ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZAMKNIĘCIE ROKU W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH


SKRZYPSKA D.

wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 149.00 Twoja cena  141,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Przygotowanie ksiąg rachunkowych do zamknięcia roku
Inwentaryzacja roczna, wycena aktywów i pasywów na dzień bilansowy
Bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego
Bilans jednostki budżetowej, zakładu budżetowego, gospodarstwa pomocniczego jednostki budżetowej
Rachunek zysków i strat
Zestawienie zmian w funduszu jednostki
Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego
Przechowywanie i ochrona dokumentacji księgowej


Wstęp

ROZDZIAŁ I. Przygotowanie ksiąg rachunkowych do zamknięcia roku
1. Obowiązek sporządzenia sprawozdania finansowego
2. Termin sporządzenia sprawozdania finansowego
3. Osoby podpisujące sprawozdanie finansowe
4. Organy uprawnione do zatwierdzenia sprawozdania finansowego
5. Prace związane ze sporządzeniem sprawozdania finansowego
5.1. Prace, które należy wykonać przed sporządzeniem sprawozdania finansowego
5.2. Podstawa sprawozdania finansowego
5.3. Zasady stosowane przy sporządzaniu sprawozdań finansowych
5.4. Zestawienie obrotów i sald
6. Harmonogram prac związanych ze sporządzeniem sprawozdania finansowego
7. Skutki zdarzeń wykrytych po sporządzeniu sprawozdania finansowego za dany rok obrotowy
7.1. Ocena błędu w zapisie w księgach rachunkowych
8. Najczęściej popełniane błędy przy sporządzaniu sprawozdania finansowego

ROZDZIAŁ II. Inwentaryzacja roczna, wycena aktywów i pasywów na dzień bilansowy
1. Cel i istota inwentaryzacji
2. Przygotowanie inwentaryzacji
3. Formy i metody inwentaryzacji
4. Terminarz i częstotliwość inwentaryzacji
5. Etapy inwentaryzacji
5.1. Czynności przygotowawcze
5.2. Czynności właściwe
5.3. Czynności rozliczeniowe
5.4. Czynności poinwentaryzacyjne
6. Techniki inwentaryzacyjne i ich przedmiotowy zakres
6.1. Inwentaryzacja techniką spisu z natury
6.2. Inwentaryzacja techniką uzgodnienia sald
6.3. Inwentaryzacja drogą porównania stanów ewidencyjnych z dokumentacją
7. Ustalenie, weryfikacja i rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych
7.1. Wycena składników majątku
7.2. Rozliczenie różnic
7.3. Ujęcie księgowe niedoborów i nadwyżek
8. Przechowywanie dokumentów inwentaryzacyjnych
9. Przykładowa dokumentacja inwentaryzacyjna
10. Wycena aktywów i pasywów na dzień bilansowy
10.1. Zasady wyceny bilansowej
10.2. Zasady dokonywania odpisów aktualizujących wartość należności

ROZDZIAŁ III. Bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego
1. Czym jest bilans z wykonania budżetu?
2. Sposób księgowania
3. Ewidencja operacji po zatwierdzeniu bilansu
4. Układ bilansu w wykonania budżetu państwa
4.1. Aktywa bilansu z wykonania budżetu państwa, jednostki samorządu terytorialnego
4.2. Pasywa bilansu z wykonania budżetu państwa, jednostki samorządu terytorialnego

ROZDZIAŁ IV. Bilans jednostki budżetowej, zakładu budżetowego, gospodarstwa pomocniczego jednostki budżetowej
1. Zasady sporządzania bilansu
2. Wpływ operacji gospodarczych na składniki bilansu
3. Aktywa bilansu
3.1. Aktywa trwałe
3.2. Aktywa obrotowe
4. Pasywa
5. Zestawienie stanów w bilansie

ROZDZIAŁ V. Rachunek zysków i strat
1. Charakterystyka poszczególnych segmentów rachunku zysków i strat
1.1. Układ rodzajowy kosztów - koszty działalności operacyjnej
1.2. Pozostała działalność operacyjna
1.3. Działalność finansowa
1.4. Wynik zdarzeń nadzwyczajnych
1.5. Podatek dochodowy

ROZDZIAŁ VI. Zestawienie zmian w funduszu jednostki
1. Analiza ewidencji księgowej
2. Sprawozdanie "Zestawienia zmian w funduszu jednostki"
3. Zasady sporządzania zestawienia zmian w funduszu jednostki
4, Najczęściej występujące nieprawidłowości powstające w czasie sporządzania rocznego sprawozdania finansowego

ROZDZIAŁ VII. Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego
1. Zasady sporządzania skonsolidowanego bilansu
2, Metody konsolidacji
2.1. Metoda konsolidacji pełnej
2.2. Metoda konsolidacji proporcjonalnej
2.3. Metoda praw własności
3. Wybór metody konsolidacji
4. Sporządzanie skonsolidowanego bilansu
5. Dokumentacja konsolidacyjna
6. Wyłączenia z konsolidacji
7. Powiązania skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego z bilansami podlegającymi konsolidacji

ROZDZIAŁ VIII. Przechowywanie i ochrona dokumentacji księgowej (ksiąg rachunkowych, dowodów źródłowych, sprawozdań finansowych)
1. Na jakich nośnikach można przechowywać księgi rachunkowe?
2. Oznakowanie dokumentacji
3. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej

Ustawa o rachunkowości (wyciąg)


232 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022