ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 83.89 79,70   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POLITYKA WIEDZY A WSPÓŁCZESNE PROCESY INNOWACYJNE


GOLIŃSKA-PIESZYŃSKA M.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 83.89 Twoja cena  79,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polityka wiedzy a współczesne procesy innowacyjne


Współczesny świat opiera się na wiedzy, wynalazkach i nowoczesnych technologiach. Niekwestionowanym faktem stała się gwałtowna automatyzacja, robotyzacja i cyfryzacja. Ponadto coraz istotniejsze znaczenie mają niematerialne czynniki rozwoju, a wśród nich wiedza i informacja.

Celem książki jest wskazanie roli i znaczenia polityki wiedzy, której istota polega na przemyślanych działaniach prowadzących do osiągnięcia powziętych zamierzeń w tworzeniu innowacji, ze szczególnym uwzględnieniem związku pomiędzy jakością systemu innowacyjnego a polityką wiedzy, rozwijaną na różnych poziomach zarządzania organizacją.

W procesie innowacyjnym, w skali mikro, efektywne zarządzanie wiedzą oznacza optymalne wykorzystanie wszystkich zasobów organizacji. Z kolei w skali makro szczególną rolę odgrywają sprawne systemy innowacyjne, przyjmujące charakter sieciowy. Ze względu na wysokie ryzyko procesu badawczo-rozwojowego coraz więcej organizacji decyduje się na współpracę, w tym o charakterze międzynarodowym. W przypadku polskich uczelni, ośrodków badawczych i firm duże znaczenie ma ich udział w programach z dziedziny zarządzania wiedzą realizowanych w ramach Unii Europejskiej.

Zagadnienia omówione w książce, poza ich niezwykle ciekawym wymiarem intelektualnym, mają znaczenie praktyczne zarówno na poziomie firm, jak i całej gospodarki.


  Autorce udało się zrealizować w książce postawione cele: poznawczy – dogłębne omówienie polityki wiedzy i procesu innowacyjnego, ich wzajemnego związku oraz wpływu polityki wiedzy na rozwój innowacji i sektora wiedzy oraz utylitarny – udzielenie odpowiedzi na pytania, jak rozwijać zasoby wiedzy w organizacji oraz jak nimi zarządzać, by tworzyć optymalne warunki rozwoju danej struktury, oraz jakie działania podejmować, by budować społeczeństwo oparte na wiedzy.

 - z recenzji dr. hab. Stanisława Łobejki, prof. SGH, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

  Książka jest jedną z nielicznych publikacji tak kompleksowo opisujących podejście do zagadnienia wiedzy i jej roli we współczesnej gospodarce. Materiał zgromadzony w książce poszerza kompetencje czytelnika dotyczące wiedzy i zarządzania nią, szczególnie w kontekście współczesnych procesów innowacyjnych i technologicznych. Książka może być także użyteczna w procesach dydaktycznych na wyższych uczelniach.

- z recenzji dr Agnieszki Turyńskiej-Gmur, Wrocławskie Centrum Transferu Technologii, Politechnika Wrocławska
 

Dr hab. inż. Małgorzata Golińska-Pieszyńska – pracownik naukowy Politechniki Łódzkiej w Katedrze Systemów Zarządzania i Innowacji na Wydziale Zarządzania i Inżynierii Produkcji, absolwentka Wydziału Chemicznego PŁ, ukończyła także studia z zakresu ekonomii na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w zagadnieniach transferu i komercjalizacji wyników badań naukowych. W centrum zainteresowań autorki znajduje się nowoczesna organizacja i relacje z otoczeniem z punktu widzenia procesów innowacyjnych. Uczestniczyła w wielu projektach Unii Europejskiej z zakresu zarządzania wiedzą i procesami innowacyjnymi w organizacjach. Prowadzone badania przekłada na praktyczne działania prowadzące do podnoszenia innowacyjności i wzrostu konkurencyjności firm i gospodarki.

Wstęp

Rozdział 1
Wiedza, jej uwarunkowania i funkcje a współczesny wymiar innowacji
1.1. Wiedza w gospodarce i społeczeństwie
1.2. Istota pojęcia wiedzy a proces zarządzania wiedzą
1.3. Zarządzanie wiedzą - analiza zjawiska
1.4. Modele generowania wiedzy w organizacji. Konwersja wiedzy
1.5. Uwarunkowania procesu zarządzania wiedzą i kierunki jego rozwoju
1.6. Wiedza i zarządzanie wiedzą a współczesne struktury organizacyjne
1.7. Innowacje, proces innowacyjny a zarządzanie wiedzą
1.8. Podsumowanie

Rozdział 2
Nauka i wiedza w aspekcie filozoficznym
2.1. Człowiek a świat wartości
2.2. Czynnik ludzki i aktywistyczna koncepcja wiedzy
2.3. Jedność myślenia a wielkość dyscyplin filozoficznych
2.4. Filozofia umysłu i fenomenologia
2.5. W poszukiwaniu wspólnego mianownika poznawania
2.6. Świadomość, rozum i intelekt w procesie poznania
2.7. Wiedza jako stopień poznania prawdy a tworzenie reprezentacji poznawczych jako upraszczanie oraz deformowanie rzeczywistości
2.8. Fenomenologiczna psychologia uczenia się
2.9. Filozoficzny dyskurs nowoczesności
2.10. Podsumowanie

Rozdział 3
Kapitał intelektualny i ludzie w procesie zarządzania wiedzą
3.1. Istota kapitału intelektualnego i jego struktura
3.2. Pomiar kapitału intelektualnego a metody zarządzania nim
3.3. Członkowie organizacji opartych na miedzy - ich modele myślowe a wymagania kompetencyjne. Pracownicy wiedzy
3.4. Podsumowanie

Rozdział 4
Polityka wiedzy
4.1. Wpływ rozwoju nauki, techniki i gospodarki na procesy kreowania wiedzy i działalność innowacyjną
4.2. Wiedza w gospodarce i społeczeństwie a mechanizm społecznego uczenia się
4.3. Nowy wymiar współczesnej technologii a polityka wiedzy
4.4. Oryginalna twórczość techniczna a proces innowacyjny
4.5. Problematyka procesu innowacyjnego w firmie wobec polityki wiedzy
4.6. Polityka wiedzy a zagadnienie dyscyplinarności w nauce
4.7. O znaczeniu polityki wiedzy w rozwoju społeczno-gospodarczym
4.8. Podsumowanie

Literatura

Abstract
The Knowledge Politics in Relation to Contemporary Innovative Processes

Spis rysunków
Spis tabel


256 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022