|
MYŚL STRATEGICZNIE! JAK PRZYGOTOWAĆ I ZMIENIAĆ ORGANIZACJĘ W ODPOWIEDZI NA WYZWANIA OTOCZENIA
OBŁÓJ K. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 62.59 Twoja cena 59,46 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Myśl strategicznie!
Jak
przygotować i zmieniać organizację w odpowiedzi na wyzwania otoczenia
W
świecie organizacji mamy coraz lepsze technologie. Wyrafinowane
produkty i usługi. Wykwalifikowanych pracowników.
Skomplikowane struktury. Wielkie bazy danych i algorytmy decyzyjne.
Ogromny repertuar metod i technik zarządzania. Nie mamy zaś więcej
tego, czego potrzeba najbardziej – myślenia strategicznego.
Świat, w którym działają organizacje, jest skomplikowany.
Ale wiemy, jak sobie radzić ze złożonością i niepewnością świata
organizacji – trzeba myśleć strategicznie. Logikę tego
procesu przedstawia w tej książce krok po kroku jeden z najlepszych
polskich myślicieli strategicznych, prof. Krzysztof Obłój,
wybitny uczony i ceniony praktyk, doradca wielu firm.
Po pierwsze, trzeba zrozumieć, co i w jaki sposób w
otoczeniu organizacji naprawdę się zmienia.
Po drugie, trzeba umieć nazwać kluczowe wyzwania, przed
którymi te zmiany postawią firmę.
Po trzecie, trzeba umieć zaadresować te wyzwania. I nie ma w tym
procesie ani specjalnej magii ani tajemnicy. Jest za to skumulowana
wiedza teoretyczna i wypracowana praktyka, która podpowiada,
jak to dobrze robić.
Najnowsza książka
profesora Obłoja to znakomity przewodnik strategii na trudne czasy w
biznesie.
Profesor Krzysztof
Obłój –
znany specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i
międzynarodowego. Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, Wydziału
Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz renomowanych zagranicznych
szkół biznesu w USA, Europie i Azji, m.in. University of
Illinois, ESCP Europe Business School, Henley Business School, IEDC
– Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Doradca
zarządów wielu firm krajowych i zagranicznych, m.in. ABB,
Allianz, Budimex, Goodyear, Eurozet, Henkel, LPP, Orange, Press Glass,
Sanitec, SAP, Unibep. Członek rad nadzorczych m.in. spółek
Agora, Ambra, Alior Bank, Eurobank, Impel, Invena, Orlen, Prochem i PZU
oraz rad Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Muzeum Łazienki
Królewskie. Jego ostatnie książki: Strategia organizacji. W
poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Pasja i dyscyplina
strategii oraz Praktyka strategii firmy stały się bestsellerami
wśród polskich menedżerów.
WPROWADZENIE
ROZDZIAŁ 1. Działania
taktyczne i myślenie strategiczne
Codzienność zarządzania - rutyna i typowe działania
Poza codziennością - hipotezy, scenariusze i eksperymenty Wędrując po
krzywej niepewności
ROZDZIAŁ 2. Rusztowania
myślenia o otoczeniu organizacji
Zmiany są ewolucyjne
Zmiany tworzą uczestnicy rynku
Zmiany mają swoją historię i lubią się powtarzać
Patrz swobodnie: czekaj, analizuj, nadawaj sens
ROZDZIAŁ 3. Przeszłość
organizacji jako kotwica
Dominująca logika polskich przedsiębiorców
Jak umiędzynarodawiają się polskie przedsiębiorstwa
Diagnoza przeszłości firmy
Przeszłość w świecie przedsiębiorczości: przypadek firmy Design
Jak przeszłość wpływa na teraźniejszość zarządzania
ROZDZIAŁ 4.
Zarządzanie w teraźniejszości
Pierwsze pytanie: kim jesteśmy?
Teraźniejszość organizacji - przypadek Avers
Taktyczne pytania i taktyczne odpowiedzi
ROZDZIAŁ 5. Adresowanie
wyzwań przyszłości
Megatrendy i słabe sygnały
Tworzenie przyszłości: przypadek Akademii
Projekty strategiczne
ROZDZIAŁ 6.
Zegary adaptacji organizacyjnej: szybki i wolny
Pułapki myślenia strategicznego: od głupoty do heurystyk
Paradoks Ikara
ROZDZIAŁ 7.
Inercja architektury organizacji
W pułapce zasobów i kompetencji
Wyzwania adaptacji armii: czołgi, drony i kosmos
Wdrażanie zmian architektonicznych
PODSUMOWANIE. Warsztat myślenia
strategicznego
Miej punkt widzenia
Szanuj różnorodność.
Szukaj zmian funkcji i aury
Obserwuj centrum i peryferia
Eksperymentuj
Przypisy
240
stron, 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|