ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DECYZJE I ETYKA


GASPARSKI W.W.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 77.89 Twoja cena  74,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Decyzje i etyka

Co o etyce każdy decydent wiedzieć powinien?

75+ minitekstów o maxisprawach


Czy etyczny biznes się opłaca?

Autor książki, prof. W. Gasparski, drąży ten temat i poszukuje odpowiedzi od wielu lat – i nie ma wątpliwości, że tak właśnie jest. Najnowsza historia biznesu pełna jest nazw firm, które poszły na dno (często w spektakularny sposób), ponieważ zarządzający nimi postępowali nieetycznie. Do swoich przemyśleń i refleksji autor wybrał przyjazną dla czytelników formę krótkich esejów, które można czytać w dowolnej kolejności. Ich lektura odpowiada na wiele praktycznych pytań, a jednocześnie zaskakuje głębią refleksji. Choć może nie powinna: w końcu „biznes robią” ludzie z ludźmi, a refleksja etyczna od zawsze towarzyszy praktycznej działalności człowieka.

  Książka jest świetną polską odpowiedzią na włączenie się wybitnych etyków i filozofów na świecie w kształtowanie zasadniczej zmiany prowadzenia działalności gospodarczej: całkowicie odpowiedzialnej wobec człowieka i środowiska. Wojciech Gasparski, wybitny polski filozofetyk, profesor Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie jest najlepszym cicerone dla teoretyków i praktyków biznesu po meandrach humanitarnej i dobrej roboty gospodarczej. W książce jest wiele z Kotarbińskiego i Herberta, ale i książka jest napisana przez Kotarbińskiego i Herberta polskiej etyki biznesu: Wojciecha Gasparskiego.

           - prof. dr hab. Adam Noga, Katedra Ekonomii Akademii Leona Koźmińskiego

  Etyka, lobbing, decyzje. Te trzy nierozłączne elementy budują zaufanie, a więc sukcesy w prowadzeniu działalności gospodarczej. Od roku 1999, czyli od pierwszego numeru miesięcznika lobbingowego Decydent, profesor Wojciech Gasparski przekonująco wyjaśniał związki decyzji i etyki, pokazywał europejskie i światowe przykłady oraz tworzył kodeksy etyki zawodowej dla przedsiębiorców. Dzięki tym tekstom polski biznes skutecznie udowadniał swoją wiarygodność w kraju i za granicą.

           - Damian A. Zaczek, redaktor naczelny miesięcznika lobbingowego Decydent

  Ludzie podejmują wiele różnych decyzji. Przyciągają one uwagę badaczy, którzy próbują opisać, w jaki sposób podejmujemy te decyzje. Badacze stawiają różne pytania. Jednych interesuje przede wszystkim, czy nasze decyzje są racjonalne i jak należy je podejmować, żeby były racjonalne. Inni opisują, jakie błędy najczęściej popełniamy i czy możemy ich uniknąć. Również autor tej książki porusza te tematy. Ale jego książkę wyróżnia to, że najbardziej interesują go aspekty etyczne naszych decyzji. Pokazuje, że owe aspekty etyczne towarzyszą decyzjom we wszystkich dziedzinach życia: w biznesie, w polityce, w życiu rodzinnym.
  Wśród tematów omawianych w książce znajdziemy sytuacje swoistej etycznej ślepoty, problem etycznych standardów lobbingu, rozpowszechnioną praktykę korupcji i wiele innych istotnych zagadnień życia społecznego. Wielką zaletą książki jest to, że o tych ważnych sprawach autor pisze w sposób bardzo przystępny. Żeby nie zepsuć tego waloru książki, zamiast własnych słów, przytoczę po prostu jej podtytuł: 75+ minitekstów o maxisprawach.

           - prof. dr hab. Tadeusz Tyszka, Centrum Psychologii Ekonomicznej i Badań nad Decyzjami ALK, redaktor naczelny czasopisma Decyzje 

Prof. dr hab. inż. Wojciech W. Gasparski – absolwent Politechniki Śląskiej (1959), studia doktoranckie w PAN (1969), habilitował się w Politechnice Warszawskiej (1978), profesor nauk humanistycznych (1985). Założyciel i honorowy dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie pełnił funkcję prorektora ds. badań naukowych. Emerytowany profesor PAN, gdzie kierował Zakładem Prakseologii oraz przewodniczył radzie naukowej Instytutu Filozofii i Socjologii PAN.

Autor i redaktor licznych prac z zakresu prakseologii, etyki biznesu, metodologii dyscyplin praktycznych. Członek rzeczywisty Warszawskiego Towarzystwa Naukowego, członek Polskiego Towarzystwa Filozoficznego i członek honorowy Polskiego Towarzystwa Etyki Biznesu (EBEN Polska), honorowy członek Komitetu Naukoznawstwa PAN, honorowy prezes Towarzystwa Naukowego Prakseologii oraz członek honorowy Collegium Invisibile, którego był inicjatorem. Odznaczony Krzyżami Kawalerskim, Oficerskim i Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski, Medalem Tadeusza Kotarbińskiego PAN, Medalem im. prof. Stanisława Ochęduszki Politechniki Śląskiej, nagrodzony CEEMAN Champions 2014 Award in Responsible Management Education. Otrzymał Nagrodę Prezesa Rady Ministrów za redagowanie serii wydawniczej Praxiology: The International Annual of Practical Philosophy and Methodology złożonej z 25 tomów opublikowanych w USA nakładem wydawnictwa Routledge. W 2021 r. opublikował tomik wierszy Przylądek dobrej nadziei: rymy i bezrymy.

Przedmowa
Podziękowania
Słowo wstępne

25 lat etyki biznesu

Menedżer i prawnik a świat pana Cogito

1. PODSTAWOWE SŁOWNICTWO ETYCZNE
1.1. Ala ma Asa, a decydent...?
1.2. Brakujące litery
1.3. Od A do Z: katalog przyczyn nieuczciwej konkurencji
1.4. Opiekun spolegliwy
1.5. Słowa, rzeczywistość i legenda
1.6. Nie tylko słowotwórstwo
1.7. Pozór i pozór
1.8. Trud namysłu
1.9. (Swa)wolność słowa

2. ETYCZNE ASPEKTY BIZNESU
2.1. W poszukiwaniu istoty biznesu
2.2. Czyje stawki w grze?
2.3. Bracia Wright a etyka biznesu
2.4. Terra incognita
2.4. Wiosna i dwa rodzaje odpowiedzialności
2.5. Ile kosztuje etyczność?
2.6. Apel do świata polskiego biznesu
2.7. Infrastruktura etyczna pilnie potrzebna
2.8. EB czy SOK?
2.9. Urodzaj na jaskółki
2.10. Ład korporacyjny pod nadzorem
2.11. Zdarzyło się jutro
2.12. Między agorą a targowiskiem
2.13. Ekonomia i cała reszta
2.14. Artykuły pierwszej potrzeby
2.15. Gaudeamus igitur!
2.16. Biznes dixit!
2.17. Norma uczciwości
2.18. Euro-maraton odpowiedzialności biznesu
2.19. Wywiad dla "Poradnika Handlowca"

3. ETYCZNY WYMIAR LOBBINGU
3.1. Czy lobbing jest potrzebny
3.2. Etyka lobbingu
3.3. Jak oni to robią w Wisconsin?
3.4. Etyczne standardy lobbingu

4. ETYKA POLITYKI
4.1. Etyka na szczycie
4.2. O prakseologii, czyli sprawnym działaniu na gruncie polityki
4.3. Projekt "Europa"
4.4. UEtyka
4.5. Realia
4.6. Morale polityki - jaki wskaźnik?
4.7. Bielinek kapustnik z Puszczy Kampinoskiej
4.8. Stan ... darty
4.9. RP czy PR?
4.10. Czy etyka jest rodzaju żeńskiego?
4.11. Z życzeniami dla J.W. Decydencji
4.12. W akacje

5. ETYKA ZACHOWAŃ SPOŁECZNYCH
5.1. Ostrożnie z modą
5.2. Zwyczajne niezwyczajne
5.3. Dzień Decydenta
5.4. Grochem o ścianę
5.5. Daltonizm etyczny
5.6. Czy zawsze to, co można, jest tym, co wypada
5.7. Rzecz o gwizdaniu
5.8. Lipa kwitnie nie tylko latem
5.9. Obowiązki i aspiracje
5.10. Słowa i czyny
5.11. Dzień Decydenta - przypomnienia
5.12. Rachunek bezsumienia

6. ZAGADNIENIE KORUPCJI
6.1. A imię jego czterdzieści i cztery
6.2. Onkologia korupcji
6.3. Jak cię widzą, tak cię piszą
6.4. Wakacje decydenta
6.5. Na długie zimowe wieczory
6.6. In medias res
6.7. Waga idealna

7. DYLEMATY ETYCZNE
7.1. Czy myć ręce, czy nogi?
7.2. Test Słoneczny
7.3. Dobrzy ludzie i trudne decyzje
7.4. Letnia szkoła decydenta
7.5. Komórki do wynajęcia
7.6. Znaczenie kontekstu
7.7. Między impulsem a namysłem
7.8. Efekt świeżości

8. GLOBALIZACJA
8.1. Etyczne wyzwania globalizacji
8.2. Bliżej świata
8.3. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych - wymiar etyczny
8.4. Od wiary, nadziei i miłości do codzienności

Krótka historia etyki biznesu tu i teraz

Apel do decydentów o odnowę

324 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022