ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SMOKI I GAZELE 2 RZECZ O WSPÓŁCZESNYM PEJZAŻU ZARZĄDZANIA MIĘDZYNARODOWEGO


FRYZEŁ B.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 48.50 Twoja cena  46,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Smoki i Gazele 2

Rzecz o współczesnym pejzażu zarządzania międzynarodowego


„Wspólny mianownik prezentowanej w pracy narracji stanowi zestaw tez o umiędzynarodowieniu działalności (a) jako naturalnej konsekwencji mechanizmów ekonomicznych, (b) ale warunkowanej procesami politycznymi, (c) coraz mocniej ingerującej w kształt zachowań konsumenckich oraz idee społeczne. [… ] Opracowanie ma w równym stopniu charakter monografii naukowej, co przewodnika badawczego, dzięki zadawanym w nim inspirującym, a czasem prowokacyjnym pytaniom [… ]. Co determinuje człowieka bardziej: biologia czy wolna wola? W jakim stopniu ludzkie zachowania są wynikiem uwarunkowań biologicznych, a w jakim kulturowych? Co i pod jakimi warunkami przeważa: instynkty zwierzęce czy wpływy społecznych relacji, takich jak rodzina, środowisko edukacji, przyjaciele? Do jakiego stopnia człowiek może być biernym adresatem komunikatów o biologicznie i psychologicznie determinowanych, a więc zautomatyzowanych reakcjach? [… ] Liczne wątki dla przyszłych badań, które wyłaniają się z pracy, powodują, że jest to ciekawa lektura dla ekonomisty, menadżera, ale także socjologia, a nawet antropologa badającego kulturę”.

Z recenzji prof. dr. hab. inż. Andrzeja Matczewskiego

Barbara Fryzeł, doktor habilitowana nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego i kierownik Zakładu Zachowań Organizacyjnych, interesuje się zagadnieniami społecznej odpowiedzialności biznesu i etyki behawioralnej, a także rolą międzynarodowego biznesu we współczesnym świecie. Jest laureatką Fundacji na rzecz Nauki Polskiej i stypendystką post-doc w University College London. Ma doświadczenie menadżerskie w biznesie międzynarodowym w branży paliwowej oraz doradztwa w obszarze nieruchomości komercyjnych. Opublikowała między innymi Building Stakeholder Relations and Corporate Social Responsibility (Palgrave Macmillan, Basingstoke–Hampshire–New York, 2011) oraz Ethics, Misconduct and the Financial Services Industry, Towards a Theory of Moral Business (Routledge, London–New York, 2021).

Holistyczna wizja zarządzania międzynarodowego. Refleksje wprowadzające 9

Otoczenie biznesu międzynarodowego 15
Historia pewnego ołówka 15
Tworzenie globalnego rynku jako konsensus polityczny, model gospodarczy, proces dynamiczny i historycznie ukierunkowany rozwój 17
Cechy procesu globalizacji – wybrane znaczące zjawiska ekonomiczne i społeczne 19
Pomiar globalizacji 26
Ocena zjawiska 28

Koncentracja kapitału: warunek czy konsekwencja rozwoju korporacji transnarodowych 33
Ekonomiczna, rynkowa i społeczna rola korporacji 35
Obszary oddziaływania. Pionierzy innowacji? 37

Mechanizmy umiędzynarodowienia 45
Offshoring i nowy podział pracy 48
Outsourcing 51
Offshoring a teorie międzynarodowej ekspansji 54
Atrakcyjność inwestycyjna i czynniki decyzji lokalizacyjnych 57
Dylematy inwestorów na rynkach wschodzących 62
Czy małe oznacza nieistotne? 69
Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce globalnej
Umiędzynarodowienie małych i średnich przedsiębiorstw 73

Globalny marketing i kształtowanie konsumenta 77
Pokusy standaryzacji i wizjonerzy komunikacji 77
Globalne marki i lokalne sentymenty 80
Marka jako emocje i wartości. Reklama jako opowieść 82
Świat jak bar z fast foodem 90

Kulturowy aspekt globalnego rynku 93
Mity perspektywy kulturowej w analizie rynków międzynarodowych: Chiny 98
Korupcja: przestrzeń wolna moralnie czy norma bezprawna? 103
Kulturotwórcza rola marketingu – marka jako nośnik przekazu 108

Społeczne perspektywy umiędzynarodowienia biznesu 111
Wpływ na gospodarki i społeczeństwa a wyzwania strategiczne inwestorów 113
Kultura popularna w służbie społecznej roli biznesu? 118
Od odpowiedzialnego biznesu do zrównoważonego rozwoju 125
Projekt globalizacyjny, zarządzanie a kryzysy 135
Ewolucja biznesu i zarządzania międzynarodowego 137

Ministudia przypadków 145
Inwestycje zagraniczne a kraje goszczące 145
Indie: kontekst lokalny 146
Fabryka w Bhopalu 147
Argumenty w sporze 148
Pytania 149
Globalne łańcuchy dostaw w przemyśle odzieżowym i praca nieletnich 149
Praca dzieci 150
Remedium 151
Pytania 152
Globalny sektor usług finansowych i regulacje służące (od)budowie zaufania 152
Ekonomiczna i społeczna rola banków 152
Kryzys zaufania i inicjatywa regulacyjna 153
Zasady równikowe (The Equator Principles)
Pytania 159
Rynek dzieł sztuki i domy aukcyjne jako przedsiębiorstwa globalne 160
Struktura i dynamika rynku dzieł sztuki 160
Zmiany jakościowe i ilościowe 161
Dominujący gracze i strategie globalne 163
Pytania 164

Bibliografia 165
Indeks 188

225 stron, Format: 15.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022