ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.00 46,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAK BYĆ ZABAWNYM A NIE ŚMIESZNYM PRZEWODNIK PO DOBREJ ROZMOWIE W PRACY W DOMU W ŻYCIU


KUTNYJ P.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jak być zabawnym, a nie śmiesznym

Przewodnik po dobrej rozmowie w pracy, w domu, w życiu


Prowadzenie konwersacji jest sztuką. Sztuką, o której jakości świadczy rezultat. Większość rozmów bowiem, pomijając luźne, rozrywkowe pogaduszki prowadzone dla zabicia czasu, ma nas do czegoś doprowadzić. Na przykład do uzyskania od rozmówcy konkretnych informacji, zasiania w nim ziarna wątpliwości wobec konkurencyjnych projektów albo przekonania go do pomysłu na wspólne działanie. Im wytrawniejszy i skuteczniejszy rozmówca, tym większy wpływ wywiera na innych ludzi. I właśnie o to w tym wszystkim chodzi: o wywieranie wpływu przy użyciu słów.

Niektórzy rodzą się z naturalnym talentem do konwersowania. Częściej jednak nauka efektywnej komunikacji zajmuje ludziom nieco więcej czasu - i to do nich skierowana jest ta książka. Sztukę efektywnej rozmowy bowiem można opanować, można się jej nauczyć. Przy czym nie wolno zapominać o uniwersalnym kluczu do każdej wymiany myśli z drugim człowiekiem, czyli o byciu zabawnym. Nie śmiesznym, bo śmieszność jest przypadkowa, niezamierzona, nie daje się kontrolować, a co za tym idzie - nie możemy jej wykorzystać jako narzędzia wywierania wpływu. Umiejętność świadomego wywoływania uśmiechu na twarzach innych, i to dokładnie w momentach, w których będzie nam on sprzyjał - o, to wielka sztuka.

Naucz się jej i wplataj humor do rozmowy wtedy, kiedy będzie Ci to potrzebne! Poznaj przy okazji kluczowe zasady decydujące o udanej rozmowie - dzięki ich znajomości będzie Ci zdecydowanie łatwiej wplatać w nią żart.

Wstęp, czyli jak być zabawnym i po co

Rozdział 1. Etapy i istota rozmowy

Początek
Środek
Koniec
Cztery wierzchowce konwersacji
Na co zwracać uwagę, a czego unikać?

Rozdział 2. W co gramy, rozmawiając, czyli dwa słowa o psychologii rozmowy

Jak wejść na głębszy poziom konwersacji?

Rozdział 3. Zanim zaczniesz

Mowa wewnętrzna

Rozdział 4. Autoprezentacja

Długość
Okoliczności

Rozdział 5. Small talk: zasady

Jak mówić?
Jak nie nudzić?
Jak zacząć small talk?
Jak zakończyć small talk?

Rozdział 6. Big talk, czyli miej cel i plan

Życie zawodowe/biznesowe
Plan
Życie towarzyskie i uczuciowe
Trudne sytuacje życiowe
Ważne zasady
Liczba osób uczestniczących w rozmowie
Jak kończyć rozmowę?
Prowadzenie rozmów trudnych

Rozdział 7. Jak argumentować

Fakty
Logika
Dedukcja i indukcja
Sposoby tworzenia argumentów
Emocje

Rozdział 8. Jak słuchać

Rozdział 9. Mowa ciała na co dzień

Emocje
Przekazywanie stosunku do innych ludzi
Autoprezentacja

Rozdział 10. Głos

Głośność
Barwa i wysokość
Tempo
Intonacja
Akcent wyrazowy i nie tylko
Akcent logiczny
Emocje w głosie
Ton wypowiedzi

Rozdział 11. O asertywności

Rozdział 12. Twój typ zachowania a naturalne obawy przed podjęciem rozmowy

Rozdział 13. Humor w rozmowie

Teoria 1: niespójność
Teoria 2: wyższość
Teoria 3: uwalnianie napięcia

Rozdział 14. Narzędzia doskonalące humor i błyskotliwość

1. Wyolbrzymienie
2. Przesada
3. Karykatura
4. Parodia
5. Groteskowość oparta na wyolbrzymianiu
6. Pomniejszanie
7. Niespodzianka
8. Wydobywanie kontrastów
9. Operowanie anachronizmami dotyczącymi zwyczajów, poglądów, języka
10. Eufemizm
11. Przeformułowanie definicji
12. Gra słowna
13. Uproszczenie
14. Porównanie
15. Niezgodność
16. Ironia

Rozdział 15. O dowcipie

Rozdział 16. Jak żyć: o pisaniu, telefonowaniu i onlinie

Pisanie e-maili
Telefonowanie
Online

Rozdział 17. Sztuka opowieści, czyli mów zajmująco

Rozdział 18. O elokwencji i przebijaniu bańki

Rozdział 19. O języku (jasność, styl, retoryka)

Tempo
Stylistyka

Rozdział 20. Savoir vivre - kiedy lepiej siedzieć cicho

Co robić?

Rozdział 21. O wdzięku

Przechodzenie z tematu na temat
Opowiadanie z odbiorcą na horyzoncie
Takt
Jak ćwiczyć?
Zakończenie

Podziękowania

192 strony, Format: 14.0x20.8cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022