ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 83.89 79,70   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SEDNO STRATEGII JAK LIDER MOŻE STAĆ SIĘ STRATEGIEM


RUMELT R.P.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 83.89 Twoja cena  79,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sedno strategii

Jak lider może stać się strategiem


Richard Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera Dobra strategia – zła strategia, pokazuje, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię.

Powszechne błędy

Liczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele finansowe („wzrost o 15% rocznie”) i cele aspiracyjne („będziemy produkować wiodące na rynku produkty”). Z pomocą przychodzi Richard Rumelt i jego najnowsza książka, która radykalnie zmienia sposób, w jaki liderzy myślą i wykonują najważniejszą część swojej pracy: tworzenie strategii.

Sedno sprawy

Poprzez barwne historie – o tym, jak Elon Musk skupił się na pewnym aspekcie, który napędził sukces SpaceX, czy jak amerykańska armia poradziła sobie ze słabościami swojej strategii bojowej – Rumelt prezentuje zupełnie nową koncepcję pozwalającą znaleźć sedno strategii, czyli zasadniczy problem, który trzeba rozwiązać. Pokazuje też, co się dzieje z firmami, które wpadają w inercję i nie są w stanie zmienić swojego kierunku. Udowadnia, że taki tok myślenia potrafił zgubić nawet największych, takich jak Nokia czy General Motors.

Esencja umiejętności strategicznych

Według koncepcji strategii Rumelta liderzy powinni przede wszystkim określić sedno kluczowych wyzwań, przed którymi stoją, czyli problemy zagrażające przyszłemu rozwojowi i sukcesowi – choć ich kształt może być trudny do uchwycenia – a następnie podjąć spójne i zdecydowane działania. Znalezienie sedna staje się podstawową umiejętnością stratega zwłaszcza wtedy, gdy problemy nie dają się łatwo rozwiązać, a na firmę oddziałują siły, które trudno zdefiniować.

Strategia to ciągła podróż

Tworzenie strategii trwa nieustannie, jest procesem ciągłym, a nie jednorazowym wydarzeniem. Liderzy, którzy są strategami, powinni być stale wyczuleni na szybko zmieniające się wyzwania biznesowe, gospodarcze i instytucjonalne, zagrażające przyszłemu sukcesowi, podstawowym wartościom, a nawet istnieniu organizacji. Dlatego, jak pisze Rumelt, muszą tworzyć dynamiczne strategie, które pomagają poradzić sobie z krytycznymi wyzwaniami, nie pozwalają utracić zasobów, wykorzystują pojawiające się szanse i dostosowują firmę do wymagań zmieniającej się rzeczywistości.

Richard P. Rumelt jest jedną z najbardziej wpływowych postaci zajmujących się strategią i zarządzaniem oraz autorem światowego bestsellera Dobra strategia – zła strategia. Jako professor emeritus nadal wykłada w UCLA Anderson School of Management, gdzie wcześniej zajmował stanowisko profesora (Harry & Elsa Kunin Chair of Business and Society). Przez całą swoją karierę Rumelt prowadził przełomowe badania na temat strategii, opracowując teorię, według której najlepiej radzą sobie firmy koncentrujące się na swoich zasadniczych umiejętnościach, a wysoka wydajność wcale nie jest kwestią znalezienia się we właściwej branży, lecz raczej indywidualnej doskonałości przedsiębiorstwa.

Wstęp do polskiego wydania
Wprowadzenie. Le Toit du Cul de Chien

Część I
STRATEGIA OPARTA NA WYZWANIACH I SEDNO PROBLEMU
1. Dylemat Carolyn. jak zbudować strategię?
2. Rozplątywanie wyzwania. Znalezienie i wykorzystanie istoty wyzwania
3. Strategia jest podróżą
4. Gdzie można wygrać. ASC - Realnie rozwiązywalne problemy strategiczne
5. Wyzwania związane z rozwojem
6. Wyzwanie władzy
7. Spójność działań

Część II
DIAGNOZA
8. Na czym polega problem. Zmiana perspektywy i analogia jako narzędzia diagnozy istoty problemu
9. Diagnozowanie przez porównanie i modele
10. Ostrożnie używaj "ostrych" narzędzi analitycznych

Część III
PRZEDZIERANIE SIĘ PRZEZ ISTOTĘ PROBLEMU
11. Poszukiwanie przewagi
12. Innowacyjność
13. Wyzwanie dysfunkcji organizacji

Część IV
JASNE, BŁYSZCZĄCE ELEMENTY ROZPRASZAJĄCE UWAGĘ
14. Nie zaczynaj od celów
15. Nie myl strategii z zarządzaniem
16. Nie myl bieżących wyników finansowych ze strategią
17. Planowanie strategiczne. Strzały w dziesiątkę i pudła, użyteczne i nieużyteczne

Część V
KUŹNIA STRATEGII
18. Pytanie Rumsfelda
19. Krok po kroku przez kuźnię strategii
20. Koncepcje i narzędzia kuźni strategii

Podziękowania

400 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022