|
KULTUROWE DETERMINANTY PROFESJONALNEGO ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI STUDIUM PORÓWNAWCZE EUROPA USA AZJA
MUCHACKA-CYMERMAN A. wydawnictwo: PETRUS , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 37.00 Twoja cena 35,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kulturowe determinanty
profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli
Studium
porównawcze Europa, USA, Azja
Autorka przedstawia w
sposób porównawczy kulturowo społeczne
uwarunkowania profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli. Wskazuje
różnice występujące w regulacjach prawnych polityk
edukacyjnych Polski, Portugalii, USA i Japonii oraz analizuje sposoby
dążenia do własnego profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli pod
wpływem określonej kultury.
Przedmiotem
rozważań są oczekiwania poszczególnych krajów
wobec nauczycieli, sposoby wspierania ich w rozwoju, status w polskim,
portugalskim, amerykańskim i japońskim systemie edukacji. W kontekście
tych uwarunkowań autorka ukazuje podobieństwa i różnice w
sposobach rozwijania przez nauczycieli swojej tożsamości zawodowej.
Wprowadzenie
1.
Kulturowe źródła i kulturowo-społeczne oczekiwania od
nauczyciela w Polsce, Portugalii, Stanach Zjednoczonych i Japonii
1.1. Założenia polityki oświatowej wobec kształcenia nauczycieli
1.2. Akredytacja kształcenia nauczycielskiego
1.3. Kształcenie nauczycieli - przepisy prawne
1.4. Kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela
1.5. Doskonalenie zawodowe nauczycieli
1.6.Samokształcenie nauczycieli
2. Społeczny
kontekst rozwoju zawodowego nauczycieli - znaczenie wsparcia
społecznego: aspekt polski, portugalski, amerykański i japoński
2.1. Istota wsparcia społecznego
2.2. Możliwości wsparcia nauczycieli
3. Status
nauczyciela w polskim, portugalskim, amerykańskim i japońskim systemie
edukacji
3.1. Status nauczyciela w myśl regulacji prawnych
3.2. Uznanie społeczne
3.3. Status warunkowany hierarchią w zawodzie
3.4. Status społeczno-ekonomiczny nauczycieli
Podsumowanie
4. Postrzeganie
przez nauczycieli polskich, portugalskich,I amerykańskich i japońskich
swojego rozwoju zawodowego
4.1. Rozumienie przez nauczycieli znaczenia rozwoju zawodowego
4.2. Formy wspomagania rozwoju profesjonalnego nauczycieli
4.3. Częstotliwość działań związanych z rozwojem zawodowym
podejmowanych przez nauczycieli
4.4. Motywacja nauczycieli do rozwoju zawodowego
4.5. Poczucie kompetencji nauczycieli
Podsumowanie
Dyskusja wyników badań
A. Koncepcje roli nauczyciela i systemów kształcenia w
aktach prawnych
B. Proces rozwoju zawodowego nauczycieli w kontekście uwarunkowań
kulturowych
Bibliografia
200
stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|