ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 48.50 46,08   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POLAJKOWAĆ TV TELEWIZJA I MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE


ALEKSANDRA POWIERSKA

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 48.50 Twoja cena  46,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polajkować TV

Telewizja i media społecznościowe


  • Czy można oglądać programy telewizyjne, nie mając telewizji i nie korzystając z platform streamingowych?
  • Jak zmienia się interaktywność telewizji pod wpływem mediów społecznościowych?
  • Jak odbiorcy definiują telewizję w dobie nowych mediów?
Książka Aleksandry Powierskiej przynosi odpowiedzi na powyższe pytania, prezentując świeże podejście do badań nad przemianami współczesnej telewizji. W efekcie przeprowadzonych analiz powstaje koncepcja sieciowości telewizji, która w duchu teorii ANT wskazuje na coraz większą liczbę aktorów ludzkich i nie-ludzkich kształtujących praktyki odbiorcze oraz doświadczenia widzów-użytkowników. W publikacji nie brakuje również wątków dotyczących języka mediów społecznościowych, komunikacyjnej roli obrazów oraz znaczenia algorytmów.

„Książka doskonale wpisuje się w prowadzone w Polsce i na świecie badania środowisk medialnych, a także opisuje przemiany, które zachodzą w środowiskach nowych mediów. Wskazana przez Autorkę kategoria sieciowości telewizji, ukazująca telewizję jako połączenie sieci technicznej i potencjału społecznego, rzuca ciekawe światło na badania związane z telewidzeniem”.

Z recenzji dr hab. prof. UP Agnieszki Waleckiej-Rynduch

Podziękowania 9
Wstęp 11

Rozdział 1
Nowe media a media społecznościowe 27
1.1. Nowe media – definicje w kontekście przemian współczesnej telewizji 30
1.2. Media społecznościowe jako przestrzeń tekstów wytwarzalnych 44
1.3. Komunikacja wizualna w mediach społecznościowych 55
1.4. Internet platform w ekosystemie mediów 68

Rozdział 2
Telewizja w dobie nowych mediów 71
2.1. Telewidz jako aktywny użytkownik nowych mediów 78
2.2. Widownia telewizyjna w mediach społecznościowych 86
2.3. Wpływ algorytmu na odbiorców tekstów telewizyjnych w mediach społecznościowych 98

Rozdział 3
Aktywność widzów na Facebooku – przykład fanpage’a polskiego programu Wiem, co jem i wiem, co kupuję 103
3.1. Nowomedialne otoczenie Wiem, co jem i wiem, co kupuję 106
3.2. „Odkryjemy całą prawdę…” – strategia komunikacji na profilu Wiem, co jem 109
3.3. „Kocham ten program…” – aktywność fanów Wiem, co jem 119
3.3.1. „Kocha, lubi, szanuje…” – opinie fanów o programie 123
3.3.2. Detektywi, dyskutanci i ekstrawertycy – od wykrywania nieścisłości do opowiadania własnych historii zainspirowanych programem Wiem, co jem i wiem, co kupuję 125

Rozdział 4
Facebook jako przestrzeń dyskusji o programie – aktywność użytkowników na fanpage’u programu Dance Moms 137
4.1. Dance Moms – więcej w internecie niż w telewizji 138
4.2. The show must go on. Dance Moms na Facebooku – strategia komunikacji i sposoby angażowania widzów 140
4.3. Od pytań o porę emisji po kwestie polityczne – aktywność fanów profilu Dance Moms 154
4.3.1. Jak obejrzeć Dance Moms bez dostępu do Lifetime? Fani i ich zwyczaje odbiorcze 157
4.3.2. Fabuła programu jako główny temat dyskusji fanów profilu Dance Moms 161
4.3.3. Strażnicy dyskusji. O interakcjach pomiędzy fanami 172
4.3.4. Fani profilu Dance Moms i ich odczucia wobec programu 175
4.4. Od sporadycznej reakcji do regularnej aktywności – różnice oraz podobieństwa w praktykach odbiorczych między fanami profilu Dance Moms i Wiem, co jem 176

Rozdział 5
Polajkować TV – „sieciowość telewizji” jako nowy paradygmat badań związków telewizji z nowymi mediami 181
5.1. „Sieciowość telewizji” – nowe media, telewizja i ANT 183
5.2. „Sieciowość telewizji” – produkcja, promocja, dystrybucja oraz widownia w telewizyjnym oligopticonie 185
5.3. „Sieciowość telewizji” a badania w mediach społecznościowych 197
5.3.1. Znajomość zasad działania serwisów społecznościowych oraz oferowanych przez nie narzędzi 198
5.3.2. Znajomość trendów w mediach społecznościowych 200
5.3.3 Znajomość specyfiki badanego profilu społecznościowego 202

Zakończenie 207

Aneks 1 209
Aneks 2 213
Aneks 3 217
Aneks 4 221

Bibliografia 225
Indeks osobowy 239
Indeks rzeczowy  243
Streszczenie 245

248 stron, 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022