|
ORGANIZACJA PROCESOWO-PROJEKTOWA ISTOTA MODELOWANIE POMIAR DOJRZAŁOŚCI
SLIŻ P. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 84.39 Twoja cena 80,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Organizacja
procesowo-projektowa
Istota,
modelowanie, pomiar dojrzałości
Książka ma na celu
określenie istoty organizacji procesowo-projektowej, jej uwarunkowań,
zasad i metod kształtowania, a także metody pomiaru jej dojrzałości.
Na tej podstawie Autor przeprowadził ocenę poziomu dojrzałości
procesowo-projektowej organizacji funkcjonujących w Polsce oraz
zaprezentował rozwiązania procesowe i projektowe w wybranej
organizacji. Podstawę empirycznej części monografii stanowi rozwinięcie
badań oraz zbiór rozważań i obserwacji autora zgromadzonych
podczas implementacji rozwiązań procesowych i projektowych do praktyki
gospodarczej. W monografii opisano, w jaki sposób powinna
być systemowo skonfigurowana organizacja, w której
podejmowane są działania zmierzające do integracji zarządzania
procesami i projektami.
Wstęp
Rozdział 1.
Przesłanki modelowania organizacji w ujęciu procesowo-projektowym.
Podstawy metodologiczne
1.1. Myślenie procesowo-projektowe w modelowaniu i zarządzaniu
organizacją – ocena stanu wiedzy
1.2. Integracja koncepcji i metod zarządzania procesami i projektami
– przegląd literatury i identyfikacja luk poznawczych
1.3. Identyfikacja i analiza trendów zmian w praktyce
zarządzania procesami i projektami
1.4. Natura i treść problemu badawczego
1.5. Charakterystyka procesu badawczego
Rozdział 2. Podstawy
terminologiczne i płaszczyzny współdziałania organizacji
zorientowanej na procesy i projekty
2.1. Definicja pojęć proces biznesowy, zarządzanie procesowe i
orientacja procesowa
2.2. Bogactwo interpretacyjne i ewolucja pojęć projekt, zarządzanie
projektami i orientacja projektowa
2.3. Płaszczyzny współdziałania koncepcji i metod
zarządzania procesami i projektami
Rozdział 3. Założenia
organizacji procesowo-projektowej
3.1. Założenia organizacji procesowo-projektowej w kontekście
oburęczności
3.1.1. Pojęcie ambidexterity w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości
3.1.2. Problematyka oburęczności w nurtach zarządzania procesami i
zarządzania projektami
3.1.2.1. Przegląd badań dotyczących problematyki ambidexterity w nurcie
zarządzania procesami
3.1.2.2. Przegląd badań dotyczących problematyki ambidexterity w nurcie
zarządzania projektami
3.1.3. Oburęczność jako założenie koncepcji organizacji
procesowo-projektowej
3.2. Definicje organizacji procesowej i projektowej
3.3. Organizacja procesowo-projektowa – ujęcie systemowe
3.4. Integracja koncepcji i metod zarządzania w kierunku organizacji
procesowo-projektowej
3.4.1. Koncepcje i metody zarządzania jako przedmiot integracji
3.4.2. Istota i etapy integracji procesowo-projektowej
Rozdział 4. Determinanty
kształtujące organizację procesowo-projektową
4.1. Orientacja na klienta jako podstawowa przesłanka integracji
zarządzania procesami i projektami
4.2. Projektowanie procesów i projektów w
organizacji procesowo-projektowej
4.3. Znaczenie modeli biznesowych i ich zmienności w organizacji
procesowo-projektowej
4.4. Aktywa ludzkie i kulturowe uwarunkowania w kształtowaniu granic
swobody procesów i projektów
4.5. Urynkowienie wewnętrzne w organizacji procesowo-projektowej
Rozdział 5. Procesowo-projektowa
koncepcja struktury organizacyjnej
5.1. Założenia procesowo-projektowej struktury organizacyjnej
5.2. Czyste struktury procesowe i projektowe
5.3. Ewolucja struktur organizacyjnych – od struktury
liniowej do struktury procesowo-projektowej
5.3.1. Procesy i projekty w strukturach liniowej i liniowo-sztabowej
5.3.2. Projekty w strukturze funkcjonalno-procesowej
5.3.3. Organizacja projektów w procesowej strukturze
organizacyjnej
5.4. Projektowanie struktury procesowo-projektowej
5.5. Regulacja poziomu samodzielności procesów
5.6. Etapy ewolucji struktur organizacyjnych w kierunku ujęcia
procesowo-projektowego
5.7. Identyfikacja potencjalnych barier w projektowaniu i
implementacji struktury procesowo-projektowej
Rozdział 6. Koncepcja
integracji oceny dojrzałości procesowo-projektowej organizacji
6.1. Istota, założenia i rodzaje modeli dojrzałości
6.2. Projektowanie modeli dojrzałości – ujęcie metodyczne
6.3. Dojrzałość procesowo-projektowa organizacji – założenia
teoretyczne
6.3.1. Pojęcie i cechy dojrzałości procesowej organizacji
6.3.2. Pojęcie i cechy dojrzałości projektowej organizacji
6.4. Przegląd badań nad dojrzałością procesową i projektową organizacji
w Polsce
6.4.1. Dojrzałość procesowa organizacji
6.4.2. Dojrzałość projektowa organizacji
6.5. Ogólna koncepcja integracji modeli dojrzałości
procesowej i projektowej organizacji
6.6. Projektowanie zintegrowanego modelu oceny dojrzałości
procesowo-projektowej organizacji
6.6.1. Ocena dojrzałości procesowej organizacji – model MMPM
6.6.2. Ocena dojrzałości projektowej – model PMMM
6.7. Istota i poziomy dojrzałości procesowo-projektowej organizacji
Rozdział 7. Ocena
dojrzałości procesowo-projektowej organizacji funkcjonujących w Polsce
– wyniki badań empirycznych
7.1. Badanie pilotażowe
7.2. Cel, zakres i metody zrealizowanego ilościowego badania
empirycznego
7.3. Dobór i struktura próby badawczej
7.4. Ocena dojrzałości procesowej organizacji według modelu MMPM2
– wyniki badania
7.5. Ocena dojrzałości projektowej organizacji według modelu PMMM
– wyniki badania
7.6. Dojrzałość procesowo-projektowa – wyniki badania
7.7. Weryfikacja sformułowanej hipotezy badawczej
7.8. Egzemplifikacja organizacji dojrzałej procesowo i projektowo
– studium przypadku
7.8.1. Cel badania
7.8.2. Charakterystyka badanej jednostki
7.8.3. Przykład integracji warstwy eksploatacyjnej i eksploracyjnej w
badanym SSC
7.8.4. Praktyczne wnioski i zalecenia
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
załączniki
292
strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|