|
NORMATYWNY MODEL WSPÓŁPRACY SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
KOTOWSKI A. WIJAS S. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 67.50 Twoja cena 64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Normatywny model
współpracy samorządu terytorialnego z organizacjami
pozarządowymi
Wybrane
zagadnienia
Monografia przedstawia
wybrane zagadnienia dotyczące modelu współpracy samorządu
terytorialnego z organizacjami pozarządowymi.
Autorzy,
analizując obowiązujące rozwiązania prawne, próbują ocenić,
czy istniejący model normatywny jest wystarczający, by jego uczestnicy
mogli realizować zakładane cele. Wskazują wady i deficyty dotyczące
prawnych podstaw współpracy i proponują kierunki zmian.
CZĘŚĆ
I. Wprowadzenie
1. Cel opracowania
2. Metodologia analizy
3. Przyjęta terminologia
4. Modele w naukach prawnych
CZĘŚĆ II. Zasady
współpracy jednostek samorządu terytorialnego z
organizacjami pozarządowymi
Rozdział 1. Przedstawienie
dotychczasowego stanu prawnego dotyczącego współpracy
samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi
1.1. Przepisy dotyczące kształtowania relacji JST–NGO z
perspektywy jednostek samorządu terytorialnego
1.2. Przepisy dotyczące kształtowania relacji JST–NGO z
perspektywy organizacji pozarządowych
Rozdział 2. Obszary
i formy współpracy organów administracji
samorządowej z organizacjami pozarządowymi
2.1. Określenie obszarów współpracy samorządu
terytorialnego z organizacjami pozarządowymi
2.1.1. Stanowienie prawa
2.1.2. Wykonywanie zadań publicznych
2.2. Normatywne formy współpracy samorządu terytorialnego z
organizacjami pozarządowymi
2.2.1. Informowanie
2.2.2. Konsultowanie i opiniowanie
2.2.3. Tworzenie zespołów
2.2.4. Programy współpracy
Rozdział 3. Mechanizmy
finansowania współpracy jednostek samorządu terytorialnego i
organizacji pozarządowych w realizacji zadań publicznych
3.1. Formy współpracy w zakresie finansowania realizacji
zadań publicznych
3.2. Zlecanie realizacji zadań publicznych przez JST a inne
źródła finansowania organizacji pozarządowych
3.2.1. Zlecanie realizacji zadań publicznych przez JST w kontekście
zjawiska prywatyzacji zadań publicznych
3.2.2. Zlecanie realizacji zadań publicznych przez JST –
przekazanie środków publicznych
3.2.3. Zasady współpracy finansowej
3.2.4. Zlecanie realizacji zadań publicznych przez JST na tle zlecenia
realizacji zadań publicznych przez dysponentów części
budżetowych
3.3. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji na zadanie inne niż
określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
3.4. Zlecanie organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym art.
3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
realizacji zadań publicznych
3.4.1. Zakres podmiotowy
3.4.2. Zakres przedmiotowy
3.5. Dotacje jako forma finansowania i dofinansowania realizacji zadań
publicznych
3.5.1. Postaci zlecenia realizacji zadań publicznych
3.5.2. Szczególny charakter dotacji
3.5.3. Podstawa prawna udzielenia dotacji
3.6. Tryb udzielenia dotacji na zadanie określone w ustawie o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
3.6.1. Program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz
podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3
3.6.2. Przygotowywanie projektów programu
3.6.3. Otwarty konkurs ofert
3.6.4. Zlecenie realizacji zadania publicznego z pominięciem otwartego
konkursu ofert
3.7. Wniosek o realizację zadania publicznego
3.8. Umowa o wsparcie realizacji zadania publicznego lub o powierzenie
realizacji zadania publicznego
3.8.1. Forma i treść umowy
3.8.2. Zagadnienie tzw. dotacji wieloletnich
3.8.3. Regranting
3.9. Inne mechanizmy współpracy dotyczące finansowania
realizacji zadań publicznych
3.9.1. Umowy o wykonanie inicjatywy lokalnej
3.9.2. Umowy partnerskie
3.9.3. Porozumienia i umowy o partnerstwie
Rozdział 4. Obowiązki
organizacji pozarządowej związane z przyjęciem zlecenia realizacji
zadania publicznego
4.1. Wykorzystanie i zwrot środków finansowych
4.2. Rachunkowa ewidencja środków otrzymanych na realizację
umowy i dokumentacja związana z realizacją zadania publicznego
4.3. Sprawozdawczość
4.4. Obowiązki i uprawnienia informacyjne
4.5. Uprawnienie do rozwiązania i odstąpienie od umowy
4.6. Zakaz zbywania rzeczy nabytych za środki pochodzące z dotacji
4.7. Odpowiedzialność wobec osób trzecich
Rozdział 5. Uprawnienia
JST związane z przyjęciem przez organizację pozarządową zlecenia
realizacji zadania publicznego
5 1. Kontrola i ocena realizacji zadania
5.2. Uprawnienie do rozwiązania umowy
5.3. Dostęp do informacji publicznej
5.4. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów
publicznych
Rozdział 6. Kooperacja
organizacji pozarządowych z jednostkami samorządu terytorialnego
– próba socjologicznej syntezy
6.1. Uwagi wstępne
6.2. Konteksty metodologiczne i teoretyczne
6.3. Analizy
6.4. Wnioski
Rozdział 7. Podsumowanie
CZĘŚĆ III. Podstawowe założenia
zakładanego modelu współpracy samorządu terytorialnego z
organizacjami pozarządowymi
1. Zastrzeżenia dotyczące obecnych rozwiązań prawnych
2. Pożądane kierunki zmian
3. Proponowane założenia modelu współpracy samorządu
terytorialnego z organizacjami pozarządowymi. Uwagi de lege ferenda
Bibliografia
Noty o autorach
172
strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|