ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 61.95 58,85   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

100 RZECZY KTÓRE KAŻDY PROJEKTANT POWINIEN WIEDZIEĆ O POTENCJALNYCH KLIENTACH


WEINSCHENK S.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2021, wydanie II

cena netto: 61.95 Twoja cena  58,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach


Niezależnie od tego, czy tworzysz stronę internetową, interfejs użytkownika, czy przedmiot codziennego użytku, musisz dostosować projekt do wymagań grupy docelowej. To, jak dobry będzie projekt i jakie wrażenia wywoła u użytkowników, zależy przede wszystkim od tego, co o nich wiesz. Niekiedy jest to specyficzna wiedza. W jaki sposób ci konkretni ludzie myślą? Kiedy podejmują decyzję? Co sprawi, że wykonają czynności, których się od nich oczekuje? W jaki sposób wywołać u nich określone emocje związane z projektowanym produktem? Na te i na wiele innych pytań odpowiada psychologia projektowania.

To drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie cenionego poradnika dla projektantów, którzy chcą tworzyć rzeczy użyteczne, przydatne i lubiane przez użytkowników.

Zawiera wnikliwą analizę 100 niezwykle ważnych z punktu widzenia projektanta kwestii, będącą efektem przestudiowania setek publikacji naukowych oraz tego, jak opisane w nich zasady są wykorzystywane w codziennej pracy projektanta, który tworzy interfejsy, strony WWW, aplikacje czy urządzenia i korzysta z najróżniejszych technologii. Dzięki podanym tu wskazówkom Twoje projekty będą bardziej intuicyjne i angażujące - w swojej pracy bowiem uwzględnisz to, jak ludzie myślą, jak się zachowują i podejmują decyzje.

Z książki dowiesz się:

  • w jaki sposób przyciągnąć i utrzymać uwagę odbiorcy
  • jak kształtować przyzwyczajenia człowieka
  • jak przebiega proces podejmowania decyzji
  • kiedy ludzie popełniają błędy i jakie są ich rodzaje
  • jakie czynniki budzą zaufanie

Psychologia projektowania (X)

JAK LUDZIE WIDZĄ

1. To, co widzisz, to nie to samo, co widzi Twój mózg (2)
2. Widzenie peryferyjne ma większe znaczenie dla obioru tego, co się widzi, niż widzenie centralne (5)
3. Ludzie identyfikują obiekty, rozpoznając wzorce (8)
4. W mózgu znajduje się specjalny ośrodek, który rozpoznaje twarze (10)
5. Specjalny obszar mózgu odpowiada za interpretowanie prostych cech wizualnych (13)
6. Ludzie przeglądają zawartość ekranów na podstawie wcześniejszych doświadczeń oraz oczekiwań (15)
7. Ludzie dostrzegają wskazówki, które mówią im, co zrobić z danym obiektem (17)
8. Ludzie mogą nie zauważać zmian, które zachodzą w ich polu widzenia (21)
9. Ludzie sądzą, że obiekty, które są blisko siebie, są ze sobą powiązane (23)
10. Połączenie koloru czerwonego i niebieskiego jest nieprzyjemne dla oczu (24)
11. Co jedenasty mężczyzna i co dwusetna kobieta cierpią na ślepotę na kolory (25)
12. Kolory oznaczają różne rzeczy w różnych kulturach (29)

JAK LUDZIE CZYTAJĄ

13. To mit, że duże litery utrudniają czytanie (32)
14. Czytanie i rozumienie to dwie różne sprawy (35)
15. Umiejętność identyfikowania wzorców pozwala ludziom rozpoznawać litery w różnych krojach (40)
16. Rozmiar czcionki ma znaczenie (43)
17. Tekst na ekranie czyta się trudniej Niż na papierze (45)
18. Ludzie czytają szybciej dłuższe wiersze, lecz wolą czytać krótsze (46)

JAK LUDZIE ZAPAMIĘTUJĄ

19. Pamięć krótkoterminowa ma ograniczoną pojemność (50)
20. Ludzie zapamiętują tylko cztery rzeczy naraz (52)
21. Ludzie muszą używać informacji, aby je sobie utrwalić (55)
22. Informacje łatwiej się rozpoznaje, niż przypomina (57)
23. Pamięć zużywa wiele zasobów umysłu (59)
24. Ludzie rekonstruują wspomnienia za każdym razem, gdy je sobie przypominają (61)
25. To dobrze, że ludzie zapominają (63)
26. Wspomnienia najbardziej żywe są mylne (65)

JAK LUDZIE MYŚLĄ

27. Ludzie lepiej przetwarzają informacje o niewielkich rozmiarach (68)
28. Niektóre sposoby przetwarzania myślowego są bardziej wymagające od innych (71)
29. Umysł błądzi przez 30 procent czasu (74)
30. Im bardziej człowiek jest niepewny, tym bardziej broni swoich poglądów (76)
31. Ludzie tworzą modele myślowe (78)
32. Ludzie stykają się z modelami pojęciowymi (80)
33. Ludzie najlepiej przetwarzają informacje podane w postaci opowieści (82)
34. Ludzie najłatwiej uczą się na przykładach (85)
35. Ludzie mają tendencje do tworzenia kategorii (87)
36. Czas jest względny (89)
37. Ludzie odrzucają informacje, które nie są zgodne z ich przekonaniami (91)
38. Ludzie potrafią odpłynąć (93)
39. Kultura wpływa na sposób myślenia (95)

JAK LUDZIE SKUPIAJĄ UWAGĘ

40. Uwaga ma charakter selektywny (98)
41. Ludzie przywykają do informacji (100)
42. Wyćwiczone umiejętności nie wymagają świadomego skupienia uwagi (101)
43. Spodziewana częstotliwość wpływa na skupienie uwagi (103)
44. Nasza uwaga pozostaje skupiona mniej więcej przez dziesięć minut (105)
45. Ludzie zwracają uwagę tylko na wyraziste cechy (106)
46. Ludzie nie potrafią wykonywać kilku zadań naraz tak dobrze, jak im się wydaje (107)
47. Niebezpieczeństwo, jedzenie, seks, ruch, twarze i opowieści najbardziej przyciągają uwagę (110)
48. Głośne dźwięki zaskakują i przyciągają uwagę (112)
49. Aby ludzie zwrócili na coś uwagę, muszą najpierw to coś sobie uświadomić (114)

CO MOTYWUJE LUDZI

50. Motywacja ludzi wzrasta wraz ze zbliżaniem się do celu (118)
51. Zmienność nagród motywuje bardziej (120)
52. Dopamina stymuluje poszukiwanie informacji (123)
53. Nieprzewidywalność każe ludziom szukać dalej (125)
54. Ludzi bardziej motywują nagrody ukryte niż jawne (127)
55. Ludzi motywuje postęp, doskonałość i kontrola (129)
56. Ludzi motywują normy społeczne (131)
57. Ludzie z natury są leniwi (132)
58. Ludzie poszukają drogi na skróty tylko wtedy, gdy będzie ona łatwiejsza do przejścia (135)
59. Ludzie szukają przyczyn w cechach ludzi, a nie okoliczności (136)
60. Kształtowanie lub zmiana przyzwyczajenia są prostsze, niż się wydaje (138)
61. Ludzie mają większą motywację do współzawodnictwa, gdy konkurentów jest niewielu (140)
62. Ludzi motywuje niezależność (142)

LUDZIE SĄ ZWIERZĘTAMI SPOŁECZNYMI

63. Grupa najbliższych znajomych zwykle liczy nie więcej niż 150 osób (144)
64. Ludzie są zaprogramowani na naśladowanie i empatię (147)
65. Wspólne działanie pogłębia związki między ludźmi (149)
66. Ludzie oczekują, że interakcje w sieci będą zgodne z normami społecznościowymi (151)
67. Ludzie kłamią z różnym natężeniem, zależnie od medium (153)
68. Mózgi mówców i słuchaczy synchronizują się w trakcie prowadzenia komunikacji (156)
69. Mózg reaguje w sposób szczególny na ludzi, których zna się osobiście (157)
70. Śmiech łączy ludzi (159)
71. Na filmie ludzie potrafią lepiej ocenić, czy śmiech jest prawdziwy, czy udawany (162)

JAK LUDZIE CZUJĄ

72. Niektóre emocje mogą mieć charakter uniwersalny (166)
73. Pozytywne odczucia względem grupy mogą skutkować myśleniem grupowym (169)
74. Opowieści i anegdoty przekonują bardziej niż same dane (170)
75. Jeśli ludzie nie odczuwają, nie mogą podejmować decyzji (171)
76. Niespodzianki zawsze sprawiają ludziom przyjemność (173)
77. Ludzie są szczęśliwsi, gdy są zajęci (175)
78. Sielankowe obrazy czynią ludzi szczęśliwymi (177)
79. Pierwszym powodem zaufania jest dla ludzi wygląd i układ (179)
80. Słuchanie muzyki uwalnia dopaminę w mózgu (181)
81. Im trudniej coś osiągnąć, tym bardziej ludzie to lubią (182)
82. Ludzie przeszacowują reakcje na wydarzenia w przyszłości (184)
83. Ludzie mają bardziej pozytywne nastawienie przed zdarzeniem i po nim niż w jego trakcie (185)
84. Gdy ludzie są smutni lub przestraszeni, wówczas najbardziej liczą na coś, co już znają (187)

LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY

85. Ludzie zawsze będą popełniać błędy; nie istnieje produkt, który będzie na nie odporny (190)
86. Ludzie popełniają błędy, gdy są zestresowani (192)
87. Nie wszystkie błędy są złe (196)
88. Ludzie popełniają błędy, których rodzaje można przewidzieć (197)
89. Ludzie stosują różne strategie poprawiania błędów (200)

JAK LUDZIE PODEJMUJĄ DECYZJE

90. Ludzie podejmują większość decyzji podświadomie (204)
91. Podświadomość wie pierwsza (206)
92. Ludzie oczekują większego wyboru i więcej informacji, niż są w stanie przeanalizować (208)
93. Dla ludzi wybór jest równoznaczny z kontrolą (210)
94. Ludzie mogą troszczyć się o czas bardziej niż o pieniądze (212)
95. Nastrój wpływa na proces podejmowania decyzji (214)
96. Możesz uzyskać lepsze decyzje podejmowane grupowo (216)
97. Ludzie podejmują decyzje ukierunkowane przyzwyczajeniami lub wartościami, lecz nie obydwoma kryteriami naraz (218)
98. Gdy ludzie są niepewni, pozwalają innym decydować, co robić (220)
99. Ludzie uważają, że inni są bardziej podatni na wpływy niż oni sami (222)
100. Ludzie wyżej oceniają produkty, które fizycznie znajdują się przed ich oczami (224)
 
Bibliografia (227)
Źródła wybranych rysunków (235)

236 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NIGDY DOŚĆ DOBRA JAK WYZWOLIĆ SIĘ OD DESTRUKCYJNEGO WPŁYWU NARCYSTYCZNEJ MATKI
MCBRIDE K.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022