|
POLSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO NA JEDNOLITYM RYNKU EUROPEJSKIM WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI
GORYNIA M. KUCZEWSKA J. NOWAK A.Z. RED. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 82.69 Twoja cena 78,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polskie przedsiębiorstwo na
jednolitym rynku europejskim.
Wyzwania
współczesności
Przedmiotem dociekań w
niniejszej książce są współczesne wyzwania, jakie stoją
przed przedsiębiorstwami funkcjonującymi w ramach jednolitego rynku
europejskiego.
W intencji redaktorów i autorów praca ma być
swego rodzaju „hołdem naukowym” złożonym
prekursorowi badań nad strategiami firm działających na jednolitym
rynku europejskim, przedwcześnie zmarłemu Profesorowi Andrzejowi
Stępniakowi . Zamieszczone tutaj rozważania mogą stanowić swoistą
kontynuację dociekań prowadzonych przez Profesora.
Uwzględniając powyższy kontekst celem pracy jest po pierwsze określenie
kluczowych uwarunkowań prowadzenia działalności biznesowej na
jednolitym rynku europejskim. Po drugie celem pracy jest identyfikacja
i ocena współczesnych wyzwań, z jakimi zmierzają się
przedsiębiorstwa europejskie. Chodzi tutaj w szczególności o
konsekwencje globalnych przeobrażeń gospodarczych wywołanych pandemią
Covid-19, zmiany strategii związane z Brexitem oraz realizacją czwartej
rewolucji przemysłowej.
Książka składa się z trzech części. Pierwsza część została poświęcona
zagadnieniom związanym z implementacją kluczowych etapów
integracji tj. rynku wewnętrznego oraz unii gospodarczej i walutowej,
wpływających na kształtowanie otoczenia biznesowego przedsiębiorstw w
UE. W drugiej części zostały zaprezentowane kluczowe kwestie szeroko
rozumianej polityki przedsiębiorczości w UE. W trzeciej części
wyodrębniono główne obszary refleksji związanych z
określeniem współczesnych wyzwań stających przed
przedsiębiorstwami europejskimi.
O
autorach
Wstęp
Prof . dr hab . Andrzej Stępniak (27 .11 .1952–19 .12 .2019)
CZĘŚĆ I JEDNOLITY RYNEK EUROPEJSKI
– PERSPEKTYWA PRZEDSIĘBIORSTWA
Rozdział 1
Implementacja
programu rynku wewnętrznego Unii Europejskiej z uwzględnieniem
efektów dla przedsiębiorstw
Joanna Kuczewska, Joanna Stefaniak
Rozdział 2
Usługi
dla przedsiębiorstw na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej
Joanna Stefaniak, Joanna Kuczewska
Rozdział 3
Polskie
inwestycje bezpośrednie w Unii Europejskiej
Aleksandra Borowicz
Rozdział 4
Ryzyko
kursowe a umiędzynarodowienie przedsiębiorstw w warunkach integracji
walutowej
Alojzy Z. Nowak, Grzegorz Tchorek
CZĘŚĆ II POLITYKA
PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W UNII EUROPEJSKIEJ
Rozdział 5
History
of European industrial policy
Willem Molle
Rozdział 6
Specificity
and scope of European entrepreneurship promotion policy
Rasa Daugėlienė
Rozdział 7
Wdrożenie
celów zrównoważonego rozwoju a jednolity rynek
cyfrowy w kontekście nauki, technologii i innowacji
Ewa Latoszek, Aleksandra Borowicz
CZĘŚĆ III WYZWANIA JEDNOLITEGO RYNKU
DLA PRZEDSIĘBIORSTW
Rozdział 8
Nowe
relacje między Wielką Brytanią a Unią Europejską –
perspektywa polskich przedsiębiorstw
Marian Gorynia, Katarzyna Mroczek-Dąbrowska, Anna Matysek-Jędrych
Rozdział 9
Zagrożenia,
szanse i wyzwania dla przedsiębiorstw związane z pandemią COVID-19
– pandemia i po pandemii
Marian Gorynia, Jan Polowczyk
Rozdział 10
Proces
slowbalization: istota, źródła, pomiar i strategiczna
odpowiedź przedsiębiorstw
Anna Matysek-Jędrych, Wojciech Marciniak, Jan Polowczyk
Rozdział 11
Polskie
przedsiębiorstwa wobec czwartej rewolucji przemysłowej
Barbara Jankowska, Małgorzata Bartosik-Purgat, Ewa Mińska-Struzik
Zakończenie
246
stron, B5, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|