ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 39.90 37,91   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NAUCZ MNIE JAK RADZIĆ SOBIE Z EMOCJAMI KOMUNIKOWAĆ SIĘ ZNALEŹĆ PRZYJACIÓŁ


SITKOWSKA S. KOCUROWSKA M. BERENT D.

wydawnictwo: SENSUS , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 39.90 Twoja cena  37,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Naucz mnie jak radzić sobie z emocjami, komunikować się, znaleźć przyjaciół


Książka dla pedagogów, nauczycieli, rodziców

Umiejętności społeczne. To one pozwalają nam skutecznie komunikować się z innymi, rozpoznawać swoje emocje i dawać im wyraz. Dzięki nim radzimy sobie w sytuacjach konfliktowych, potrafimy asertywnie sformułować swoje zdanie, nie spalamy się emocjonalnie podczas rywalizacji. Umiejętności społeczne warto i należy rozwijać od najmłodszych lat. Pomóc w tym może zawarty w książce zestaw ćwiczeń przygotowanych przez psychologów praktyków, od lat prowadzących warsztaty dla dzieci. Zaproponowane scenariusze, które można zrealizować z dzieckiem w domu, w szkole i podczas zajęć online, zostały sprawdzone w praktyce w ramach kursów i treningów.

Książka zawiera między innymi:

  • 25 gotowych scenariuszy zajęć grupowych
  • scenariusze przystosowane do prowadzenia zajęć online
  • scenariusze zajęć indywidualnych
  • zestawienia materiałów i pomocy potrzebnych do przeprowadzenia warsztatów
  • Scenariusze są skonstruowane tak, aby zajęcia w pełni angażowały wszystkich uczestników, co przyczynia się do lepszego zapamiętywania treści.

Obejmują takie zagadnienia jak:

  • rozpoznawanie emocji własnych i emocji innych ludzi
  • odczytywanie intencji drugiej osoby
  • asertywność
  • budowanie poczucia własnej wartości
  • radzenie sobie z ośmieszaniem, hejtem i ze złością
  • bezpieczne poruszanie się w internecie
  • koncentracja uwagi

Autorzy publikacji są związani z działającą od 2009 roku w Warszawie poradnią Przystań Psychologiczna oraz Fundacją Terapeutyczna (wcześniej Terapeutyczna Kawiarnia). W prowadzonych przez nich treningach umiejętności społecznych i warsztatach psychoedukacyjnych wzięło udział już ponad tysiąc uczestników.

Zamiast wstępu
Co znajdziesz w tej książce?
Dla kogo jest ta książka?
Po co ją napisaliśmy?
Kim jesteśmy?

Trochę teorii
Proponowane tematy
Metody prowadzenia zajęć rozwijających umiejętności społeczne
Prowadzenie zajęć
System motywacji
Warto pamiętać!

1. Zajęcia integracyjne poznajmy się!
Materiały i zasoby
Zróżnicowany sposób przekazywania wiedzy
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 1 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 1 do zajęć on-line

2. Zajęcia przez internet zasady współpracy
Materiały i zasoby
Zróżnicowany sposób przekazywania wiedzy
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura

3. Komunikacja we współpracy
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 3 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 3 do zajęć on-line

4. Komunikacja werbalna a niewerbalna
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 4 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 4 do zajęć on-line

5. Kalejdoskop emocji
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 5 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 5 do zajęć on-line

6. Komunikat typu ja
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 6 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 6 do zajęć on-line

7. Granice przestrzeni osobistej
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 7 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 7 do zajęć on-line

8. Asertywność jak prezentować swoje zdanie?
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 8 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 8 do zajęć on-line

9. Dokuczanie czym jest i jak sobie z nim radzić?
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 9 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 9 do zajęć on-line

10. Konflikt? I co teraz?
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 10 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 10 do zajęć on-line

11. Dzieci w sieci korzystanie z internetu
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 11 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 11 do zajęć on-line

12. Poczucie własnej wartości czym jest i jak je budować?
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 12 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 12 do zajęć on-line

13. Rywalizacja we współpracy, czyli jak radzić sobie z przegrywaniem
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 13 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 13 do zajęć on-line

14. Magia przyjaźni
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 14 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 14 do zajęć on-line

15. Hejt w sieci jak sobie z nim radzić?
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 15 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 15 do zajęć on-line

16. Złość jak sobie z nią radzić?
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 16 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 16 do zajęć on-line

17. Jak dbać o wizerunek w sieci?
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura

18. W kręgu emocji
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 18 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 18 do zajęć on-line

19. Jak mówić, aby nas (u)słyszano, czyli zasada FUO
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 19 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 19 do zajęć on-line

20. Jak mówić, aby nas (u)słyszano, czyli zasada FUO ciąg dalszy
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 20 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 20 do zajęć on-line

21. Pomocna dłoń jak prosić o pomoc?
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 21 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 21 do zajęć on-line

22. Koncentracja uwagi i relaksacja praktyka
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 22 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 22 do zajęć on-line

23. Strach a lęk odważne SOS
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 23 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 23 do zajęć on-line

24. Inność może być piękna! czyli kilka słów o tolerancji
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 24 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 24 do zajęć on-line

25. Podsumowanie zajęć
Materiały i zasoby
Realizacja
Kontekst nauczania
Procedura
Adaptacja scenariusza nr 25 do zajęć w diadzie
Adaptacja scenariusza nr 25 do zajęć on-line

184 strony, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022