ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MIĘDZY INKLUZJĄ A EKSKLUZJĄ W RESOCJALIZACJI


MÓŁKA M.

wydawnictwo: WAM , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 89.00 Twoja cena  84,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Między inkluzją a ekskluzją w resocjalizacji

Perspektywa biograficzna w pedagogicznej refleksji nad readaptacją społeczną


Interdyscyplinarność pedagogiki, która dziś wydaje się być nie tylko modą, ale raczej chyba i koniecznością, uzewnętrznia się w recenzowanej publikacji książkowej w dobrym tego słowa znaczeniu. Opracowania traktuję jako wysoce interesujące poznawczo. Uznaję, iż treści wnoszą nową wiedzę do teorii i praktyki związanej z opracowanym ciekawie i w miarę innowacyjnie zagadnieniem. Wartością publikacji, a zarazem osiągnięciem Autora, jest: a) uniknięcie jednostronności w podejściu do poszczególnych obszarów zainteresowania pedagogów resocjalizacyjnych oraz jednoczesne zachowanie spójności i precyzji w formułowaniu prezentowanych myśli; b) przemyślana, logiczna struktura, odznaczająca się przejrzystością wywodu, i co najważniejsze – wnosząca nowe treści w postaci próby humanistycznej oceny działań związanych z działalnością resocjalizacyjną; c) fakt, że w publikacji, oprócz głęboko i poprawnie metodologicznie poczynionych analiz, odnaleźć można także treści o charakterze porównawczo-przeglądowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii, zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej i resocjalizacyjnej.

Przedmowa (M. Sztuka)

Pedagogika towarzyszenia dla readaptacji społecznej (Z. Marek)
1. Ludzkie potrzeby i dążenia
2. Adaptacja społeczna i poczucie sensu życia
3. Towarzyszenie formą wspomagania osoby w (re)adaptacji społecznej

Wprowadzenie

Rozdział 1
Wychowanie resocjalizacyjne szansą powrotu do życia społecznego
1.1. Uwagi terminologiczno-merytoryczne
1.2. Geneza pracy resocjalizacyjnej z uwięzionymi
1.3. Idea inkluzyjnego wychowania resocjalizacyjnego w praktyce korekcyjnej
1.4. Współczesne koncepcje resocjalizacyjne o charakterze inkluzyjnym
1.4.1. Zróżnicowane traktowanie
1.4.2. Uspołecznienie systemu profilaktyki i resocjalizacji
1.4.3. Koncepcja oporu-elastyczności
1.4.4. Twórcza resocjalizacja
1.4.5. Probacja
1.5. Podsumowanie

Rozdział 2
Readaptacja społeczna w procesach resocjalizacji
2.1. Readaptacja społeczna i polityka karania
2.2. Pomoc osadzonym w readaptacji społecznej
2.3. Podmiotowy potencjał readaptacyjny społeczeństwa
2.4. Uwarunkowania readaptacji społecznej
2.4.1. Czynniki wewnętrzne
2.4.2. Czynniki zewnętrzne
2.5. Podsumowanie

Rozdział 3
Teoretyczno-metodologiczne założenia badań empirycznych
3.1. Problematyka, cel i uzasadnienie badań
3.2. Źródła badań
3.3. Badania jakościowe perspektywą metodologiczną w pedagogice
3.4. Fenomenologiczno-hermeneutyczne podstawy badań jakościowych
3.5. Procedury badawcze
3.6. Podsumowanie

Rozdział 4
Rekonstrukcja doświadczeń życiowych osadzonych mężczyzn
4.1. Biografia Krystiana K.
4.1.1. "Zagubiona dusza"
4.1.2. Trajektoria wykolejenia przestępczego i jego skutki
4.1.3. Model (re)adaptacji społecznej: między pragnieniem "normalnego życia" a patologicznym wpływem środowiska wychowawczego
4.1.4. Implikacje pedagogiczne
4.2. Biografia Rafała K.
4.2.1. Osamotniony recydywista
4.2.2. Trajektoria wykolejenia przestępczego i jego skutki
4.2.3. Model (re)adaptacji społecznej: potencjał "domu rekolekcyjnego" w obliczu społecznego odrzucenia i poczucia alienacji
4.2.4. Implikacje pedagogiczne
4.3. Biografia Pawła G.
4.3.1. "Góral z Krakowa"
4.3.2. Trajektoria wykolejenia przestępczego i jego skutki
4.3.3. Model (re)adaptacji społecznej: na styku dysocjacyjnych tożsamości
4.3.4. Implikacje pedagogiczne
4.4. Biografia Daniela Sz.
4.4.1. Wychowanek domu dziecka
4.4.2. Trajektoria wykolejenia przestępczego i jego skutki
4.4.3. Model (re)adaptacji społecznej: w kręgu adopcyjnych reperkusji
4.4.4. Implikacje pedagogiczne
4.5. Biografia Jacka Sz.
4.5.1. "Rozbrykany dzieciak"
4.5.2. Trajektoria wykolejenia przestępczego i jego skutki
4.5.3. Model (re)adaptacji społecznej: od "beztroskiego młodego złodziejaszka" do "przestępcy w dosłownym znaczeniu tego słowa"
4.5.4. Implikacje pedagogiczne
4.6. Podsumowanie

Zakończenie
Spis diagramów, ilustracji, plansz, schematów i wykresów
Bibliografia
Indeks osób
Indeks rzeczowy
Summary

508 stron, 15.5x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022