ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ANIMACJA SYNERGICZNOŚCI DZIAŁAŃ EDUKACYJNO-PROSPOŁECZNYCH WOBEC WYZWAŃ WSPÓŁCZESNOŚCI


DURAJ-NOWAKOWA K. CHARCHUŁA J. SOWA-BEHTANE E. RED.

wydawnictwo: WAM , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 62.00 Twoja cena  58,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Animacja synergiczności działań edukacyjno-prospołecznych wobec wyzwań współczesności


Książka porusza niezmiernie ważne problemy, stanowiące niełatwe i wymagające nowatorskiego opracowania wyzwania współczesności. (…) Zyska uznanie szerokiego kręgu odbiorców, jest bowiem kierowana do środowisk akademickich, do nauczycieli, do społeczników, animatorów, wolontariuszy i wszystkich tych osób, którym bliskie są problemy zharmonizowania działań na polu edukacyjno-społecznym i którzy rozumieją istotę synergii działań, potrzebę jej animacji, słowem twórczego współdziałania ludzi w różnych obszarach rzeczywistości.

Z recenzji dr hab. Aliny Górniok-Naglik, prof. PWSZ

Wstęp  9
Część 1 Pedagogiczne składniki i czynniki animacji synergii działań edukacyjnych i społecznych

Krystyna Duraj-Nowakowa, Synergiczność animacji edukacyjno-społecznych działań nauczycieli akademickich  23
Małgorzata Kaliszewska, Profesjonalne dojrzewanie i doskonalenie nauczyciela między animacją a edukacją 37
Krystyna Duraj-Nowakowa, Modernizowanie profesjonalizacji pedagogów 51
Marzenna Magda-Adamowicz, Twórczość naukowa i jej relacje z praktyką edukacyjną w dyskursie holistycznym 75
Barbara Klasińska, O potrzebie i możliwościach modelowania kompetencji hermeneutycznych studentów pedagogiki – przyszłych pedagogów 89
Gabriela Paprotna, Nauczyciel przedszkola jako animator działań
społecznych – możliwości i ograniczenia (wybrane zagadnienia)  105
Estera Szpatowicz, Wpływ więzi nauczyciel–uczeń na nauczanie  117
Kamil Brahmi, Znaczenie inteligencji emocjonalnej w kształtowaniu interpersonalnych kompetencji nauczyciela  123
Oana-Luiza Barbu, Promoting Multilingualism in the Romanian Higher Education System.  A Case Study: Teaching Foreign Languages in Romanian Higher Education Institutions133

CZĘŚĆ 2 Animacja synergii działań społeczno-kulturowych

Edward Nycz, Animacja społeczno-kulturalna w działaniu. Refleksja praktyka z perspektywy ćwierćwiecza  149
Bogdan Stańkowski, Współpraca młodzieżowych ośrodków wychowawczych z rodzicami nieletnich niedostosowanych społecznie w kontekście salezjańskim 167
Jarosław Charchuła SJ, Społeczny kontekst wychowania w teorii José Ortegi y Gasseta 185
Ewa Sowa-Behtane, Animacja jako metoda aktywizacji społecznej imigrantów (na przykładzie Krakowa)  199
Katarzyna Wasilewska-Ostrowska, Streetworking sposobem na aktywizację i profilaktykę społeczną dzieci i młodzieży  211
Anita Lukenda, Slavica Pavlović, Gordana Iličić, System of Education in Pluralistic Societies: a Case of Bosnia and Herzegovina 223
Damien Mbikyo Mulinga, The Necessity of Policymakers’ Intervention to Address the Influence of Globalization on Our Environment, Education, and Especially the Life of Young People 231
Hana Kubíčková, Experiential Learning as a Source of Support and Personality Growth 247
Bohdana Richterova, Thefts at School as a Social and Educational Problem 267
Marzanna Pogorzelska, Szkolne projekty edukacyjne a kapitał społeczny  285
Kamila Majewska, Wioletta Kwiatkowska, Małgorzata Skibińska,
Animacja kulturalna w praktyce edukacyjnej – wybrane działania na rzecz uczniów toruńskich szkół podstawowych  299
Agnieszka Karłowicz, Wychowanie według idei rodzicielstwa bliskości wyzwaniem dla synergii rodziny i przedszkola  313
Żaneta Marszałek-Trzebińska, Ksiądz Wacław Bliziński jako animator życia społecznego na wsi – przegląd dokonań  329
Aleksandra Wawrzak, O potrzebie badań i aktywizacji emerytowanych funkcjonariuszek służby więziennej  343
Katarzyna Burzawa, Synergia jako podstawowy czynnik w tworzeniu wysokiej jakości działań hipoterapeutycznych  353

REKOMENDOWANE PUBLIKACJE
Estera Szpatowicz, Recenzja: Dyskursy wyzerowane w przestrzeni społecznej, egzystencjalnej i pedagogicznej, red. Maria Marta Urlińska,
Danuta Wajsprych  369
Kamil Brahmi, Recenzja: Nauczyciel w cyberkulturze. Między schematem a kreatywnością, red. Marzenna Magda-Adamowicz,
Ewa Pasterniak-Kobyłecka  373

Bibliografia (opracował Jarosław Charchuła) 377

412 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022