|
SZUM CZYLI SKĄD SIĘ BIORĄ BŁĘDY W NASZYCH DECYZJACH
KAHNEMAN D. SIBONY O. SUNSTEIN C.R. wydawnictwo: MEDIA RODZINA , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 59.00 Twoja cena 56,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Szum, czyli skąd się biorą
błędy w naszych decyzjach
Szum, czyli skąd się biorą
błędy w naszych decyzjach to najnowsza książka uznanego psychologa,
jednego z najwybitniejszych myślicieli współczesności
Daniela Kahnemana (m.in. autora bestselleru Pułapki myślenia). Wraz z
uznanymi naukowcami, Olivierem Sibonym i Cassem R.
Sunsteinem, podejmuje on temat szumu, czyli rozbieżności w osądach.
Autorzy
z jednej strony analizują pojęcie tendencyjności, a z drugiej szumu,
który wpływa na rozbieżności w decyzjach
fachowców rozpatrujących oddzielnie te same sprawy. Pokazują
szkodliwe skutki szumu na różnych polach; w medycynie,
prawie, prognozach ekonomicznych, kryminalistyce, decyzjach bankowych,
ochronie dzieci, recenzjach występów, doborze
pracowników. Gdziekolwiek jest osąd, tam jest szum. Jednak
najczęściej ludzie i organizacje nie są tego świadomi. Zaniedbują szum.
Dzięki prostym środkom zaradczym można zredukować zarówno
szum, jak i stronniczość, a w efekcie podejmować lepsze decyzje.
Daniel Kahneman
jest profesorem psychologii Uniwersytetu Princeton, a także laureatem
Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie ekonomii (2002).
Otrzymał ją za swoje psychologiczne odkrycia, które
podważyły model racjonalności ludzkich osądów i decyzji.
Kahneman jest autorem około dwustu publikacji naukowych z ekonomii,
psychologii i prawa, a także pogranicza tych dziedzin. Jego idee
wywarły kolosalny wpływ m.in. na ekonomię, medycynę czy politykę
Olivier
Sibony jest cenionym
profesorem, pisarzem oraz mówcą i autorem publikacji
popularno-naukowej zatytułowanej Popełnisz koszmarny błąd! Na swoich
wykładach przekazuje wiedzę z zakresu projektowania procesów
decyzyjnych oraz odkrywa tajniki myślenia strategicznego.
Zainteresowania badawcze Oliviera koncentrują się na poprawie jakości
podejmowania decyzji poprzez zmniejszenie wpływu uprzedzeń
behawioralnych. Olivier opiera się w swoich książkach na badaniach oraz
na swoim doświadczeniu. Doradza liderom w podejmowaniu decyzji i
planowaniu strategii operacyjnych. Często przemawia i przewodzi
spotkaniom zarządów oraz działów kierowniczych.
Pełni również funkcję członka rad doradczych i
inwestycyjnych dużych korporacji.
Cass
R. Sunstein jest obecnie
profesorem Uniwersytetu Roberta Walmsleya na Harvardzie. Jest
założycielem i dyrektorem Programu Ekonomii Behawioralnej i Polityki
Publicznej na Harvard Law School. Autor setek artykułów i
dziesiątek książek. Obecnie pracuje nad różnymi projektami
dotyczącymi państwa regulacyjnego, fałszywych wiadomości czy wolności
słowa. W 2018 roku otrzymał od rządu Norwegii Nagrodę Holberga,
określaną czasem jako odpowiednik Nagrody Nobla w dziedzinie prawa i
nauk humanistycznych.
520
stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|