ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 160.00 152,00   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

LIKWIDACJA ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH I GOSPODARSTW POMOCNICZYCH


SAMELAK A.

wydawnictwo: PRESSCOM , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 160.00 Twoja cena  152,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Opracowanie szczegółowo omawia proces likwidacyjny, począwszy od podjęcia decyzji o likwidacji, przez zamknięcie ksiąg rachunkowych, przeprowadzenie inwentaryzacji i przekazanie mienia likwidowanej jednostki, po sporządzenie sprawozdań finansowych i budżetowych.

Przedstawia także inne czynności związane z zakończeniem działalności, jak np. rozwiązanie stosunków pracy z pracownikami czy powiadomienie o likwidacji odpowiednich organów administracji. Książka zawiera również odpowiedzi na pojawiające się w związku z likwidacją pytania dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku VAT.

Publikacja adresowana jest do kierowników i głównych księgowych likwidowanych jednostek, a także do organów przeprowadzających likwidację.


ROZDZIAŁ 1
Zmiany w zakresie form organizacyjno-prawnych jednostek sektora finansów publicznych określonych w ustawie o finansach publicznych (porównanie starej i nowej ustawy)

1.1. Konieczność likwidacji zakładów budżetowych
1.2. Zasady likwidacji zakładu budżetowego
1.3. Konieczność likwidacji gospodarstw pomocniczych
1.4. Zasady likwidacji gospodarstwa pomocniczego
1.5. Likwidacja rachunku dochodów własnych

ROZDZIAŁ 2
Działania mające na celu zakończenie działalności zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości i przepisami wykonawczymi do ustawy o finansach publicznych

2.1. Terminy zamknięcia ksiąg rachunkowych
2.2. Inwentaryzacja jako proces uwiarygodnienia rzetelności ksiąg rachunkowych poszczególnych składników majątkowych. Rozliczenie inwentaryzacji
2.2.1. Spis z natury
2.2.2. Inwentaryzacja drogą otrzymania od banków i uzyskania od kontrahentów potwierdzeń prawidłowości stanu aktywów wykazanego w księgach rachunkowych jednostki
2.2.3. Inwentaryzacja drogą porównania danych ksiąg rachunkowych
z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji wartości tych składników
2.3. Ujęcie w księgach rachunkowych zdarzeń przed zakończeniem likwidacji
2.4. Sporządzenie zestawienia obrotów i sald kont syntetycznych oraz kont ksiąg pomocniczych
2.5. Wycena bilansowa aktywów i pasywów
2.6. Sprawozdawczość budżetowa
2.7. Sprawozdawczość finansowa

ROZDZIAŁ 3
Pozostałe czynności związane z zakończeniem działalności

3.1. Działania mające na celu rozwiązanie stosunków pracy z pracownikami zgodnie z zasadami prawa pracy
3.1.1. Odprawy i wynagrodzenie
3.1.2. Dodatkowe wynagrodzenie roczne
3.2. Zakończenie działalności a opodatkowanie
3.2.1. Zakończenie działalności a podatek dochodowy od osób prawnych
3.2.2. Zakończenie działalności a VAT
3.2.3. Sukcesja podatkowa
3.3. Zgłoszenie do odpowiednich organów i wy rejestrowa nie
3.3.1. Urząd statystyczny-rejestr podmiotów gospodarki narodowej
3.3.2. Urząd skarbowy
3.3.3. Zakład Ubezpieczeń Społecznych
3.4. Przechowywanie i archiwizowanie dokumentów zlikwidowanychjednostek
3.5. Wygaśnięcie trwałego zarządu w wyniku likwidacji jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej

Załączniki

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r.
Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych
i gospodarstw pomocniczych oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną


184 strony, B5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022