ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 43.50 41,33   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE JAKO METODA WYKONYWANIA ZADAŃ PUBLICZNY


CENKIER A. /PUBLICZNYCH/ MONOGRAFIE I OPRACOWANIA 566

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 43.50 Twoja cena  41,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Partnerstwo publiczno-prywatne jako metoda wykonywania zadań publicznych

Monografie i Opracowania 566


Spis treści:

Wstęp


CZĘŚĆ I. POJĘCIA I PROBLEMY PARTNERSTWA PUBLICZNO PRYWATNEGO W UJĘCIU OGÓLNYM I PORÓWNAWCZYM


1. Zadania i wydatki publiczne a potrzeby społeczne
1.1. Istota zadań publicznych
1.2. Istota i cel wydatków publicznych
1.3. Rozmiary i struktura wydatków publicznych
2. Charakterystyka partnerstwa publiczno-prywatnego
2.1. Geneza partnerstwa publiczno-prywatnego
2.2. Interpretacja pojęcia partnerstwa publiczno-prywatnego. Przykłady definicji
2.3. Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
2.4. Partnerstwo publiczno-prywatne jako alternatywna metoda wykonywania zadań publicznych
3. Podstawy prawne partnerstwa publiczno-prywatnego
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Usytuowanie przepisów regulujących funkcjonowanie partnerstwa publiczno-prywatnego w systemie prawnym państwa
3.3. Zmiany otoczenia prawnego partnerstwa publiczno-prywatnego
4. Podział zadań i ryzyka w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego
4.1. Podział zadań w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego
4.1.1. Uwagi wstępne
4.1.2. Zadania sektora publicznego w partnerstwie publiczno-prywatnym
4.1.3. Zadania sektora prywatnego w partnerstwie publiczno-prywatnym
4.2. Podział ryzyka w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego
4.2.1. Uwagi wstępne
4.2.2. Podział ryzyka w ujęciu Komisji Europejskiej
4.2.3. Podział ryzyka w ujęciu Eurostatu
4.2.4. Dorobek prawny dotyczący podziału ryzyka w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce
5. Zakres zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego
5.1. Ograniczenia w stosowaniu partnerstwa publiczno-prywatnego
5.2. Obszary zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego
5.3. Perspektywy zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego
6. Valuefor money jako kryterium oceny opłacalności projektów partnerstwa publiczno-prywatnego
6.1. Uwagi wstępne
6.2. Zagadnienie opłacalności w partnerstwie publiczno-prywatnym w wybranych państwach. Przykłady definicji opłacalności
6.3. Zagadnienie opłacalności w partnerstwie publiczno-prywatnym w Polsce .
6.4. Narzędzia oceny opłacalności projektów partnerstwa publiczno-prywatnego
6.4.1. Uwagi wstępne
6.4.2. Public Private Scan
6.4.3. Public Private Comparator
6.4.4. Public Sector Comparator
7. Zagadnienie standaryzacji w partnerstwie publiczno-prywatnym
7.1. Uwagi wstępne
7.2. Umowa partnerstwa publiczno-prywatnego
7.3. Standaryzacja rozwiązań w partnerstwie publiczno-prywatnym na przykładzie wybranych państw
8. Finansowanie projektów partnerstwa publiczno-prywatnego
8.1. Uwagi wstępne
8.2. Środki publiczne w finansowaniu partnerstwa publiczno-prywatnego
8.3. Środki z budżetu Unii Europejskiej w finansowaniu partnerstwa publiczno-prywatnego
8.4. Środki prywatne w finansowaniu partnerstwa publiczno-prywatnego
8.4.1. Projectfinance
8.4.2. Kapitał własny
8.4.3. Kapitał dłużny
8.5. Opłacalność projektów partnerstwa publiczno-prywatnego jako warunek rozwoju rynku partnerstwa publiczno-prywatnego
8.6. Partnerstwo publiczno-prywatne jako czynnik rozwoju rynku finansowego
8.7. Podsumowanie
9. Rozwiązania stosowane w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego
9.1. Uwagi wstępne
9.2. Modele partnerstwa publiczno-prywatnego
9.2.1. Model BOT i jego warianty
9.2.2. Model DB i jego warianty
9.2.3. Umowy typu O & M i inne
9.2.4. Modele partnerstwa publiczno-prywatnego a rozwiązania stosowane w praktyce
9.2.5. Partnerstwo publiczno-prywatne a prywatyzacja
10. Partnerstwo publiczno-prywatne na świecie
10.1. Uwagi wstępne
10.2. Wielka Brytania
10.3. Inne kraje europejskie
10.4. Australia
10.5. Stany Zjednoczone Ameryki
10.6. Kanada
10.7. Republika Południowej Afryki
10.8. Podsumowanie
11. Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce
11.1. Uwagi wstępne
11.2. Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce w liczbach
11.3. Bariery rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego
11.3.1. Uwagi wstępne
11.3.2. Bariera psychologiczna
11.3.3. Bariera edukacyjna
11.3.4. Bariera prawna
11.3.5. Bariera instytucjonalna
11.4. Podsumowanie

CZĘŚĆ II. MODEL POSTULATYWNY ROZWOJU PARTNERSTWA PUBLICZNO-PRYWATNEGO


12. Postulaty dotyczące rozwiązań instytucjonalnych i prawnych
12.1. Uwagi wstępne
12.2. Utworzenie Departamentu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego w strukturze administracji rządowej
12.3. Optymalizacja rozwiązań prawnych w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego
12.4. Wprowadzenie dobrych praktyk w partnerstwie publiczno-prywatnym
13. Propozycje zadań dla rządu po utworzeniu odpowiednich struktur instytucjonalno-prawnych partnerstwa publiczno-prywatnego
13.1. Upowszechnienie informacji w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego
13.2. Opracowanie programu rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego
13.3. Standaryzacja w partnerstwie publiczno-prywatnym
13.3.1. Uwagi wstępne
13.3.2. Standaryzacja umów
13.3.3. Wybór najlepszego sposobu realizacji przedsięwzięcia
13.3.4. Struktura finansowania projektowanego przedsięwzięcia
13.4. Zorganizowanie szkoleń z partnerstwa publiczno-prywatnego
13.5. Poszukiwanie nowych rozwiązań w partnerstwie publiczno-prywatnym


Zakończenie
Załączniki
Załącznik 1. Tryb legislacyjny ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym z 2005 roku
Załącznik 2. Tryb legislacyjny ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym z 2008 roku
Spis tabel
Spis schematów i wykresów
Literatura
Akty prawne
Źródła internetowe


263 strony,B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE PRAKTYCZNY PORADNIK PARTNERSTWA
ZYSNARSKI J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022