Publikacja zawiera szczegółowe omówienie sposobu prowadzenia i
dokumentowania kontroli najważniejszych elementów postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, m.in. pod względem przestrzegania zasady powszechności stosowania ustawy,
prawidłowości stosowania trybów niekonkurencyjnych, prawidłowości oceny ofert, a
także prawidłowości dokonywania zmian umów o zamówienie publiczne.
Atutem książki jest ponad 100 przykładów nieprawidłowości stwierdzanych
najczęściej w ramach kontroli UZP i rio, zaczerpniętych z informacji i wystąpień
pokontrolnych tych organów. Do publikacji (w wersji edytowalnej na płycie CD)
dołączono także prawie 30 wzorów dokumentów wykorzystywanych podczas kontroli
zamówień publicznych, w tym testy kontroli oraz wzory zawiadomień o naruszeniu
dyscypliny finansów publicznych.
Spis treści:
Wykaz skrótów
Wstęp
ROZDZIAŁ I. Zasada powszechności stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych
1.Charakterystyka zasady powszechności stosowania ustawy
2.Sposób przeprowadzania kontroli
2.1.Zasady ogólne
2.2.Faza przygotowawcza
2.3.Analiza danych źródłowych
2.4.Czynności następujące po analizie danych źródłowych
2.5.Faza pokontrolna
3.Przykłady najczęściej występujących powodów niezachowania zasady powszechności
stosowania ustawy (nieprawidłowości)
3.1.Niewłaściwe stosowanie wyłączeń podmiotowych
3.2.Niewłaściwe stosowanie wyłączeń przedmiotowych
3.3.Nieustalenie wartości zamówienia i niewłaściwe ustalenie wartości zamówienia
ROZDZIAŁ II. Naruszenie przesłanek stosowania trybów niekonkurencyjnych
(zamkniętych)
1.Charakterystyka zasady prymatu trybów konkurencyjnych (otwartych)
2.Przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę - uwagi ogólne
3.Przesłanki zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki - uwagi ogólne
3.1.Brak konkurencji na rynku, monopol (art. 67 ust. 1 pkt 1)
3.2.Sytuacja nadzwyczajna (art. 67 ust. 1 pkt 3)
3.3.Brak zainteresowania zamówieniem i nieskuteczne procedury "otwarte"(art. 67
ust. 1 pkt 4)
3.4.Zamówienia dodatkowe (art. 67 ust. 1 pkt 5)
3.5.Zamówienia uzupełniające (art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7)
4.Sposób przeprowadzania i dokumentowania kontroli trybów niekonkurencyjnych
4.1.Zasady ogólne
4.2.Zapytanie ocenę
4.3.Zamówienie z wolnej ręki
5.Najczęściej występujące nieprawidłowości przy stosowaniu trybu zapytania o cenę
6.Najczęściej występujące nieprawidłowości przy stosowaniu trybu zamówienia z
wolnej ręki
ROZDZIAŁ III. Naruszenia przepisów w zakresie upublicznienia informacji o
postępowaniu
1.Ogłoszenie o zamówieniu
1.1.Zasady zamieszczania ogłoszeń o zamówieniach
1.2.Sposób prowadzenia kontroli ogłoszeń o zamówieniach
1.3.Najczęstsze nieprawidłowości dotyczące zamieszczania ogłoszeń o zamówieniach
2.Informowanie wybranych wykonawców o wszczęciu postępowania
3.Ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy w trybie niekonkurencyjnym
4.Ogłoszenia o udzieleniu zamówienia
5.Informowanie o wynikach oceny ofert
ROZDZIAŁ IV. Naruszenia przepisów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia
1.Opis przedmiotu zamówienia
1.1.Zasady ogólne
1.2.Zasada uczciwej konkurencji
1.3.Cechy techniczne i jakościowe
1.4.Kody Wspólnego Słownika Zamówień
1.5.Opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane
2.Sposób przeprowadzania kontroli prawidłowości opisu przedmiotu zamówienia
3.Najczęściej występujące nieprawidłowości w zakresie opisu przedmiotu zamówienia
ROZDZIAŁ V. Naruszenia przepisów w zakresie przesłanek wykluczenia z
postępowania
1.Przesłanki wykluczenia z postępowania - uwagi ogólne
2.Prawidłowość sporządzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia
2.1.Zasady ogólne
2.2.Warunki"negatywne" wskazane w art. 24 ust. 1 pzp
2.3.Warunki"negatywne" wskazane w art. 24 ust. 2 pkt 1-3 pzp
2.4.Warunki"pozytywne "wskazane w art. 22 pzp w związku z art. 24 ust. 2 pkt 4
pzp
3.Prawidłowość dokonywania wyjaśnień i zmian treści specyfikacji istotnych warunków
zamówienia
4.Prawidłowość uzupełniania oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie
warunków udziału w postępowaniu
5.Prawidłowość oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie
złożonych dokumentów
ROZDZIAŁ VI. Naruszenia przepisów w zakresie przesłanek odrzucenia oferty
1.Istota instytucji odrzucenia oferty
2.Sposób przeprowadzania kontroli
3.Najczęściej występujące nieprawidłowości w zakresie odrzucenia ofert
ROZDZIAŁ VII. Naruszenia przepisów w zakresie przesłanek unieważnienia
postępowania
1.Instytucja unieważnienia postępowania - uwagi ogólne
2.Sposób przeprowadzania kontroli
3.Najczęściej występujące nieprawidłowości w zakresie unieważnienia postępowania
ROZDZIAŁ VIII. Naruszenia przepisów w zakresie umów o zamówienie publiczne
1.Umowa o zamówienie publiczne - uwagi ogólne
2.Sposób przeprowadzania kontroli
3.Najczęściej występujące nieprawidłowości w zakresie umów o zamówienia publiczne
Bibliografia
Wzory dokumentów
275 stron, B5, oprawa twarda + CD ROM