|
PRAKTYKI AMBUSH MARKETINGU JAKO WYZWANIE DLA WSPÓŁCZESNYCH ORGANIZATORÓW I SPONSORÓW WIELKICH IMPREZ SPORTOWYCH
PIĄTKOWSKA M. GOCŁOWSKA S. wydawnictwo: ROZPISANI , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 77.19 Twoja cena 73,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Praktyki ambush marketingu
jako wyzwanie dla współczesnych organizatorów i
sponsorów wielkich imprez sportowych
Książka
jest refleksją teoretyczną oraz empiryczną nad zagadnieniem ambush
marketingu podczas wielkich imprez sportowych. Stanowi pierwszą w
literaturze polskiej próbę kompleksowego ujęcia ambush
marketingu z perspektywy naukowej. Obejmuje kompendium wiedzy o istocie
tego zjawiska, jego znaczeniu oraz najczęściej wykorzystywanych
technikach. Autorki scharakteryzowały także kierunki badań opisanych w
literaturze przedmiotu zarówno polsko-, jak i anglojęzycznej
oraz przedstawiły różnorodne podejścia do klasyfikowania
samych przypadków praktyk ambush marketingu.
Na przykładzie czterech największych imprez sportowych udało się
pokazać ewolucję zjawiska ambush marketingu i zilustrować najciekawsze
praktyki z ostatnich lat (od 2010 r.). W książce zaprezentowano także
wyniki badań sondażowych przeprowadzonych podczas Mistrzostw Europy w
Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie, dotyczących
rozpoznawalności marek oficjalnych sponsorów i ambush
marketerów.
Książka polecana jest w szczególności studentom
różnych kierunków kształcenia związanych z
podnoszeniem kompetencji kadr współczesnych organizacji
sportowych, w tym ekonomii, zarządzania, marketingu, wychowania
fizycznego i sportu. Z tej pozycji będą mogli również
skorzystać organizatorzy imprez sportowych, którzy poszukują
źródeł twórczej i krytycznej inspiracji do
stworzenia atrakcyjnego wydarzenia, a także praktycy świadczący usługi
marketingu sportowego.
WSTĘP
ROZDZIAŁ I. POJĘCIE
I GENEZA ZJAWISKA AMBUSH MARKETINGU
1.1. Jak to się wszystko zaczęło?
ROZDZIAŁ II. KIERUNKI BADAŃ NAD AMBUSH
MARKETINGIEM W LITERATURZE PRZEDMIOTU
2.1. Identyfikacja zjawiska ambush marketingu
2.2. Wpływ ambush marketingu na konsumentów
2.3. Strategie przeciwdziałania ambush marketingowi
ROZDZIAŁ III. KLASYFIKACJA PRAKTYK
AMBUSH MARKETINGU W ORGANIZACJI IMPREZ SPORTOWYCH
3.1. Klasyfikacja według T. Meenaghana
3.2. Klasyfikacja według D. Owena
3.3. Klasyfikacja według S. Chadwicka i N. Burtona
3.4. Klasyfikacja według H. Preussa, K. Gemeindera i B. Seguina
3.5. Klasyfikacja według M. Piątkowskiej i S. Gocłowskiej
ROZDZIAŁ IV. AMBUSH MARKETING W
ORGANIZACJI IMPREZ SPORTOWYCH - STUDIUM PRZYPADKÓW
4.1. XIX Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Republice Południowej
Afryki w 2010 r.
4.1.1. Charakterystyka programu sponsorskiego XIX Mistrzostw Świata w
Piłce Nożnej w Republice Południowej Afryki w 2010 r.
4.1.2. Charakterystyka wybranych przypadków ambush
marketingu podczas XIX Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Republice
Południowej Afryki w 2010 r.
4.2. Letnie Igrzyska XXX Olimpiady w Londynie w 2012 r.
4.2.1. Charakterystyka programu sponsorskiego Letnich Igrzysk XXX
Olimpiady w Londynie w 2012 r.
4.2.2. Charakterystyka wybranych przypadków ambush
marketingu podczas Letnich Igrzysk XXX Olimpiady w Londynie w 2012 r.
4.3. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 w Polsce i na
Ukrainie
4.3.1. Charakterystyka programu sponsorskiego Mistrzostw Europy w Piłce
Nożnej UEFA ERO 2012 w Polsce i na Ukrainie
4.3.2. Charakterystyka wybranych przypadków ambush
marketingu podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA ERO 2012 w
Polsce i na Ukrainie
4.4. XXII Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi w 2014 r.
4.4.1. Charakterystyka programu sponsorskiego XXII Zimowych Igrzysk
Olimpijskich w Soczi
4.4.2. Charakterystyka wybranych przypadków ambush
marketingu podczas XXII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi
ROZDZIAŁ V. STRATEGIE
PRZECIWDZIAŁANIA ZJAWISKU AMBUSH MARKETINGU PODCZAS MISTRZOSTW EUROPY W
PIŁCE NOŻNEJ UEFA EURO 2012 W POLSCE I NA UKRAINIE -STUDIUM PRZYPADKU
ROZDZIAŁ VI. FENOMEN AMBUSH MARKETINGU
A ROZPOZNAWALNOŚĆ MAREK OFICJALNYCH SPONSORÓW WYDARZENIA
SPORTOWEGO - STUDIUM BADAWCZE
6.1. Wskaźniki rozpoznawalności marek oficjalnych sponsorów
i ambush marketerów podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej
UEFA EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie
6.2. Rozpoznawalność marek oficjalnych sponsorów i ambush
marketerów w różnych grupach
konsumentów Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
PODSUMOWANIE
SPIS PIŚMIENNICTWA
STRONY INTERNETOWE
SPIS TABEL, RYSUNKÓW I FOTOGRAFII
178
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|