|
JAK ZAANGAŻOWAĆ UCZNIÓW W NAUKĘ I ZBUDOWAĆ DOBRY KLIMAT W SZKOLE PORADNIK DLA NAUCZYCIELI
GWIAZDOWSKA-STAŃCZAK S. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 47.25 Twoja cena 44,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jak zaangażować
uczniów w naukę i zbudować dobry klimat w szkole
Poradnik
dla nauczycieli
Poradnik przedstawia
optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu
się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele
komponentów, z których każdy odgrywa konkretną
rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w
perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do
przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie
opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy.
Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może
zachęcić nauczycieli do refleksji nad własnym ogródkiem
dydaktycznym, ale także od razu dostarczyć gotowe rozwiązania do
codziennej pracy z uczniami i ich rodzicami.
Poradnik zawiera konkretne
wskazówki, jakie można podejmować, aby uczeń był bardziej
zaangażowany w naukę i w jaki sposób stworzyć dobry klimat w
szkole, tak, aby uczniom pracowało się jak najlepiej.
Poradnik skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców
związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku
szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy,
studenci psychologii i pedagogiki, rodzice).
Wstęp
Rozdział 1. DLACZEGO
DRZEWA?
1.1. Czym jest zaangażowanie w naukę i klimat w szkole
1.2. Diagnoza szkoły i klasy
1.3. Diagnoza ucznia
Rozdział 2. RÓŻNE
RODZAJE DRZEW
2.1. Drzewo relacji
2.2. Drzewo wsparcia
2.3. Drzewo zasad
2.4. Drzewo środowiska
2.5. Drzewo nauki
2.6. Piękne drzewo – poczucie własnej wartości
2.7. Gruszki na wierzbie – uczniowie ze specjalnymi potrzebami
2.8. Jak walczyć ze szkodnikami – czynniki, które
negatywnie wpływają na klimat i zaangażowanie uczniów
2.9. Las na ekranie – nauczanie online
Rozdział 3. KTO
MOŻE PODLEWAĆ I NAWOZIĆ DRZEWA?
3.1. Jak odróżnić podcinanie drzew od ich niszczenia?
3.2. Pomoc rodziców – skąd rodzic weźmie konewkę?
3.3. Wsparcie szkoły
3.4. Co z tej sadzonki wyrośnie – rola doradcy zawodowego
Rozdział 4. SCENARIUSZE
LEKCJI
4.1. Wspólnie ustalamy zasady klasowe
4.2. Integracja w klasie
4.3. Budujemy relacje i zaufanie – drzewo klasowe
4.4. Poczucie własnej wartości – lekcja wychowawcza
4.5. Słowa ranią bardziej niż nóż – komunikacja
bez przemocy
4.6. Mediacje rówieśnicze – alternatywny
sposób rozwiązywania sporów
4.7. Współpraca – dobra komunikacja
Rozdział 5. KARTY
PRACY
5.1. Drzewo klasowe
5.2. Drzewo zasad
5.3. Drzewo oceniania
5.4. Klasowy ogród
Rozdział 6. TESTY
I ANKIETY
Zakończenie
Literatura
124
strony, 114 x 218 mm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|