ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DOBRA KULTURY W CYBERPRZESTRZENI


SORKOWSKA-CIEŚLAK K. RED.

wydawnictwo: IGNATIANUM , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 34.00 Twoja cena  32,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dobra kultury w cyberprzestrzeni

Wybrane aspekty


Publikacja pokazuje jasno i w sposób oczywisty, iż tematyka cyberprzestrzeni jest zawsze nowatorska i aktualna. Autorzy publikacji wskazali na kilka aspektów wykorzystania nowych mediów w obszarze muzeów, turystyki, public relations i organizacji widowisk masowych. (...)

Internet i nowe technologie informatyczne są częścią naszego świata, są częścią współczesnej kultury. U początku trzeciego tysiąclecia jesteśmy świadkami i uczestnikami ogromnego postępu technologicznego, szczególnie w dziedzinie informatyki, mediów, komunikacji, które współtworzą obszar tzw. telematyki. Żyjemy już nie tyle w epoce cywilizacji technicznej, ale w cywilizacji „globalnej wioski”, w epoce cywilizacji medialno-sieciowej, w której człowiek, korzystając z dóbr postępu technologicznego, ubogaca się w indywidualnym, duchowym rozwoju, a społeczność czyni z tych dóbr motor postępu cywilizacyjnego. Takie pozytywne ujęcie możliwości Internetu stanowi także metodologiczne kryterium etycznego wartościowania mediów i jednoznaczną wskazówkę do ich pozytywnego wykorzystywania w wielu dziedzinach życia.

ks. dr hab. Michał Drożdż, prof. UPJPII

Publikację oceniam jako potrzebną i wartościową. Żywię nadzieję, że spotka się ona z zainteresowaniem kulturoznawców, muzealników, jak i wszystkich czytelników zainteresowanych kulturoznawczą perspektywą analizowania muzeów w przestrzeni cyfrowej. Wiele tez stawianych przez Autorów tej publikacji ma charakter polemiczny, co podnosi jej walor, bowiem może się przyczynić do szerszej debaty nad specyfiką intensywnego uwikłania muzeów w procesy szeroko rozumianej digitalizacji. Treści przedstawionej książki z powodzeniem mogą się stać przedmiotem namysłu w dydaktyce uniwersyteckiej, ale także mogą zainteresować badaczy niezwiązanych ze środowiskiem akademickim.

dr hab. Magdalena Szpunar

Kinga Sorkowska-Cieślak
Wstęp

Michał Cieślak
Obecność krakowskich muzeów na portalu Wirtualne Muzea Małopolski

Marcin Mastalski
Pieniny a kreowanie marki turystycznej w cyberprzestrzeni

Nadiia Moroz-Olshanska
Nowe media jako narzędzie pracy reżysera widowisk masowych

Kinga Sorkowska-Cieślak
Edukacyjna oferta on-line na przykładzie wybranych muzeów

Marzena Trojanowska
Multi-kulti w sieci - próba analizy postaw polskich internautów wobec zagadnienia wielokulturowości

Marcin Wądołowski
Strony internetowe śląskich muzeów w Polsce, Niemczech i Czechach - porównawcza analiza użyteczności

174 strony, Format: 156x232 mm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022