ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 71.89 68,30   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TEORIA KONKURENCJI EKONOMICZNA TEORIA WSZYSTKIEGO


NOGA A.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 71.89 Twoja cena  68,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Teoria konkurencji

Ekonomiczna teoria wszystkiego


Autor wykazuje, że teoria i praktyka wspierania konkurencji prowadzona w prawie 130 krajach świata musi być ukierunkowana nie tylko na korzyści dla konsumenta, we wszystkich pełnionych przez niego funkcjach w gospodarce: pracownika, przedsiębiorcy, konsumenta i obywatela, ale także na integralne korzyści dla całego gospodarstwa domowego. Zadowolony konsument nie może tracić pracy ani rozwojowego środowiska naturalnego, technologicznego czy społecznego. Przedstawiona w książce teoria efektywnej konkurencji i efektywnych dominacji ma temu służyć i stanowić swoistą „ekonomiczną teorię wszystkiego”.

Profesor Adam Noga pracuje w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, w której w 2004 roku objął Katedrę Ekonomii

Wprowadzenie

Rozdział I
Kluczowe problemy ekonomii wyjaśniane przez teorię konkurencji
I.1. Konkurencja motywuje
I.2. Konkurencja zachęca i zmusza do innowacji
I.3. Wpływ konkurencji na powstawanie i gromadzenie wiedzy oraz jej szybkie krążenie
I.4. Konkurencja wymuszająca efektywność
I.5. Konkurencja kreuje zatrudnienie oraz organizację gospodarki
I.6. Wpływ konkurencji na nierówności dochodowe w społeczeństwie i wyjście z pułapki średniego dochodu
I.7. Współodpowiedzialność i zaufanie konkurentów
I.8. Konkurencyjne związki między rynkami krajowymi a zagranicznymi
I.9. Konkurencja kształtująca ceny i wartości oraz wielkość produkcji
I.10. Konkurencja a rozszerzanie się rynków, inwestycje i rozwój
I.11. Definicja i ideogram konkurencji

Rozdział II
Bariery wejścia i wyjścia na rynku właściwym. Badania koncentracji na rynkach
II.1. Bariery wejścia i wyjścia na rynku jako główna determinanta konkurencji
II.2. Rynki właściwe
II.3. Typologia barier wejścia i wyjścia na rynkach
II.4. Analiza koncentracji produkcji i sprzedaży w gospodarkach świata
II.5. Koncentracja produkcji i sprzedaży w gospodarce polskiej

Rozdział III
Projektowanie rynków i ich charakteru przez państwo
III.1. Ingerowanie przez państwo w konkurencjęIna rynkach
III.2. Środki pozytywnej i negatywnej ingerencji państwa w konkurencję na rynku
III.3. Intencje ingerowania państwa w konkurencję

Rozdział IV
Istota konkurencji: interaktywne decyzje podmiotów gospodarczych
IV.1. Podejście szkoły harwardzkiej
IV.2. Podejście szkoły chicagowskiej
IV.3. Podejście szkoły zarządzania strategicznego
IV.4. Neoliberalizm i rynki kontestowalne
IV.5. Konkurencja wirtualna versus dominacje wirtualne

Rozdział V
Konkurencja efektywna. Współproduktywne decyzje gospodarstw domowych
V.1. Dostępność konkurencji efektywnej dla gospodarstw domowych
V.2. Cztery sytuacje konkurencyjne w proponowanej teorii
V.3. Dobra współproduktywne - rdzeń teorii konkurencji
V.4. Ścieżki współproduktywności i regulatory gospodarki
V.5. Teoria wartości wyznaczonej przez współproduktywność dóbr
V.6. Polityka tworzenia dostępu gospodarstw domowych do konkurencji efektywnej

Zamiast zakończenia

Aneks 1
Obliczenia dla tabeli IV.2

Aneks 2
Kontrakty jako narzędzia regulowania zachowań przedsiębiorców - propozycje Olivera Harta i Bengta Holmstroma

Aneks 3
Modelowanie regulacji rynkowej przez J.J. Laffonta i J. Tirole‘a

Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks pojęć

240 stron, Format: 15.8x23.3cm, oprawa twarda z obwolutą

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022