ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 50.90 48,36   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KAMPANIA PARLAMENTARNA 2019 ROKU


BOROWIEC P. TYSZKIEWICZ A. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 50.90 Twoja cena  48,36 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kampania parlamentarna 2019 roku


Kampania parlamentarna 2019 roku już za nami. Czas, który upłynął od jej zakończenia, uzasadnia naukową refleksję nad jej przebiegiem i istotą. Należy zatem postawić wiele zasadniczych pytań o głównych, indywidualnych i zbiorowych aktorów, przyjmowane przez nich programy, wizje przyszłości czy strategie wyborcze. Uzasadniona jest próba ustalenia dominujących tematów i problemów oraz innych zagadnień, na podstawie których kształtował się dyskurs wyborczy. Naukowa analiza umożliwi też odtworzenie głównych etapów kampanii, przełomowych punktów i momentów zwrotnych. Można będzie uchwycić także jej konstytutywne cechy, pokazać różne, czasem nieoczywiste, oblicza. Przedstawiana Czytelnikom praca ma z jednej strony jednoznacznie sprecyzowane ramy badawcze, z drugiej jednak w wyjątkowo rozbudowany, szeroki sposób zajmuje się różnymi elementami pola badawczego, jakim są wybory parlamentarne 2019 roku. Wspomniana kampania jest analizowana przy zastosowaniu różnych ujęć, paradygmatów i metodologii.

Z Wprowadzenia

„Dostrzegam ważność tej publikacji nie tylko ze względów merytorycznych, ale również metodologicznych. Ważność z uwagi na fakt, że obrazuje kampanię wyborczą 2019 roku w jej różnych barwach oraz sposoby badania tej skomplikowanej fazy procesu politycznego. Rekomenduję tę publikację pracownikom naukowym, studentom i doktorantom, a także Czytelnikom, którzy mają motywację do pogłębionej refleksji nad kampanią parlamentarną 2019 roku”.

dr hab. Ewa Marciniak, Uniwersytet Warszawski

Wokół parlamentarnej kampanii 2019 roku. Wprowadzenie  9

Część pierwsza: Aktorzy i tematy kampanii

Marta Majorek
Koalicja Polska w wyborach parlamentarnych 2019. Przypadkowy sojusz czy przemyślana strategia?  19

Natalia Stręk
Konfederacja Wolność i Niepodległość – analiza programu i strategii wyborczej  39

Piotr Borowiec
Kreowanie punktu zwrotnego. Strategia odwracania preferencji wyborczych w kampanii 2019 roku  63

Arkadiusz Suszek
Wiosna jako przykład partii ad hoc  81

Marta du Vall
Religia, wolność wyznania, państwo świeckie w kampanii parlamentarnej 2019  101

Marta Kozłowska, Michał Zabdyr-Jamróz
Prawa mniejszości LGBT+, edukacja seksualna i inne zagadnienia „wojny kulturowej” w kampanii 2019 roku  117

Małgorzata Kułakowska
Ekologia w kampanii parlamentarnej 2019  139

Dagmara Głuszek-Szafraniec, Patrycja Szostok-Nowacka
„Dekarbonizacja” w kampanii wyborczej 2019, czyli jak się mówi o węglu na Śląsku  159

Michał Zabdyr-Jamróz, Marta Kozłowska, Iwona Kowalska-Bobko
Ochrona zdrowia w kampanii parlamentarnej 2019 roku  177

Arkadiusz Nyzio
Na peryferiach debaty. Problematyka bezpieczeństwa wewnętrznego w kampanii wyborczej 2019 roku  203

Mateusz Kolaszyński
Polityczny spór o sądownictwo w kampanii wyborczej z 2019 roku  215

Rafał Opulski
Od „wybierzmy przyszłość” do „pierścienia pamięci”. Politycy wobec historii podczas kampanii parlamentarnej w Polsce w 2019 roku   229

Michał Dulak
Wizje Unii Europejskiej oraz polityki europejskiej Polski jako temat dyskursu wyborczego w kampanii parlamentarnej w Polsce w 2019 roku  249

Piotr Lewandowski
Kwestie reparacji wojennych wobec Niemiec w kampanii parlamentarnej 2019 roku  277

Anna Diawoł-Sitko
Problematyka amerykańska w kampanii do parlamentu w 2019 roku  299

Dymitr Romanowski
Rosja w dyskursie kampanii parlamentarnej 2019 roku  321

Dymitr Romanowski
Ukraina w dyskursie wyborczym 2019 roku  343

Jarosław Macała
Wyobrażenia geopolityczne w elekcjach w 2019 roku na przykładzie programów wyborczych  361

Część druga: Przebieg, cechy, charakterystyka kampanii

Sonia Horonziak
Wybory w świetle polaryzacji. Mowa nienawiści w kampanii parlamentarnej 2019 roku  381

Agnieszka Walecka-Rynduch
Obcość i inność jako elementy definiujące lęk i niepokój w MediaPolis. Perspektywa wyborów parlamentarnych 2019 roku  395
 
Marta Hoffmann
Analiza języka perswazji wybranych ugrupowań politycznych podczas kampanii parlamentarnej w 2019 roku  421

Adriana Krawiec
Internet w kampanii parlamentarnej w 2019 roku – rewolucja w komunikacji politycznej czy nihil novi?  451

Katarzyna Czajkowska
Komunikacja medialna w kampanii wyborczej przed wyborami parlamentarnymi w 2019 roku  481

Joanna Dzwończyk
Populizm w kampanii parlamentarnej 2019  517

Piotr Obacz
Podział społeczno-polityczny w Polsce i jego przejawy w parlamentarnej kampanii wyborczej 2019 roku  537

Łukasz Paw
Sondaże przedwyborcze jako element rywalizacji politycznej – na przykładzie wyborów parlamentarnych w roku 2019  553

Bibliografia  567
Streszczenia  627
Biogramy  639

646 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022