| 
  
 MYŚL STRATEGICZNIE! JAK PRZYGOTOWAĆ I ZMIENIAĆ ORGANIZACJĘ W ODPOWIEDZI NA WYZWANIA OTOCZENIA
 OBŁÓJ K.  wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 62.59  Twoja cena  59,46 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Myśl strategicznie!
Jak
przygotować i zmieniać organizację w odpowiedzi na wyzwania otoczenia
 W
świecie organizacji mamy coraz lepsze technologie. Wyrafinowane
produkty i usługi. Wykwalifikowanych pracowników.
Skomplikowane struktury. Wielkie bazy danych i algorytmy decyzyjne.
Ogromny repertuar metod i technik zarządzania. Nie mamy zaś więcej
tego, czego potrzeba najbardziej – myślenia strategicznego. 
 
Świat, w którym działają organizacje, jest skomplikowany.
Ale wiemy, jak sobie radzić ze złożonością i niepewnością świata
organizacji – trzeba myśleć strategicznie. Logikę tego
procesu przedstawia w tej książce krok po kroku jeden z najlepszych
polskich myślicieli strategicznych, prof. Krzysztof Obłój,
wybitny uczony i ceniony praktyk, doradca wielu firm. 
 
Po pierwsze, trzeba zrozumieć, co i w jaki sposób w
otoczeniu organizacji naprawdę się zmienia. 
 
Po drugie, trzeba umieć nazwać kluczowe wyzwania, przed
którymi te zmiany postawią firmę. 
 
Po trzecie, trzeba umieć zaadresować te wyzwania. I nie ma w tym
procesie ani specjalnej magii ani tajemnicy. Jest za to skumulowana
wiedza teoretyczna i wypracowana praktyka, która podpowiada,
jak to dobrze robić. 
 
Najnowsza książka
profesora Obłoja to znakomity przewodnik strategii na trudne czasy w
biznesie. 
 Profesor Krzysztof
Obłój –
znany specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i
międzynarodowego. Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, Wydziału
Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz renomowanych zagranicznych
szkół biznesu w USA, Europie i Azji, m.in. University of
Illinois, ESCP Europe Business School, Henley Business School, IEDC
– Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Doradca
zarządów wielu firm krajowych i zagranicznych, m.in. ABB,
Allianz, Budimex, Goodyear, Eurozet, Henkel, LPP, Orange, Press Glass,
Sanitec, SAP, Unibep. Członek rad nadzorczych m.in. spółek
Agora, Ambra, Alior Bank, Eurobank, Impel, Invena, Orlen, Prochem i PZU
oraz rad Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Muzeum Łazienki
Królewskie. Jego ostatnie książki: Strategia organizacji. W
poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Pasja i dyscyplina
strategii oraz Praktyka strategii firmy stały się bestsellerami
wśród polskich menedżerów. 
 WPROWADZENIE 
 
ROZDZIAŁ 1. Działania
taktyczne i myślenie strategiczne 
Codzienność zarządzania - rutyna i typowe działania 
Poza codziennością - hipotezy, scenariusze i eksperymenty Wędrując po
krzywej niepewności 
 
ROZDZIAŁ 2. Rusztowania
myślenia o otoczeniu organizacji 
Zmiany są ewolucyjne 
Zmiany tworzą uczestnicy rynku 
Zmiany mają swoją historię i lubią się powtarzać 
Patrz swobodnie: czekaj, analizuj, nadawaj sens 
 
ROZDZIAŁ 3. Przeszłość
organizacji jako kotwica 
Dominująca logika polskich przedsiębiorców 
Jak umiędzynarodawiają się polskie przedsiębiorstwa 
Diagnoza przeszłości firmy 
Przeszłość w świecie przedsiębiorczości: przypadek firmy Design  
Jak przeszłość wpływa na teraźniejszość zarządzania 
 
ROZDZIAŁ 4.
Zarządzanie w teraźniejszości 
Pierwsze pytanie: kim jesteśmy? 
Teraźniejszość organizacji - przypadek Avers 
Taktyczne pytania i taktyczne odpowiedzi 
 
ROZDZIAŁ 5. Adresowanie
wyzwań przyszłości 
Megatrendy i słabe sygnały 
Tworzenie przyszłości: przypadek Akademii 
Projekty strategiczne 
 
ROZDZIAŁ 6.
Zegary adaptacji organizacyjnej: szybki i wolny 
Pułapki myślenia strategicznego: od głupoty do heurystyk  
Paradoks Ikara 
 
ROZDZIAŁ 7.
Inercja architektury organizacji 
W pułapce zasobów i kompetencji 
Wyzwania adaptacji armii: czołgi, drony i kosmos 
Wdrażanie zmian architektonicznych 
 
PODSUMOWANIE. Warsztat myślenia
strategicznego 
Miej punkt widzenia 
Szanuj różnorodność. 
Szukaj zmian funkcji i aury 
Obserwuj centrum i peryferia 
Eksperymentuj 
 
Przypisy 
 240
stron, 16.5x23.5cm, oprawa miękka 
 
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |