Unity na start!
Programowanie dla
nastolatków
- Poznaj środowisko Unity
- Naucz się tworzyć gry
- Realizuj swoją pasję
Unity to popularne środowisko do tworzenia gier komputerowych,
które umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet zupełnie
początkującym użytkownikom. Równocześnie pozwala w
krótkim czasie uzyskać ciekawe efekty.
Książka Unity.
Programowanie dla nastolatków krok po kroku wprowadza w
świat tworzenia gier komputerowych i w przystępny sposób
przedstawia najważniejsze informacje, które pozwalają
rozwinąć skrzydła początkującym game developerom.
Jej lektura to także znakomity pretekst do tego, by nauczyć się
twórczo spędzać czas z komputerem, i okazja do
wspólnych, integrujących rodzinę zajęć.Jeśli masz w sobie
pasję prawdziwego gracza i chęć, aby zmierzyć się z wyzwaniem
stworzenia własnej gry, ten przewodnik wskaże Ci najlepszą drogę do
celu!
- Czego potrzebujesz na
początek?
- Jak wpaść na pomysł na grę?
- Skąd wziąć niezbędne
zasoby?
- Jak opracować postać i
obiekty?
- Jak zadbać o mechanikę?
- Jak obsłużyć interakcję z
użytkownikiem?
- Jak wdrożyć w życie zasady
gry?
- Skąd pobrać odpowiednie
dźwięki?
- Jak dokładać nowe sceny?
- W jakim kierunku rozwijać
grę?
Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w tej książce!
Wstęp
Wstęp dla dzieci
O czym jest książka?
Jak czytać książkę?
O czym jest nasza gra?
Wstęp dla rodziców
O czym jest książka?
Jak czytać książkę?
Bez planu ani rusz
Kroki do wykonania
2.
Odpalamy!
Kroki do wykonania
3.
Szukamy
zasobów
Kroki do wykonania
4.
Pan Burger wkracza na scenę
Kroki do wykonania
5.
Duszki
przestają straszyć
Kroki do wykonania
6.
Warzywa
nacierają!
Kroki do wykonania
7.
Czy
warzywa mogą wybuchać?
Kroki do wykonania
8.
Pan
Burger się odgryza
Kroki do wykonania
9.
Walka
żywności zaostrza się
Kroki do wykonania
10.
Kto
tu się zespałnował?
Kroki do wykonania
11.
Więcej
ognia!
Kroki do wykonania
12.
Wszystko gra i buczy
Kroki do wykonania
13.
Szef
wszystkich szefów
Kroki do wykonania
Zadanie do samodzielnego rozwiązania
14.
Wchodzimy
na wyższy poziom
Rozwiązanie zadania do samodzielnego rozwiązania z rozdziału 13.
Kroki do wykonania
15.
Zakończenie
Co dalej robić z grą?
Jak rozwijać swoje umiejętności?
Twórca gier zawód przyszłości czy ciekawe hobby?
A.
Słowniczek
Asset Store
Balans gry
Betatester
Bryła sztywna
Duszek (ang. sprite)
Edytor prefabów
Etykieta (ang. tag)
Grafika 2D (ang. 2D art)
Interfejs użytkownika (w skrócie UI od ang. user interface)
Instancja prefaba (kopia prefaba)
Język programowania
Kamera (ang. camera)
Kamień milowy (ang. milestone)
Kanban
Kanwa (ang. canvas)
Kod źródłowy (ang. source code)
Kolider
Komponent (ang. component)
Licencja użytkowania
Losowość
Menedżer pakietów (ang. Package manager)
Macierz kolizji warstw
Okno hierarchii (ang. Hierarchy window)
Okno gry (ang. Game window)
Okno inspektora/inspektor (ang. Inspector window)
Okno projektu (ang. Project window)
Okno sceny, scena (ang. Scene window)
Podstawowa pętla gry
Prawo autorskie
Prefab
Projekt
Projekt kaskadowy (ang. waterfall)
Projekt zwinny (ang. agile)
Public domain
Renderer
Schemat blokowy
Skrypt (ang. script)
Słuchacz dźwięku (ang. audio listener)
Spawner
Specyfikacja gry (specyfikacja projektu)
Sprint
System cząsteczek (ang. particle system)
Szkic koncepcyjny (ang. concept art)
Unity Hub
Warstwa (ang. layer)
Wersja beta (testy beta)
Zasoby (ang. assets)
Źródło dźwięku (ang. audio source)
B.
Jak
zrobić?
Co zrobić, aby pokazać pola ukryte przez Unity Playground?
Jak dodać etykietę (tag) albo warstwę (layer)?
Jak dodać komponent do obiektu?
Jak dodać sceny do projektu, aby były widoczne w kompilacji gry?
Jak odpiąć obiekt od prefaba (sprawić, aby przestał być kopią prefaba)?
Jak opisać projekt gry (zrobić specyfikację gry)?
Jak otworzyć edytor prefabów?
Jak pobrać zasób z Asset Store, np. Unity Playground?
Jak przesunąć lub obrócić obiekt na scenie bądź zmienić jego
rozmiar?
Jak skopiować kolor z pola komponentu do innego komponentu?
Jak skopiować komponent do innego obiektu wraz z wartościami
pól?
Jak utworzyć kompilację gry, którą będzie można uruchomić
bez edytora Unity?
Jak utworzyć nowy, pusty obiekt?
Jak utworzyć prefab z obiektu na scenie?
Jak wyłączyć obiekt na scenie?
Jak wstawić obiekt z zasobów na scenę bądź utworzyć na niej
kopię prefaba?
Jak zainstalować edytor Unity?
Jak załadować w edytorze jednocześnie dwie sceny?
Jak zmienić informację o tym, które warstwy
obiektów mogą wchodzić ze sobą w kolizje?
Jak zmienić kolejność wyświetlania się duszków na scenie?
Jak znaleźć obiekt w oknie hierarchii, znając jego nazwę albo
komponent, który zawiera?
Skąd pobrać program Unity?
C.
Mały
słowniczek języka graczy
Bug
Epicko, epicki
Itemki (od ang. item)
Jutuber (ang. youtuber)
Kampienie, kampić (ang. camping, camp)
Lut (ang. loot), lutować
Nub, nubek (ang. noob)
Pogczamp (ang. PogChamp, prawdopodobne pochodzenie od Play of Game
Champion)
Pros, pro (ang. professional)
Skin
Spałner (ang. spawner)
Strimer (ang. streamer)
D.
Kod
źródłowy zmian w Unity Playground oraz dodatkowych
skryptów
Dodatkowe skrypty
Plik Skrypty/AudioAction.cs
Plik Skrypty/AutoMoveNoPhysics.cs
Plik Skrypty/BezwarunkoweZniszczenie.cs
Plik Skrypty/ConditionDestroy.cs
Plik Skrypty/FindEnemyTarget.cs
Plik Skrypty/FollowTargetByTag.cs
Plik Skrypty/NieNiszczMnie.cs
Plik Skrypty/PointsAction.cs
Plik Skrypty/SkryptPanaBurgera.cs
Plik Skrypty/SkryptWzmocnien.cs
Plik Skrypty/SkryptWzmocnien.cs
Zmiany w skryptach Unity Playground
Plik Unity playground/Scripts/Attributes/ModifyHealthAttribute.cs
Plik Unity playground/Scripts/Attributes/HealthSystemAttribute.cs
Plik Unity playground/_INTERNAL_/Scripts/Action.cs
Plik Unity playground/_INTERNAL_/Scripts/ConditionBase.cs
Plik Unity playground/Scripts/Movement/FollowTarget.cs
Plik Unity playground/Scripts/Movement/Patrol.cs
200
stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka