ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.15 51,44   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

LIFELONG LEARNING W WERSJI SHORT Z DOŚWIADCZEŃ UNIWERSYTETU DZIECIĘCEGO


PLUSKOTA P. RZEMPAŁA J. SKWERES-KUCHTA M.

wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 54.15 Twoja cena  51,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Lifelong learning w wersji short

z doświadczeń Uniwersytetu Dziecięcego


Tematyka niniejszej monografii jest aktualna ze względu na gospodarcze i społeczne konsekwencje deficytu wiedzy oraz świadomości ekonomicznej i finansowej społeczeństwa. Braki te sprzyjają popełnianiu błędów, bardzo często mających daleko idące konsekwencje i przekładających się na realne problemy społeczne i gospodarcze. Nieodległa przeszłość najlepiej ukazuje deficyt wiedzy, konsekwencją czego były błędne wybory w zakresie nabywania nieadekwatnych do celów, potrzeb i możliwości klientów aktywów finansowych. Również zaciąganie długoterminowych zobowiązań opartych na zmiennych, nie do końca dających się przewidzieć parametrach, czy nabywanie instrumentów pochodnych świadczą o konieczności podniesienia zarówno wiedzy, jak i kompetencji ekonomiczno-finansowych społeczeństwa. Unikaniu popełniania powyższych błędów sprzyja kształtowanie postaw, wiedzy i świadomości ekonomicznej oraz finansowej. Procesowi temu powinny być poddawane dzieci już w wieku przedszkolnym.

Koncepcja lifelong learning (LLL) niejako naturalnie kojarzona jest z edukacją po edukacji, czyli dokształcaniem po okresie obowiązku szkolnego, szkoły ponadpodstawowej  czy studiów. W tym opracowaniu autorzy nieco przewrotnie na pierwszy plan zarządzania kompetencjami w ramach LLL wysuwają edukację dzieci i młodzieży – takie uczenie się przez całe życie w wersji short. Chcą w ten sposób podkreślić wagę edukacji realizowanej poza szkołą, a w zasadzie równolegle ze szkołą, komplementarnie względem treści szkolnych programów nauczania. Skoncentrowali się na szczególnej formie edukacji pozaformalnej, tj. na uniwersytetach dziecięcych. To stosunkowo młody twór, nie do końca zdefiniowany, w Polsce rozwijany w ostatniej dekadzie, w Europie od 2002 roku.
                                                                                          
Z wprowadzenia

1. Od zarządzania kompetencjami po edukację dzieci i młodzieży
1.1. Kompetencje w drodze po innowacje
1.2. Dokąd zmierza rynek pracy? Potrzeba edukacji ekonomicznej
1.3. Uniwersytet dziecięcy – innowacja w edukacji i nauce
1.4. W kierunku dojrzałości ekonomicznej dzieci i młodzieży

2. Teoretyczne aspekty edukacji finansowej
2.1. Edukacja finansowa i jej wpływ na decyzje konsumentów
2.2. Edukacja finansowa w świetle badań pierwotnych
2.3. Badania poziomu wiedzy i edukacji finansowej w Polsce
2.4. Programy edukacji ekonomicznej w Polsce

3. Analiza poziomu kompetencji dzieci w zakresie edukacji ekonomicznej na przykładzie Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego
3.1. Organizacja procesu dydaktycznego w ramach Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego
3.2. Certyfikacja IPMA Polska Kids jako element edukacji dzieci w zakresie zarządzania
3.3. Analiza wyników procesu dydaktycznego – próba badawcza
3.4. Wyniki badania poziomu wiedzy uczestników Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego w latach 2015–2019
3.5. Wnioski z badania

Zakończenie

Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Abstract

97 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022