|
SEDNO STRATEGII JAK LIDER MOŻE STAĆ SIĘ STRATEGIEM
RUMELT R.P. wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 83.89 Twoja cena 79,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Sedno strategii
Jak
lider może stać się strategiem
Richard Rumelt, światowy
autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera Dobra
strategia – zła strategia, pokazuje, jak rozpoznać kluczowe
wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię.
Powszechne
błędy
Liczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym
właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele
finansowe („wzrost o 15% rocznie”) i cele
aspiracyjne („będziemy produkować wiodące na rynku
produkty”). Z pomocą przychodzi Richard Rumelt i jego
najnowsza książka, która radykalnie zmienia
sposób, w jaki liderzy myślą i wykonują najważniejszą część
swojej pracy: tworzenie strategii.
Sedno
sprawy
Poprzez barwne historie – o tym, jak Elon Musk skupił się na
pewnym aspekcie, który napędził sukces SpaceX, czy jak
amerykańska armia poradziła sobie ze słabościami swojej strategii
bojowej – Rumelt prezentuje zupełnie nową koncepcję
pozwalającą znaleźć sedno strategii, czyli zasadniczy problem,
który trzeba rozwiązać. Pokazuje też, co się dzieje z
firmami, które wpadają w inercję i nie są w stanie zmienić
swojego kierunku. Udowadnia, że taki tok myślenia potrafił zgubić nawet
największych, takich jak Nokia czy General Motors.
Esencja
umiejętności strategicznych
Według koncepcji strategii Rumelta liderzy powinni przede wszystkim
określić sedno kluczowych wyzwań, przed którymi stoją, czyli
problemy zagrażające przyszłemu rozwojowi i sukcesowi – choć
ich kształt może być trudny do uchwycenia – a następnie
podjąć spójne i zdecydowane działania. Znalezienie sedna
staje się podstawową umiejętnością stratega zwłaszcza wtedy, gdy
problemy nie dają się łatwo rozwiązać, a na firmę oddziałują siły,
które trudno zdefiniować.
Strategia
to ciągła podróż
Tworzenie strategii trwa nieustannie, jest procesem ciągłym, a nie
jednorazowym wydarzeniem. Liderzy, którzy są strategami,
powinni być stale wyczuleni na szybko zmieniające się wyzwania
biznesowe, gospodarcze i instytucjonalne, zagrażające przyszłemu
sukcesowi, podstawowym wartościom, a nawet istnieniu organizacji.
Dlatego, jak pisze Rumelt, muszą tworzyć dynamiczne strategie,
które pomagają poradzić sobie z krytycznymi wyzwaniami, nie
pozwalają utracić zasobów, wykorzystują pojawiające się
szanse i dostosowują firmę do wymagań zmieniającej się rzeczywistości.
Richard P. Rumelt
jest jedną z najbardziej wpływowych postaci zajmujących się strategią i
zarządzaniem oraz autorem światowego bestsellera Dobra strategia
– zła strategia. Jako professor emeritus nadal wykłada w UCLA
Anderson School of Management, gdzie wcześniej zajmował stanowisko
profesora (Harry & Elsa Kunin Chair of Business and Society).
Przez całą swoją karierę Rumelt prowadził przełomowe badania na temat
strategii, opracowując teorię, według której najlepiej radzą
sobie firmy koncentrujące się na swoich zasadniczych umiejętnościach, a
wysoka wydajność wcale nie jest kwestią znalezienia się we właściwej
branży, lecz raczej indywidualnej doskonałości przedsiębiorstwa.
Wstęp
do polskiego wydania
Wprowadzenie. Le Toit du Cul de Chien
Część I
STRATEGIA
OPARTA NA WYZWANIACH I SEDNO PROBLEMU
1. Dylemat Carolyn. jak zbudować strategię?
2. Rozplątywanie wyzwania. Znalezienie i wykorzystanie istoty wyzwania
3. Strategia jest podróżą
4. Gdzie można wygrać. ASC - Realnie rozwiązywalne problemy strategiczne
5. Wyzwania związane z rozwojem
6. Wyzwanie władzy
7. Spójność działań
Część II
DIAGNOZA
8. Na czym polega problem. Zmiana perspektywy i analogia jako narzędzia
diagnozy istoty problemu
9. Diagnozowanie przez porównanie i modele
10. Ostrożnie używaj "ostrych" narzędzi analitycznych
Część III
PRZEDZIERANIE
SIĘ PRZEZ ISTOTĘ PROBLEMU
11. Poszukiwanie przewagi
12. Innowacyjność
13. Wyzwanie dysfunkcji organizacji
Część IV
JASNE,
BŁYSZCZĄCE ELEMENTY ROZPRASZAJĄCE UWAGĘ
14. Nie zaczynaj od celów
15. Nie myl strategii z zarządzaniem
16. Nie myl bieżących wyników finansowych ze strategią
17. Planowanie strategiczne. Strzały w dziesiątkę i pudła, użyteczne i
nieużyteczne
Część V
KUŹNIA
STRATEGII
18. Pytanie Rumsfelda
19. Krok po kroku przez kuźnię strategii
20. Koncepcje i narzędzia kuźni strategii
Podziękowania
400
stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|