|
KIEROWANE ODKRYWANIE MATEMATYKI WE WCZESNEJ EDUKACJI
PAWLUSIŃSKA L. wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 64.10 Twoja cena 60,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kierowane odkrywanie
matematyki we wczesnej edukacji
Nauczanie
ukierunkowane na odkrywanie wiedzy matematycznej nie jest nowym
rozwiązaniem metodycznym, ale wciąż mało popularnym we
współczesnej praktyce edukacyjnej. Lekcje budowane w tym
podejściu od początku do końca są poświęcone działaniom
uczniów, którzy w toku realizacji zadań odkrywają
prawa i reguły matematyczne, związki i zależności między obiektami
matematycznymi, a także kształtują nowe pojęcia. Proponowane
rozwiązanie cechuje zwrot aktywności uczestników lekcji.
Stroną aktywną stają się uczniowie, a nauczyciele towarzyszą im w
procesie poznania. Niestety proponowane rozwiązanie dydaktyczne ma
również swoje wady. Wymaga od nauczycieli nie tylko wiedzy
merytorycznej z zakresu matematyki, znajomości charakterystycznych cech
rozwojowych dziecka oraz umiejętności metodycznych w zakresie
planowania i organizacji pracy na lekcji, ale również czasu
i nakładu pracy, jaki muszą przeznaczyć oni na przygotowanie zajęć. Czy
warto podjąć ten trud? Myślę, że tak.
W
opracowaniu skoncentrowano się kolejno na możliwościach poznawczych
dziecka i poglądach na ich rozwój, samym akcie odkrywania
wiedzy matematycznej, aż po scharakteryzowanie nauczania sprzyjającego
dziecięcym odkryciom. Całość rozważań teoretycznych zakończona jest
propozycją konstrukcji lekcji, zilustrowaną przykładami zajęć
matematycznych dla uczniów na pierwszym etapie edukacyjnym.
Lidia
Pawlusińska
157
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|