ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RETORYKA ZAPOMNIANY FRAGMENT SZKOŁY SZKICE METODYCZNE


GUDRO-HOMICKA M. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 68.40 Twoja cena  64,98 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Retoryka - zapomniany fragment szkoły

Szkice metodyczne


Książkę kierujemy do nauczycieli uczących na wszystkich etapach kształcenia – polonistów i innych, pedagogów, psychologów, ze szkół publicznych i społecznych, którzy w pracy z dziećmi/młodzieżą dbają o poprawność, etykę i kulturę języka ojczystego, zwłaszcza mówionego. Kierujemy ją też do studentów pedagogiki. Odchodząc od encyklopedycznego przekazywania wiedzy na rzecz twórczego rozwiązywania problemów, nauczyciele muszą podjąć trud kształcenia umiejętności ponadprzedmiotowych – mówienia, słuchania, czytania, pisania, logicznego myślenia, analizowania, argumentowania, wnioskowania, kultury wypowiedzi publicznej oraz współpracy w grupie. Zwracamy się do nauczycieli, którzy dążą do holistycznego rozwoju osobowości uczniów, pragną wychować człowieka kulturalnego, twórczego, myślącego, przedsiębiorczego, a jednocześnie wrażliwego i tolerancyjnego, mówiącego piękną, poprawną polszczyzną.

Przedmowa

Retoryka. Wykład wprowadzający
Iwona Artowicz-Skowrońska

Rozdział I. RETORYKA W PRAKTYCE SZKOLNEJ. WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE I KLASY I–III

Słowa budzą się w działaniu
Dorota Dziamska

Retoryka w edukacji wczesnoszkolnej, czyli świat malowany obrazem i słowem
Marta Choroszczyńska

Rozdział II. RETORYKA W PRAKTYCE SZKOLNEJ. SZKOŁA PODSTAWOWA: KLASY IV–VIII

1. Nauka umiejętności mówienia i słuchania, recytacja: konspekty

Kształcić umiejętność mówienia i słuchania – ale jak?
Maria Gudro-Homicka

Jak uczyć retoryki w szkole?
Marta Mirgos

O potrzebie dowartościowania rozmowy w szkole jako punkcie wyjścia kształcenia retoryki
Kamila Nawrot

Retoryka na lekcjach z lekturą
Małgorzata Roszak

Mieć kompetencje retoryczne, a może mieć rację
Teresa Szabelska

Uczeń w roli odkrywcy uroków języka mówionego i pisanego
Ewa Grodecka

Kufereczek dobrych słóweczek
Anna Zielińska

O zasadach i potrzebie nauki recytacji
Jerzy Łazewski

Mówię, więc jestem
Teresa Zawisza-Chlebowska

O potoczności i grzeczności w języku słów kilka
Teresa Zawisza-Chlebowska

2. Nauka umiejętności pisania, kaligrafia: plany wypowiedzi pisemnej, konspekty

Mały Książę szuka studni
Urszula Wykurz

Rozdział III. RETORYKA W PRAKTYCE SZKOLNEJ. SZKOŁY PONADPODSTAWOWE

1. Kształcenie umiejętności mówienia, konspekty

Renesans retoryki – retoryka renesansu. O kształceniu umiejętności z zakresu retoryki w liceum i technikum
Teresa Kosyra-Cieślak

Myślę i mówię
Leokadia Pawliszak

Elementy retoryki na lekcjach języka polskiego w szkole ponadpodstawowej (klasa I, semestr I) – materiał ćwiczeniowy
Beata Bojar

2. Kształcenie umiejętności pisania, kaligrafii – plany wypowiedzi pisemnej, konspekty

Retoryka i potrzeba jej kształcenia dzisiaj – retoryka to przywilej, którego musimy uczyć
Jarosław Wowak

Uczniowski Parnas, czyli retoryka stosowana
Antoni Buchała

Odczarować wiersz, zaczarować słowa
Piotr Siejka

Pisać każdy może? Tak, pisać każdy może!
Teresa Zawisza-Chlebowska

Rozdział IV. RETORYKA W PRAKTYCE SZKOLNEJ. KSZTAŁCENIE NA POZIOMIE AKADEMICKIM – RETORYKA I EMISJA GŁOSU

Retoryka i emisja głosu w praktyce
Iwona Artowicz-Skowrońska

Rozdział V. LITERACKI ALMANACH PRAC UCZNIÓW

Zakończenie
O autorach
Misja Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów
Bibliografia

230 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022