Wielu trenerów szkolących na co dzień pracowników firm w którymś momencie swojej
kariery zawodowej trafia na grupy szkoleniowe złożone z urzędników. Zderzenie
"dwóch światów" bardzo często jest doświadczeniem trudnym — zarówno dla
trenera, jak i osób szkolonych. Nawet z pozoru błahe niuanse sprawiają, że prowadzący
staje się dla grupy niewiarygodny i szkolenie się nie udaje. Przyczyn takiego rozwoju
wypadków może być wiele, a wiedza o nich jest kluczem do tego, by urzędnicy
"kupili" trenera i otworzyli się na komunikację z nim.
Książka Szkolenia dla administracji publicznej. 101 praktycznych
wskazówek dla trenerów jest pierwszą na polskim rynku pozycją, omawiającą specyfikę
organizacji i prowadzenie szkoleń dla pracowników administracji publicznej.
Opisane w niej wskazówki są uniwersalne, ponieważ większość z nich
dotyczy pracowników bardzo różnych instytucji: urzędu gminy, urzędu skarbowego,
urzędu wojewódzkiego, ministerstwa czy sądu.
Poradnik podzielony został na kilka części, z których dowiesz się:
- co i dlaczego dzieje się, kiedy ubiegasz się o organizację szkolenia dla
administracji publicznej, oraz dlaczego niektóre rzeczy wyglądają tak dziwnie;
- jak zorganizować szkolenie dla urzędników, żeby uniknąć raf, o które
może rozbić się Twój pomysł;
- jak powinien wyglądać początek szkolenia dla urzędników i na co zwrócić
szczególną uwagę, żeby nie pogrzebać swoich szans na sukces;
- na co zwracać uwagę podczas szkolenia, żeby osiągnąć jak najlepsze efekty,
zbudować wiarygodność i zyskać zadowolonych uczestników.
Spis treści:
Wstęp (7)
Część I. Ubieganie się o możliwość przeprowadzenia szkolenia dla
administracji publicznej (13)
Część II. Organizowanie szkolenia (33)
Część III. Rozpoczęcie szkolenia (45)
Część IV. Prowadzenie szkolenia (57)
Część V. Rozliczanie się ze szkolenia (103)
Dodatek. Dlaczego szkolenia "miękkie" są ważniejsze od szkoleń
"twardych"? (109)
O autorze (123)
128 stron, oprawa miękka