Praca koncentruje się na strategii tożsamości miasta, która stanowi
zbiór założeń i sposobów służących budowaniu i utrwalaniu tożsamości miasta, a w
efekcie jej rynkowego wizerunku.
Celem głównym poniższej pracy jest zidentyfikowanie instrumentów budowania
tożsamości miasta oraz wskazanie pożądanych zmian w zakresie ich stosowania z myślą
o ukształtowaniu pozytywnego wizerunku miasta.
Celami szczegółowymi są:
1.Zdefiniowanie strategii tożsamości miasta oraz jego tożsamości i
wizerunku na tle istniejącego dorobku naukowego;
2.Przegląd i charakterystyka instrumentów budowania tożsamości miasta;
3.Określenie miejsca strategii tożsamości w systemie celów i strategii rozwoju miasta;
4.Wskazanie rodzajów strategii tożsamości realizowanych w miastach polskich;
5.Wskazanie roli i miejsca marketingu w budowaniu tożsamości miasta;
6.Identyfikacja i ocena doboru instrumentów strategii tożsamości w kształtowaniu
wizerunku miast polskich;
7.Zidentyfikowanie głównych ograniczeń w procesie budowania tożsamości przez polskie
miasta;
8.Wskazanie pożądanych zmian w doborze instrumentów strategii tożsamości miasta.
Spis treści:
Wstęp
1. Wizerunek miasta jako rezultat oddziaływania strategii tożsamości
1.1. Tożsamość a wizerunek miasta
1.2. Rola strategii tożsamości w kształtowaniu wizerunku miasta
1.3. Miejsce strategii tożsamości w strategii rozwoju miasta
2. Kształtowanie wizerunku miast polskich w świetle badań ankietowych
2.1. Metodyka badań ankietowych
2.2. Pożądany wizerunek jako cel strategii tożsamości miasta
2.3. Planowanie strategii tożsamości kształtującej wizerunek miasta
2.4.Instrumenty kształtowania wizerunku miasta
2.5.Rola systemu identyfikacji wizualnej w kształtowaniu wizerunku miasta
2.6. Komunikacja jako instrument kształtowania wizerunku miasta
2.7. Wizerunek a sytuacja kryzysowa w mieście
2.8. Marketing mix w kształtowaniu wizerunku miasta
2.8.1. Strategia produktu
2.8.2. Strategia cen
2.8.3. Strategia dystrybucji
2.8.4. Strategia promocji
3. Bariery w kształtowaniu wizerunku miasta i pożądane zmiany w instrumentach
strategii tożsamości
3.1. Bariery realizacji planowanych zmian w strategii tożsamości miasta
3.2. Pożądane zmiany w kształtowaniu wizerunku miasta
Bibliografia
Załącznik
oprawa miękka, 170 stron