ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KULTUROWE DETERMINANTY PROFESJONALNEGO ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI STUDIUM PORÓWNAWCZE EUROPA USA AZJA


MUCHACKA-CYMERMAN A.

wydawnictwo: PETRUS , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 37.00 Twoja cena  35,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kulturowe determinanty profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli

Studium porównawcze Europa, USA, Azja


Autorka przedstawia w sposób porównawczy kulturowo społeczne uwarunkowania profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli. Wskazuje różnice występujące w regulacjach prawnych polityk edukacyjnych Polski, Portugalii, USA i Japonii oraz analizuje sposoby dążenia do własnego profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli pod wpływem określonej kultury. 

Przedmiotem rozważań są oczekiwania poszczególnych krajów wobec nauczycieli, sposoby wspierania ich w rozwoju, status w polskim, portugalskim, amerykańskim i japońskim systemie edukacji. W kontekście tych uwarunkowań autorka ukazuje podobieństwa i różnice w sposobach rozwijania przez nauczycieli swojej tożsamości zawodowej.

Wprowadzenie

1. Kulturowe źródła i kulturowo-społeczne oczekiwania od nauczyciela w Polsce, Portugalii, Stanach Zjednoczonych i Japonii
1.1. Założenia polityki oświatowej wobec kształcenia nauczycieli
1.2. Akredytacja kształcenia nauczycielskiego
1.3. Kształcenie nauczycieli - przepisy prawne
1.4. Kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela
1.5. Doskonalenie zawodowe nauczycieli
1.6.Samokształcenie nauczycieli

2. Społeczny kontekst rozwoju zawodowego nauczycieli - znaczenie wsparcia społecznego: aspekt polski, portugalski, amerykański i japoński
2.1. Istota wsparcia społecznego
2.2. Możliwości wsparcia nauczycieli

3. Status nauczyciela w polskim, portugalskim, amerykańskim i japońskim systemie edukacji
3.1. Status nauczyciela w myśl regulacji prawnych
3.2. Uznanie społeczne
3.3. Status warunkowany hierarchią w zawodzie
3.4. Status społeczno-ekonomiczny nauczycieli
Podsumowanie

4. Postrzeganie przez nauczycieli polskich, portugalskich,I amerykańskich i japońskich swojego rozwoju zawodowego
4.1. Rozumienie przez nauczycieli znaczenia rozwoju zawodowego
4.2. Formy wspomagania rozwoju profesjonalnego nauczycieli
4.3. Częstotliwość działań związanych z rozwojem zawodowym podejmowanych przez nauczycieli
4.4. Motywacja nauczycieli do rozwoju zawodowego
4.5. Poczucie kompetencji nauczycieli

Podsumowanie
Dyskusja wyników badań
A. Koncepcje roli nauczyciela i systemów kształcenia w aktach prawnych
B. Proces rozwoju zawodowego nauczycieli w kontekście uwarunkowań kulturowych

Bibliografia

200 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022