ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.45 56,48   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRAWO A MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE


MARKIEWICZ R. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 59.45 Twoja cena  56,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prawo a media społecznościowe


Zbiorowe opracowanie problematyki prawnej związanej z funkcjonowaniem mediów społecznościowych uważam za bardzo cenną inicjatywę grupy Autorów, nad którymi opiekę naukową sprawował Pan Profesor Ryszard Markiewicz. […] W monografii podejmowane jest szerokie spektrum zagadnień prawnych dotyczących sieci społecznościowych. W zespole autorskim znaleźli się badacze prawa konstytucyjnego, praw człowieka, cywiliści, karniści. Sprawia to, że otrzymujemy dzieło kompleksowe, pozwalające całościowo spojrzeć na analizowane zjawisko.

dr hab. Wojciech Machała, Uniwersytet Warszawski

Niniejsza książka jest rezultatem dwuletnich badań prowadzonych przez doktorantów w ramach seminarium projektowego programu doktorskiego z zakresu nauk prawnych w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, który jest współtworzony we współpracy z Wydziałem Prawa i Administracji UJ.
Z satysfakcją oddajemy w ręce czytelników rezultat pierwszej edycji seminarium projektowego, który został przygotowany pod kierownictwem naukowym pana prof. dr. hab. Ryszarda Markiewicza. Temat projektu – będący także tytułem niniejszego tomu – „Prawo a media społecznościowe” znakomicie oddaje ideę seminariów projektowych: podejmowania ważnych i aktualnych wyzwań dla nauk prawnych z perspektywy różnych ich specjalności z równoczesnym uwzględnieniem nieodzownego w uprawianiu nauki we współczesnym świecie komponentu interdyscyplinarnego. Jesteśmy więc przekonani, że publikacja ta spotka się z zainteresowaniem nie tylko prawników.

(fragment Słowa wstępnego)

Autorami zebranych w tomie artykułów są: Hanna Gaweł, Magdalena Michalska, Adam Kozień, Kamil Wielgus, Patryk Walczak, Piotr Artur Olechowski, Joanna Szumańska, Magdalena Pomietło.

Słowo wstępne . 7

Hanna Gaweł
Wprowadzenie . 9

Magdalena Michalska
Problematyka praw człowieka w kontekście mediów społecznościowych 29

Adam Kozień
Konstytucyjne aspekty związane z mediami społecznościowymi 63

Adam Kozień
Problematyka ochrony danych osobowych w mediach społecznościowych . 81

Adam Kozień
Ochrona dóbr osobistych w kontekście mediów społecznościowych . 109

Kamil Wielgus
Umowa o używanie portalu społecznościowego – zagadnienia konstrukcyjne . 131

Patryk Walczak
Następstwo prawne związane z korzystaniem z portalu społecznościowego . 201

Piotr Artur Olechowski
Postanowienia licencyjne zawierane w umowach o korzystanie z portalu społecznościowego . 227

Piotr Artur Olechowski
Odpowiedzialność prawnoautorska usługodawcy dostarczającego medium społecznościowe 253

Piotr Artur Olechowski
Dozwolony użytek w mediach społecznościowych . 275

Joanna Szumańska
Spory powstające przy użyciu platform mediów społecznościowych – zagadnienia kolizyjnoprawne z uwzględnieniem stanowiska Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej 287

Magdalena Pomietło
Odpowiedzialność karna za czyny popełnione za pośrednictwem mediów społecznościowych . 309

Bibliografia 343

368 stron, 15.8x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022