ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 53.89 51,20   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RODZICE PARTNERAMI NAUCZYCIELA (W) EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ DZIECKA


PULAK I. SZCZOTKA M. SZEWCZUK K.

wydawnictwo: IGNATIANUM , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 53.89 Twoja cena  51,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Rodzice partnerami nauczyciela (w) edukacji przedszkolnej dziecka


Książka porusza ważną problematykę zarówno na poziomie teorii, jak i badań naukowych. Publikacja wypełnia lukę w namyśle na temat relacji nauczyciela z rodzicem na poziomie wychowania przedszkolnego oraz inspiruje do dalszych analiz trudności związanych z tworzeniem wspólnot edukacyjnych w przedszkolach. Książka jest wartościowym dziełem, wnosi nowe spojrzenie na wiele obszarów związanych z organizowaniem współpracy na poziomie edukacji przedszkolnej.

Dr hab. Jolanta Andrzejewska, prof. UMCS

Obszarów wzajemnej współpracy pomiędzy środowiskiem instytucjonalnym i rodzinnym – jak ukazano to w książce – jest wiele, mają one różny wymiar i dotykają zróżnicowanych aspektów, zarówno na poziomie ogólnym: placówka przedszkolna - rodzina oraz w relacjach bezpośrednich: nauczyciele - rodzice i dzieci.

Do osób najbardziej zainteresowanych pracą zaliczyć należy pedagogów-teoretyków, specjalistów z zakresu edukacji elementarnej, badaczy wczesnej edukacji, metodyków, nauczycieli-praktyków w przedszkolach i klasach początkowych. Grupę potencjalnych odbiorców powiększą zapewne studenci pedagogiki.

Dr hab. Joanna Sosnowska, prof. UŁ

Wstęp                7

Rozdział I
Podstawowe założenia funkcjonowania przedszkoli (Martyna Szczotka)    11
1.1. Polityka oświatowa państwa a rozwój wychowania przedszkolnego w Polsce                         .  11
1.2. Podstawy prawne funkcjonowania przedszkoli w Polsce        16
1.3. Funkcje, cele i zadania placówek przedszkolnych         .  29
1.4. Organizacja środowiska przedszkolnego               40
1.5. Kompetencje nauczyciela wychowania przedszkolnego        . 48

Rozdział II
Uwarunkowania współpracy z rodzicami (Katarzyna Szewczuk)        57
2.1. Podstawy prawne regulujące współpracę pomiędzy przedszkolem a rodzicami                       .   58
2.2. Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym          67
2.3. Zasady kształtowania relacji społecznych nauczycieli i rodziców      75
2.4. Formy współpracy przedszkola z rodzicami             84
2.5. Współpraca nauczycieli i rodziców w świetle wyników wybranych badań                           92

Rozdział III
Współpraca przedszkoli z rodzicami w świetle badań (Irena Pulak)    . 101
3.1. Metodologiczne założenia badań własnych           .  101
3.2. Udział rodziców w decyzyjności pracy przedszkola        .  108
3.3. Przepływ informacji pomiędzy nauczycielami a rodzicami     .  115
3.4. Nastawienie nauczycieli przedszkola względem rodziców       126
3.5. Zaangażowanie rodziców w działalność przedszkola         137

Zakończenie
Wnioski i postulaty                       145
Decyzyjność rodziców w kwestiach związanych z organizacją pracy przedszkola                        . 145
Przepływ informacji między nauczycielami a rodzicami         . 146
Nastawienie nauczycieli przedszkola względem rodziców        148
Zaangażowanie rodziców w działalność przedszkola          150
Postulaty                           152

Bibliografia                          155
Spis tabel i wykresów                      . 163
Summary: Parents as Partners of Teachers in the Child’s Preschool
Education                          165

166 stron, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022