|
DIALOG I AKTYWIZACJA W ROZWIJANIU KOMPETENCJI PEDAGOGICZNYCH STUDENTÓW RESOCJALIZACJI
KUPIEC H. wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 71.25 Twoja cena 67,69 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dialog i aktywizacja w
rozwijaniu kompetencji pedagogicznych studentów
resocjalizacji
Praca
składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest
omówieniu założeń najważniejszych paradygmatów
kształcenia pedagogicznego pod kątem ich użyteczności w przygotowywaniu
studentów do pracy w resocjalizacji. Krytycznej analizie
poddane zostały również możliwości i ograniczenia ich
wdrażania z uwagi na zmieniającą się dynamicznie rzeczywistość
społeczną i związane z tym wyzwania dla współczesnej
edukacji akademickiej. Rozdział obejmuje również
krótką charakterystykę młodzieży akademickiej uwzględniającą
cechy demograficzne, osobowościowe oraz kompetencje społeczno-moralne.
Analiza badań ukazujących orientacje aksjologiczne, sposoby spędzania
czasu wolnego, a także motywację do studiowania i postawy wobec uczenia
się pokazuje, jakie są potrzeby i możliwości rozwojowe młodzieży w
okresie studiowania.
W
drugim rozdziale dokonano przeglądu istniejących oraz zaproponowano
własną klasyfikację cech osobowości i kompetencji wychowawczych,
które są w świetle badań empirycznych pożądane w praktyce
zawodowej. Odniesiono je do teorii pedagogicznej.
Ostatni
rozdział zawiera rozważania na temat istoty, znaczenia i możliwości
wykorzystania dialogu i aktywizacji w procesie kształcenia
pedagogicznego młodzieży akademickiej. Podjęto w nim również
próbę przedstawienia, jakie mogą mieć znaczenie obie formy
kształcenia w rozwijaniu kompetencji wychowawczych studentów
resocjalizacji.
Książka
adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, ale przede
wszystkim do studentów i wykładowców zajmujących
się kształceniem młodzieży aspirującej do wykonywania zawodu wychowawcy
resocjalizującego. Autor ma nadzieję, że zawarte w niej przemyślenia
będą skłaniać do refleksji i motywować do doskonalenia kompetencji
zawodowych także praktyków.
Ze
wstępu
Rozdział
1
KSZTAŁCENIE
PEDAGOGICZNE NA WYŻSZEJ UCZELNI
1.1. Współczesne paradygmaty kształcenia pedagogicznego na
wyższej uczelni
1.2. Kształcenie pedagogiczne a współczesne dylematy
szkolnictwa wyższego i potrzeby resocjalizacji
1.3. Wiek studiowania a zadania rozwojowe wczesnej dorosłości
1.4. Cechy demograficzne, predyspozycje osobowościowe i kompetencje
społeczno-moralne studentów pedagogiki
1.5. Orientacje aksjologiczne polskich studentów
1.6. Aktywność wolnoczasowa młodzieży studiującej pedagogikę
1.7. Motywy i postawy wobec studiowania
Rozdział 2
CECHY
OSOBOWOŚCI I KOMPETENCJE WYCHOWAWCY RESOCJALIZUJĄCEGO
2.1. Teoria i praktyka wychowania źródłem refleksji o
cechach osobowości i kompetencjach wychowawcy
2.2. Pożądane cechy osobowości wychowawcy
2.3. Pedagog resocjalizujący w świetle teorii oraz badań empirycznych
2.4. Kompetencje pedagoga resocjalizującego –
próba syntezy
2.4.1. Kompetencje ogólnowychowawcze
2.4.2. Kompetencje specjalistyczne
Rozdział 3
DIALOGICZNO-AKTYWIZACYJNA
KONCEPCJA ROZWIJANIA KOMPETENCJI PEDAGOGICZNYCH
3.1. Znaczenie relacji dialogicznej w rozwijaniu kompetencji
wychowawczych studentów
3.1.1. Założenia filozoficzne idei dialogu personalnego
3.1.2. Dialogiczność w rozwijaniu kompetencji pedagogicznych
studentów resocjalizacji
3.2. Aktywizacja w rozwijaniu kompetencji wychowawczych
studentów resocjalizacji
3.2.1. Pojęcie aktywizacji i czynniki warunkujące jej efektywność w
procesie kształcenia pedagogicznego
3.2.2. Metoda projektów w rozwijaniu kompetencji
wychowawczych studentów
3.2.3. Walory edukacyjne i obecność aktywizacji w procesie
dydaktyczno-wychowawczym szkoły wyższej
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
204
strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|