ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZYWÓDZTWO A INNOWACYJNOŚĆ ORGANIZACJI PERSPEKTYWA TEORETYCZNA I PRAKTYCZNA


KOZIOŁ-NADOLNA K.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 47.89 Twoja cena  45,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przywództwo a innowacyjność organizacji

Perspektywa teoretyczna i praktyczna


Jednym z najcenniejszych zasobów organizacji są jej pracownicy. To ludzie tworzą i wprowadzają innowacje, ich postawa wobec innowacji jest najważniejsza. Bardzo dużą rolę w kształtowaniu postaw innowacyjnych w firmie odgrywa przywódca. Przywódcy powinni być otwarci na pomysły, inicjatywy pracowników, powinni je wspierać, a nie hamować. Muszą także ufać swoim pracownikom, tworząc odpowiednią atmosferę w pracy, opartą na wzajemnej współpracy, lojalności i zaufaniu. Pracownicy muszą natomiast mieć świadomość rzeczywistego wpływu na procesy innowacyjne w firmie. Im bardziej kadra kierownicza sama rozumie istotę i charakter innowacji, tym łatwiej jest jej przygotować i przekonać do tego pracowników.

Wiele organizacji szuka sposobów stymulowania i promowania innowacyjności pracowników, jedną z nich jest przywództwo, które może wzmagać zachowania innowacyjne pracowników. Powyższe okoliczności uzasadniają potrzebę badań nad rolą przywództwa w stymulowaniu działalności innowacyjnej, co stanowi cel niniejszej publikacji.

Książka uzupełnia i rozszerza dotychczasową wiedzę na temat różnych rodzajów przywództwa i jego wpływie na innowacyjność. Autorka w swoich badaniach nie przyjęła żadnej konkretnej teorii przywództwa, lecz przeanalizowała problem z trzech odmiennych perspektyw dotyczących roli przywódców w stymulowaniu innowacyjności pracowników. W pierwszej zbadała własne podejście liderów do zmian, rozwiązywania problemów, wyznaczanie przez nich celów i komunikowania się. Drugi aspekt objął styl kierowania pracownikami. W trzecim przeanalizowano podejście kadry zarządzającej do pracowników, metody pobudzania ich kreatywności, poszerzania wiedzy, propagowania zachowań innowacyjnych czy nadzoru nad pracą zespołową.

Książka adresowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych, doktorantów w obszarze nauk o zarządzaniu i jakości oraz menedżerów, przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej zainteresowanych uzupełnieniem wiedzy w zakresie roli przywództwa w stymulowaniu działalności innowacyjnej pracowników.

Wstęp

Rozdział 1. Innowacyjność organizacji –    perspektywa teoretyczna i praktyczna

1.1. Istota innowacji i rozwój teorii innowacji
1.2. Rodzaje innowacji
1.3. Zarządzanie innowacjami – w stronę zrównoważonych innowacji otwartych
1.4. Strategie innowacyjne przedsiębiorstwa

Rozdział 2. Przywództwo jako determinanta innowacyjności przedsiębiorstwa

2.1. Istota przywództwa
2.2. Modele przywództwa
2.3. Wpływ przywództwa na innowacyjność organizacji

Rozdział 3. Metodyczne uwarunkowania badań nad rolą przywódcy w pobudzaniu innowacyjności organizacji

3.1. Cel, hipotezy i metody badawcze
3.2. Charakterystyka próby badawczej

Rozdział 4. Rola przywódcy w pobudzaniu    innowacyjności pracowników w organizacjach w Polsce

4.1. Analiza roli przywództwa stymulującego innowacyjność organizacji – wyniki badania i dyskusja
4.2. Ocena roli przywódcy w pobudzaniu innowacyjności pracowników w organizacji – wnioski

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

104 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022