ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ PORADNIK NOWOCZESNEGO DYREKTORA


KRYSZTOFIAK K. RED.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 79.70 Twoja cena  75,72 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wskazówki dla dyrektorów, jak realizować zadania związane z prowadzeniem placówki oświatowej, a także test „Jakim jesteś dyrektorem” – quiz o stylach zarządzania.

Książka omawia szczegółowe zagadnienia z zakresu kierowania specyficznymi zakładami pracy, jakimi są szkoły i inne placówki oświatowe.

Omówione w niej zostały kwestie związane z organizacją pracy szkoły, wychowaniem i bezpieczeństwem oraz współpracą z rodzicami i środowiskiem lokalnym.

Autorzy, odwołując się do przepisów prawa, w systematyczny i uporządkowany sposób przedstawiają m. in.:

  • zadania i kompetencje dyrektora,
  • funkcje rady rodziców i rady szkoły w pracy szkoły,
  • organizację nadzoru pedagogicznego,
  • zagadnienia dotyczące nostryfikacji świadectw uzyskanych za granicą,
  • przykłady programów profilaktycznych i wychowawczych,
  • problematykę praw i obowiązków ucznia.

Spis treści:

Wykaz skrótów

Wykaz piktogramów

Wstęp

Wprowadzenie
1.tyle zarządzania szkołą
1.1.Po co myśleć o zarządzaniu?
1.2.Administrować, zarządzać, czy przewodzić?
1.3.Modele zarządzania
1.4.Jaki styl zarządzania wybrać?
2.Sprawdź, jakim jesteś dyrektorem - quiz

Część I. Organizacja pracy szkoły

1.Dyrektor szkoły - zadania i kompetencje
1.1.Zasady wyboru i kompetencje zawodowe dyrektora szkoły
1.2.Zadania i obowiązki dyrektora szkoły
1.3.Akty prawne określające kompetencje dyrektora szkoły
2.Rada pedagogiczna, rada rodziców i rada szkoły - kompetencje organów szkoły
2.1.Rada pedagogiczna - zadania i kompetencje
2.2.Rada rodziców - zadania i kompetencje
2.3.Rada szkoły - zadania i kompetencje
2.4.Podstawy prawne kompetencji organów szkoły - rady pedagogicznej, rady rodziców i rady szkoły
3.Statut szkoły publicznej
3.1.Wstęp
3.2.Szkoły publiczne
3.3.Nadawanie pierwszego statutu szkole publicznej
3.4.Zmiana statutu szkoły
3.5.Statut szkoły - obowiązkowy i fakultatywny zakres regulacji
3.6.Nazwa i typ szkoły oraz jej cele i zadania
3.7.Organ prowadzący szkołę lub placówkę
3.8.Organy szkoły i ich kompetencje
3.9.Organizacja szkoły lub placówki
3.10.Zakres zadań nauczycieli i innych pracowników szkoły
3.11.Statut i arkusz organizacji szkoły
3.12.Dodatkowe zasady organizacji pracy szkoły
3.13.Zasady rekrutacji uczniów
3.14.Obowiązki pracownicze w statucie szkoły
4.Organizacja nadzoru pedagogicznego w systemie oświaty
4.1.Wstęp
4.2.Organy nadzoru pedagogicznego
4.3.Organizacja systemu nadzoru pedagogicznego
4.4.Procedura nadzoru pedagogicznego
4.5.Zakres i formy nadzoru pedagogicznego
4.6.Plan nadzoru pedagogicznego
4.7.Uwagi końcowe
4.8.Podstawy prawne
5.Obowiązki nauczycieli, dyrektorów i pracowników nadzoru pedagogicznego
5.1.Obowiązki nauczycieli
5.2.Obowiązki dyrektora szkoły
5.3.Obowiązki nauczycieli - pracowników nadzoru pedagogicznego
6. Ocena pracy nauczyciela, dyrektora i innych pracowników pedagogicznych
6.1.Wstęp
6.2.Zasady dokonywania oceny pracy nauczyciela
6.3.Procedura dokonywania oceny pracy nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i placówkach oraz zakładach kształcenia i placówkach doskonalenia nauczycieli
6.4.Procedura dokonywania oceny pracy pracowników pedagogicznych placówek opiekuńczo-wychowawczych i ośrodków adopcyjno-opiekuńczych
6.5.Procedura dokonywania oceny pracy nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych zatrudnionych w artystycznych szkołach i placówkach
6.6.Procedura dokonywania oceny pracy nauczycieli zakładów poprawczych, schronisk dla nieletnich i rodzinnych ośrodków diagnostyczno- konsultacyjnych
6.7.Podsumowanie
7.Nostryfikacja świadectw uzyskanych zagranicą
7.1.Podstawa prawna
7.2.Świadectwa podlegające nostryfikacji
7.3.Frocedura nostryfikacji świadectw uzyskanych zagranicą
7.4.Konwencje międzynarodowe

Część II. Wychowanie i bezpieczeństwo

1.Szkoła bezpieczna i przyjazna - cele nowego programu wychowawczego
1.1.Wstęp
1.2.Założenia i cele programu
1.3.Przyjaźnie wspierający program wychowawczy szkoły
1.4.Upowszechnianie wiedzy, doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli, rodziców i innych pracowników szkoły
1.5.Uspołecznienie szkoły i wzmocnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
1.6.Działalność pozalekcyjna i pozaszkolna oraz wzrost znaczenia organizacji młodzieżowych w życiu szkoły
1.7.Poprawa jakości pracy młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii
1.8.Monitoring wizyjny wejść do szkół i placówek
1.9.Sposób realizacji i finansowanie programu
1.10.Przewidywane efekty programu
1.11.Monitoring i ewaluacja
1.12.Akty prawne obowiązujące w zakresie zadań objętych programem
2.Program wychowawczy szkoły
2.1.Wstęp
2.2.Zasady konstruowania programu
2.3.Struktura i treść dokumentu
2.4.Podstawy prawne
3.Szkolny program profilaktyki
3.1.Wstęp
3.2.Procedura konstruowania programu
3.3.Ewaluacja i monitoring programu
3.4.Podstawy prawne pomocne przy opracowywaniu dokumentu
4.Prawa i obowiązki ucznia
4.1.Akty prawne regulujące prawa i obowiązki ucznia
4.2.Prawa ucznia
4.3.Obowiązki ucznia
4.4.Statut szkoły jako dokument uszczegóławiający prawa i obowiązki ucznia
4.5.Procedury stosowania i sankcjonowania praw i obowiązków ucznia
5.Samorząd uczniowski - zadania i kompetencje
5.1.Podstawy prawne funkcjonowania SU
5.2.Samorząd uczniowski jako organ systemu oświaty
5.3.Prawa SU
5.4.Cele, zadania i obowiązki przedstawicieli SU
5.5.Sposób funkcjonowania SU
5.6.Działania SU w różnych grupach wiekowych
5.7.Uwagi o działaniu SU

Część III. Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym

1.Rodzice partnerami szkoły
1.1.Wspólny cel
1.2.Świadomość nierówności szans
1.3.Korzyści partnerskich relacji szkoły z rodzicami
1.4.Przyczyny trudności w nawiązywaniu współpracy
1.5.Jeden z modeli współdziałania szkoły i rodziców
1.6.Szkoła inicjatorem współpracy
1.7.Organizowanie spotkań z rodzicami
1.8.Nawiązywanie kontaktu z rodzicami
1.9.Wypracowanie własnego stylu relacji z rodzicami
1.10.System wymiany informacji
1.11.Uczmy się wspólnie
2.Instytucje i organizacje wspierające rodziców w szkole
2.1.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna - podstawa prawna
2.2.Obszary wsparcia rodziców
3.Promocja szkoły w środowisku lokalnym
3.1.Image szkoły
3.2.Formy reklamy szkoły
3.3.Internet narzędziem promocji szkoły


382 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022