, relacje z rodziną i
rówieśnikami w okresie dzieciństwa i adolescencji,
różnice w cechach charakteru i zdolnościach czy warunki
społeczno-ekonomiczne. Precyzyjne i przejrzyście sformułowane wnioski
badawcze wyjaśniają koleje indywidualnych losów, ukazując
ciągłą interakcję między rozwijającymi się dziećmi a ich środowiskiem i
jego wpływ na kształtowanie się osobowości.
Dzięki książce:
•
poznasz szczegółowy opis metodologii badania i doboru
próby;
• dowiesz się,
jakie są kolejne etapy kształtowania się osobowości i jak rozwija się
ona w
poszczególnych okresach życia;
• poznasz
rozwojowy model zaburzeń.
„Jest
to kompleksowe, dobrze przemyślane i skonstruowane podłużne badanie
rozwojowe, które w istotny sposób pomaga
zrozumieć rozwój i związane z nim zagadnienia. Będzie ono
bardzo przydatne nie tylko dla studentów psychologii
rozwojowej, ale także dla wszystkich przedstawicieli dyscyplin
psychologicznych zajmujących się rozwojem i jego
następstwami”.
„Bulletin
of the Menninger Clinic”
„Wspaniały
opis niezwykle wnikliwej eksploracji doświadczeń i okoliczności,
które z czasem składają się na osobę... Do tej pory nie
przeprowadzono zbyt wielu badań, które trwałyby aż 30 lat,
ale oprócz tego, że wspomniane badanie należy do rzadkości,
ma również solidne podstawy teoretyczne i będzie inspirujące
dla każdego, kto kiedykolwiek zastanawiał się nad tym, co czyni go taką
osobą, jaką jest”.
„Journal
of Child Psychology and Psychiatry”
„Jeśli
chcesz mieć najbardziej aktualną, głęboką wiedzę na temat rozwoju, to
powinieneś przeczytać właśnie tę książkę. W tekst wpleciona została
prezentacja najnowocześniejszego teoretycznego podejścia do rozwoju.
Niniejsza publikacja będzie przydatna jako lektura uzupełniająca na
zawansowanym kursie teorii rozwojowej lub bardziej ogólnym
kursie z dziedziny rozwoju człowieka”.
„Journal
of Child and Family Studies”
L. Alan Sroufe, Ph.D.,
jest profesorem psychologii dziecka w Instytucie Rozwoju Dziecka oraz
na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Minnesoty, a także członkiem
Society for Research in Child Development. Autor sześciu książek i
ponad 100 artykułów na temat wczesnych relacji
przywiązaniowych, rozwoju emocjonalnego i psychopatologii rozwojowej,
dzięki którym zyskał międzynarodowe uznanie jako ekspert w
tych dziedzinach.
Byron
Egeland, Ph.D., jest
profesorem rozwoju dziecka na Uniwersytecie Minnesoty i jednym z
kierowników Irving
B. Harris Training Center for Infant and Toddler Development. Zasiada w
zarządach wielu organizacji krajowych, w tym Prevent Child Abuse
America oraz w komitecie doradczym Boy Scouts of America. Jest autorem
artykułów i książek poświęconych maltretowaniu dzieci,
dzieciom z grup wysokiego ryzyka, psychopatologii rozwojowej oraz
profilaktycznym programom interwencyjnym dla rodzin z grup wysokiego
ryzyka.
Elizabeth
A. Carlson, Ph.D., pracuje na
stanowisku adiunkta w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie
Minnesoty. Opublikowała wiele prac na temat wpływu wczesnych
doświadczeń na rozwój zaburzeń emocjonalnych i
behawioralnych, internalizacji doświadczenia oraz wzajemnego wpływu
reprezentacji i doświadczenia. Zyskała międzynarodowe uznanie,
prowadząc szkolenia z zakresu oceny przywiązania u niemowląt.
W.
Andrew Collins, Ph.D.,
wykłada psychologię rozwojową w Instytucie Rozwoju Dziecka na
Uniwersytecie Minnesoty. Napisał wiele artykułów
poświęconych oddziaływaniu środków masowego przekazu oraz
relacji z rodzicami w okresie adolescencji, a także relacjom
rówieśniczym i miłosnym w okresie adolescencji i wczesnej
dorosłości. Obecnie pełni funkcję przewodniczącego rady naukowej Study
of Early Child Care and Youth Development prowadzonego pod auspicjami
National Institute of Child Health and Human Development.
480
stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PSYCHOLOGIA ROZWOJU OD DZIECKA DO DOROSŁOŚCI SCHAFFER D.R KIPP K.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|