ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ORGANIZACJA PROCESOWO-PROJEKTOWA ISTOTA MODELOWANIE POMIAR DOJRZAŁOŚCI


SLIŻ P.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 84.39 Twoja cena  80,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Organizacja procesowo-projektowa

Istota, modelowanie, pomiar dojrzałości


Książka ma na celu określenie istoty organizacji procesowo-projektowej, jej uwarunkowań, zasad i metod kształtowania, a także metody pomiaru jej dojrzałości.

Na tej podstawie Autor przeprowadził ocenę poziomu dojrzałości procesowo-projektowej organizacji funkcjonujących w Polsce oraz zaprezentował rozwiązania procesowe i projektowe w wybranej organizacji. Podstawę empirycznej części monografii stanowi rozwinięcie badań oraz zbiór rozważań i obserwacji autora zgromadzonych podczas implementacji rozwiązań procesowych i projektowych do praktyki gospodarczej. W monografii opisano, w jaki sposób powinna być systemowo skonfigurowana organizacja, w której podejmowane są działania zmierzające do integracji zarządzania procesami i projektami.

Wstęp

Rozdział 1. Przesłanki modelowania organizacji w ujęciu procesowo-projektowym. Podstawy metodologiczne

1.1. Myślenie procesowo-projektowe w modelowaniu i zarządzaniu organizacją – ocena stanu wiedzy
1.2. Integracja koncepcji i metod zarządzania procesami i projektami – przegląd literatury i identyfikacja luk poznawczych
1.3. Identyfikacja i analiza trendów zmian w praktyce zarządzania procesami i projektami
1.4. Natura i treść problemu badawczego
1.5. Charakterystyka procesu badawczego

Rozdział 2. Podstawy terminologiczne i płaszczyzny współdziałania organizacji zorientowanej na procesy i projekty

2.1. Definicja pojęć proces biznesowy, zarządzanie procesowe i orientacja procesowa
2.2. Bogactwo interpretacyjne i ewolucja pojęć projekt, zarządzanie projektami i orientacja projektowa
2.3. Płaszczyzny współdziałania koncepcji i metod zarządzania procesami i projektami

Rozdział 3. Założenia organizacji procesowo-projektowej

3.1.  Założenia organizacji procesowo-projektowej w kontekście oburęczności
3.1.1. Pojęcie ambidexterity w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości
3.1.2. Problematyka oburęczności w nurtach zarządzania procesami i zarządzania projektami
3.1.2.1. Przegląd badań dotyczących problematyki ambidexterity w nurcie zarządzania procesami
3.1.2.2. Przegląd badań dotyczących problematyki ambidexterity w nurcie zarządzania projektami
3.1.3. Oburęczność jako założenie koncepcji organizacji procesowo-projektowej
3.2. Definicje organizacji procesowej i projektowej
3.3. Organizacja procesowo-projektowa – ujęcie systemowe
3.4. Integracja koncepcji i metod zarządzania w kierunku organizacji procesowo-projektowej
3.4.1. Koncepcje i metody zarządzania jako przedmiot integracji
3.4.2. Istota i etapy integracji procesowo-projektowej

Rozdział 4. Determinanty kształtujące organizację procesowo-projektową

4.1. Orientacja na klienta jako podstawowa przesłanka integracji zarządzania procesami i projektami
4.2. Projektowanie procesów i projektów w organizacji procesowo-projektowej
4.3. Znaczenie modeli biznesowych i ich zmienności w organizacji procesowo-projektowej
4.4. Aktywa ludzkie i kulturowe uwarunkowania w kształtowaniu granic swobody procesów i projektów
4.5. Urynkowienie wewnętrzne w organizacji procesowo-projektowej

Rozdział 5. Procesowo-projektowa koncepcja struktury organizacyjnej

5.1. Założenia procesowo-projektowej struktury organizacyjnej
5.2. Czyste struktury procesowe i projektowe
5.3. Ewolucja struktur organizacyjnych – od struktury liniowej do struktury procesowo-projektowej
5.3.1. Procesy i projekty w strukturach liniowej i liniowo-sztabowej
5.3.2. Projekty w strukturze funkcjonalno-procesowej
5.3.3. Organizacja projektów w procesowej strukturze organizacyjnej
5.4. Projektowanie struktury procesowo-projektowej
5.5. Regulacja poziomu samodzielności procesów
5.6. Etapy ewolucji struktur organizacyjnych w kierunku ujęcia procesowo-projektowego
5.7. Identyfikacja potencjalnych barier w  projektowaniu i implementacji struktury procesowo-projektowej

Rozdział 6. Koncepcja integracji oceny dojrzałości procesowo-projektowej organizacji

6.1. Istota, założenia i rodzaje modeli dojrzałości
6.2. Projektowanie modeli dojrzałości – ujęcie metodyczne
6.3. Dojrzałość procesowo-projektowa organizacji – założenia teoretyczne
6.3.1. Pojęcie i cechy dojrzałości procesowej organizacji
6.3.2. Pojęcie i cechy dojrzałości projektowej organizacji
6.4. Przegląd badań nad dojrzałością procesową i projektową organizacji w Polsce
6.4.1. Dojrzałość procesowa organizacji
6.4.2. Dojrzałość projektowa organizacji
6.5. Ogólna koncepcja integracji modeli dojrzałości procesowej i projektowej organizacji
6.6. Projektowanie zintegrowanego modelu oceny dojrzałości procesowo-projektowej organizacji
6.6.1. Ocena dojrzałości procesowej organizacji – model MMPM
6.6.2. Ocena dojrzałości projektowej – model PMMM
6.7. Istota i poziomy dojrzałości procesowo-projektowej organizacji

Rozdział 7. Ocena dojrzałości procesowo-projektowej organizacji funkcjonujących w Polsce – wyniki badań empirycznych

7.1. Badanie pilotażowe
7.2. Cel, zakres i metody zrealizowanego ilościowego badania empirycznego
7.3. Dobór i struktura próby badawczej
7.4. Ocena dojrzałości procesowej organizacji według modelu MMPM2 – wyniki badania
7.5. Ocena dojrzałości projektowej organizacji według modelu PMMM – wyniki badania
7.6. Dojrzałość procesowo-projektowa – wyniki badania
7.7. Weryfikacja sformułowanej hipotezy badawczej
7.8. Egzemplifikacja organizacji dojrzałej procesowo i projektowo – studium przypadku
7.8.1. Cel badania
7.8.2. Charakterystyka badanej jednostki
7.8.3. Przykład integracji warstwy eksploatacyjnej i eksploracyjnej w badanym SSC
7.8.4. Praktyczne wnioski i zalecenia

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
załączniki

292 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022